2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مهم ترین دستگاه های کارگاه طلاسازی

مهم ترین دستگاه های کارگاه طلاسازی

ماشین آلات طلاسازی کم کم جایگزین ابزارهای دستی شدند. این دستگاه های مدرن طلاسازی برای جواهرات می توانند فرایند نورد، شکل دهی و برش را با عملکردی بالا، راحت تر کنند و نتیجه بسیار مطلوبی را ارائه دهند.

دوات آنلاین -ساخت جواهرات زیبا با دستگاه های مدرن کارگاه طلاسازی یکی از مهمترین کارها در این صنعت پر زرق و برق محسوب می شود.

 

از قدیم الایام هدف کارگاه های طلاسازی ساخت جواهرات و زیورآلات ارزشمند از فلزات مختلف همانند طلا، نقره و پلاتین بوده است. قبل از انقلاب صنعتی از ابزارهای معمولی مثل انبردست، اره دستی، سنباده، برس، چکش و ... برای ساخت جواهرات استفاده می کردند. اما به لطف صنعتی شدن، کارگاه های طلاسازی نیز پیشرفت کردند. ماشین آلات طلاسازی کم کم جایگزین ابزارهای دستی شدند. این دستگاه های مدرن طلاسازی برای جواهرات می توانند فرایند نورد، شکل دهی و برش را با عملکردی بالا، راحت تر کنند و نتیجه بسیار مطلوبی را ارائه دهند.

 

دستگاه ها و تجهیزات ضروری برای ساخت جواهرات

اغلب یک زرگر برای کار با یک جواهر علاوه بر یک جفت دست ماهر و توانمند و دانش اولیه در مورد خواص فیزیکی انواع فلزات، نیازمند تجهیزات و دستگاه های خاصی است. همچنین باید با تکنیک های فرآوری فلزات مانند برش، آهنگری و جوشکاری آشنایی داشته باشد.

 

یک طلاساز خواه دارای یک کارگاه کوچک و یا کارگاه صنعتی طلاسازی در مقیاس بزرگ باشد، برای اینکه بتواند بهترین کارها را ارائه دهد، باید مجموعه ای از ابزارها و دستگاه های تخصصی برای ساخت طلا را تهیه کند که برای اندازه، تمیز کردن و دستگاه پرداخت طلا و جواهرات و ... استفاده می شود.

دستگاه پرداخت طلا

ضروری ترین ابزارها و ماشین آلات جواهرسازی

اکثر طلافروش ها، ​​دارای یک میز کار طلاسازی کوچک هستند که به طور ویژه برای کارهای تعمیر اساسی مانند لحیم کاری، نصب سنگ و اندازه انگشتر طراحی شده اند. این میزها که برای چندین کار طراحی شده اند، مجهز به ابزارهای ویژه ای همانند انبردست های مخصوص، انواع نوک های چرخشی برای پرداخت و پردازش نهایی، سنبه حلقه ای برای اندازه گیری، اره جواهر برای برش مواد باز، پتک چوبی و ... هستند.

ماشین پرداخت طلا یا پولیش: این شامل یک چرخ دوار ساخته شده از مواد ساینده است که توسط یک موتور به حرکت در می‌آید و برای ایجاد جلوه‌ های مختلف پولیش بر روی جواهرات مانند ظاهر روشن یا مات و صیقل دادن استفاده می‌شود.

پاک کننده اولتراسونیک: از این دستگاه که مجهز به مخزن پر شده با محلول مخصوص است، برای از بین بردن بقایای فلزی و لکه ها استفاده می شود. طلاساز قطعه جواهر را در محلول موجود در مخزن فرو می برد و امواج صوتی ایجاد شده توسط دستگاه حباب هایی ایجاد می کند که کثیفی های رسوب شده در تمام گوشه ها و شکاف ها را از بین می برد.

بخارشوی: این پاک کننده از نازل بخار پرفشار استفاده می کند و برای از بین بردن لکه از روی زیورآلات و همچنین برای ضدعفونی در نتیجه سطح حرارت بالا استفاده می شود.

ترانس آبکاری طلا: از این دستگاه برای پوشش دادن به سطح جواهرات برای دوام بیشتر و حفظ کیفیت استفاده می‌کنند. همچنین ترانس توانایی توزیع یکنواخت جریان در کلیه نقاط قابل دسترس و همینطور غیرقابل دسترس و در نهایت پوشش یکسان در قطعات سخت چون: سوراخ های ریز، انحناهای گردنبند و انگشتر را دارا است.

کوره ذوب طلا: یکی از ابزارهای مهم در امر طلاسازی کوره پخت و ذوب طلا است. که با تولید دمای بیش از 1200 درجه و راندمان حرارتی بالا، کار را برای جواهرسازان آسان می کند. انواع کوره ذوب طلا عبارتند از: دستگاه کوره ذوب طلا - کوره پخت سیلندر طلاسازی - کوره موم گیر طلاسازی.

دستگاه های جوشکاری: برای طرح و اتصال جواهرات نیاز به ابزارهای جوشکاری دارید. بسته به نوع جوشکاری که قصد انجام آن را دارید به دستگاه های جوش مختلفی نیاز خواهید داشت. هر نوع دستگاه جوش برای کاربردها و ویژگی‌های مختلف، از جمله سرعت، مواد جوش داده شده، دقت، استحکام و محیط جوش تولید و عرضه می‌گردد.

در نهایت میتوان گفت:

 

داشتن اطلاعات به روز در مورد ابزارها و دستگاه های مدرن و پیشرفته طلاسازی، به شما کمک می کند تا کارگاه و یا مغازه طلافروشی خود را به یک مکان ارائه جواهر و زیورآلات با ظرفیت کامل تبدیل کنید.

 

با بازدید از سایت طلاتولز میتوانید ابزار و دستگاه های جدید طلاسازی را بررسی کنید و هر آنچه را که برای راه اندازی کارگاه طلاسازی و یا مغازه جواهر فروشی خود نیاز دارید، لیست کنید و با بهترین کیفیت از برترین برندها و قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

فروشگاه طلاتولز با بیش از 50 سال سابقه در حوزه تامین ابزارآلات و تجهیزات و دستگاه های مدرن ساخت طلا، جواهر، آبکاری، پرداخت، مخراجکاری، لیزر و طراحی و… اولین و کامل ترین مرجع برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه است. تامین کالا به صورت مستقیم و با حذف واسطه و همینطور تامین بخشی از کالای وارداتی به صورت مستقیم، یکی از نقاط قوت طلاتولز برای ارائه ابزار با بهترین قیمت است. با توجه به ظرافت و حساسیت در این صنعت، نیاز است تا ابزار صحیح، دقیق و درستی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو مجموعه طلاتولز با تجربه نیم قرن تامین و توزیع ابزارهای عمومی و تخصصی حوزه طلا و جواهر مشاور خوبی برای خرید بهترین و درست ابزار در کنار شماست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.