2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بخوانید؛ معرفی وسیله ای ضروری برای کافی شاپ ها و رستوران ها

بخوانید؛ معرفی وسیله ای ضروری برای کافی شاپ ها و رستوران ها

در این مقاله در مورد دستگاهی برای تامین بخار و آب جوش رستوران ها و کافی شاپ ها پرداخته ایم.

دوات آنلاین -یکی از مهم ترین نیازهای هر کافی شاپ، آب داغ است. بدون شک تامین آب داغ برای یک کافی شاپ یا رستوران می تواند از اولویت بالایی قرار بگیرد. البته تامین آب داغ می تواند قسمتی از ماجرا باشد. اما زمان مورد نیاز برای تامین آب داغ از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مشتری نمی تواند زمان زیادی را برای جوشیدن آب منتظر بماند. برای بررسی بیشتر  تا انتها با ما باشید.

 

آب جوش، نیاز ضروری کافی شاپ ها

یکی از سرفصل های منوی کافی شاپ ها و رستوران ها نوشیدنی های گرم می باشد. بیشتر نوشیدنی های گرم برای درست شدن به آب داغ نیاز دارند. اما تامین آب داغ برای تعداد قابل توجهی مشتری، نیاز به زمان دارند. نیاز به آب جوش برای نوشیدنی های گرم تنها بخشی از نیازهای یک رستوران است. از آب داغ در رستوران ها برای تهیه غذا و انواع خورشت ها و همچنین شست و شو استفاده می شود.

 

در قدیم، از سماورهای بزرگ یا مخزن های بزرگ برای داغ کردن آب استفاده می کردند که با برق یا کپسول گاز کار می کردند. این مخزن ها که امروزه در بیشتر رستوران های سر راهی هم دیده می شود فقط می توانند آب را داغ کنند و قابلیت دیگری ندارند.

 

امروزه برای داغ کردن آب در کافی شاپ ها و رستوران ها از بویلر آب جوش استفاده می کنند. بویلر آب جوش نه تنها برای داغ کردن آب استفاده می شود بلکه می تواند دمای آب را تنطیم کند. همچنین می توان در تهیه بعضی از نوشیدنی ها از بخار به وجود آمده در بویلر استفاده کرد. در  ادامه در مورد کارایی بویلر آب جوش سخن خواهیم گفت.

 

برای دیدن انواع بویلر آب جوش و قیمت آنها اینجا کلیک کنید.

 

بویلر آب جوش

بویلر آب جوش در رستوران ها برای تولید بخار و آب گرم برای مصارف مختلفی مانند تهیه نوشیدنی‌ها، شستشوی ظروف و سایر نیازهای مربوط به آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. این دستگاه با تبدیل آب به بخار، امکان تولید بخار با دما و فشار بالا را فراهم می‌کند که برای برخی از فرآیندهای آشپزی و تهیه نوشیدنی‌ها ضروری است.

 

بویلر آب جوش در رستوران‌ها برای موارد زیر استفاده می‌شود:

 

1. تهیه نوشیدنی‌ها: در رستوران‌ها اغلب انواعی از نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه و دیگر نوشیدنی‌های گرم و سرد سرو می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی‌ها، آبی با دمای مورد نیاز لازم است. با استفاده از بویلر آب جوش، می‌توان آب را به دمای مورد نیاز گرم کرد و برای تهیه نوشیدنی‌ها به کار برد.

 

2. شستشوی ظروف: شستشوی ظروف و وسایل آشپزخانه نیز از دیگر کاربردهای بویلر آب جوش در رستوران‌ها است. با گرم کردن آب به دمای مناسب می‌توان باعث بهبود کیفیت شستشوی ظروف شد و به دلیل استفاده از آب گرم، به راحتی بیشتری در شستشوی ظروف دست یافت.

 

3. سرویس بهداشتی: در رستوران‌ها، برای تهیه آب گرم برای دستشویی و شستشوی دست‌ها نیز از بویلر آب جوش استفاده می‌شود. با گرم کردن آب به دمای مناسب، این دستگاه امکان استفاده از آب گرم را به صورت پایدار فراهم می‌کند.

 

سخن پایانی

در کل، بویلر آب جوش در رستوران‌ها برای تولید بخار و آب گرم برای مصارف مختلفی مانند تهیه نوشیدنی‌ها، شستشوی ظروف و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. به دلیل این که بویلر آب جوش قابلیت تولید بخار با دما و فشار بالا را دارد، برخی از فرآیندهای آشپزی و تهیه نوشیدنی‌ها نیز به آن وابسته هستند و بدون آن امکان تهیه آن‌ها وجود ندارد. همچنین، استفاده از آب گرم برای شستشوی ظروف و سرویس بهداشتی، می‌تواند به بهبود کیفیت شستشو و رعایت بهداشت عمومی در رستوران کمک کند. لذا، بویلر آب جوش در رستوران‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای آن‌ها توجه شود تا عمر مفید و بازدهی آن‌ها به حداکثر برسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.