2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پرچم‌های بانک شهر بر فراز شهر آفتاب
گلایه تندگویان از واگذاری شهر آفتاب و شهروند به بانک شهر در بی‌خبری شورای شهر

پرچم‌های بانک شهر بر فراز شهر آفتاب

هنوز کارشناسان رقم واقعی شهروند و شهر آفتاب را اعلام نکرده‌اند اما واگذاری انجام شده است. این در حالیست که شهر آفتاب دارای فازهای دیگری از جمله ساخت مرکز تجارت جهانی، هتل و ... است و نباید این سرمایه خام فروخته شود.

دوات آنلاین- در گیر و دار حادثه ساختمان پلاسکو بود که فروشگاه شهروند و مجتمع شهر آفتاب برای بدهی‌های شهرداری، به بانک شهر پرداخت شده است. این ادعای برخی اعضای شورای شهر تهران است. شهرداری هم پاسخ و توضیحی درباره این ادعا نمی‌دهد. 

محمدمهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه فروشگاه شهروند و شهر آفتاب نمونه بارز واگذاری‌ سرمایه‌های شهر در ازای پرداخت مطالبات است، گفت: با اینکه قرار بود شورای شهر بر روند این واگذاری نظارت کند، اما شاهدیم که تفاهم‌نامه امضاء شده و شورا از آن خبر ندارد و این در حالیست که رسما پرچم‌های حاوی آرم بانک شهر در شهر آفتاب به اهتزاز درآمده و «هیات مدیره این شهر نمایشگاهی» از سوی این بانک مشخص شده اما هنوز برخی از اعضای شورا از خواب بیدار نشده و گوش‌ آنها به این تذکرات بدهکار نیست.

تندگویان با بیان اینکه قرار بود در مورد واگذاری شهروند و شهر آفتاب در ابتدا ارزشگذاری شده و رقم دقیق این دو سرمایه بزرگ شهر مشخص شود و بعد از آن نسبت به واگذاری زیر نظر شورای شهر اقدام شود، به ایسنا گفت: هنوز کارشناسان رقم واقعی شهروند و شهر آفتاب را اعلام نکرده‌اند اما واگذاری انجام شده است. این در حالیست که شهر آفتاب دارای فازهای دیگری از جمله ساخت مرکز تجارت جهانی، هتل و ... است و نباید این سرمایه خام فروخته شود. شنیده شده شهر آفتاب را تنها 1000 میلیارد تومان قیمت گذاری اولیه کرده‌اند که این نحوه کارشناسی جهت گیرانه جای سوال دارد و به نظر می‌رسد باید شورای شهر بعدی به این مقوله ورود کند. 

او اظهار کرد: متاسفانه مسئولان شهرداری تهران درباره واگذاری فروشگاه شهروند و شهر آفتاب با آمار و ارقام بازی کرده و آمارهای متعددی ارائه می‌دهند. یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری فعلی و آینده پرداخت بدهی و دیون است، این در حالیست که مسئولان شهرداری مدعی هستند که کمتر از 20 هزار میلیارد بدهی دارند و طی این سال‌ها نه تنها این رقم بدهی کمتر شده بلکه دارایی‌های شهرداری نیز افزایش یافته است. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.