2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
گزینه‌هایی برای ریاست شورای شهر تهران و شورای‌عالی استان‌ها

گزینه‌هایی برای ریاست شورای شهر تهران و شورای‌عالی استان‌ها

با توجه به تلاش مستقل‌های شورای شهر برای ریاست گزینه‌ای غیر از گزینه‌های حزب کارگزاران، آنها در تلاشند محسن هاشمی یا مرتضی الویری را برای ریاست شورایعالی استان‌ها مطرح کنند؛ شورایی که در دوازده سال گذشته، جز سال 93، همواره مهدی چمران رئیس آن بوده است.

دوات آنلاینبا قطعی شدن انتخاب محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار تهران، حالا نگاه‌ها به انتخاب هیات رئیسه شورا و همچنین ریاست شورایعالی استان‌ها است.

در حالی که برای ریاست شورای شهر تهران، توجه‌ها معطوف به محسن هاشمی است، برخی اعضای شورا معتقدند با توجه به اینکه نجفی به‌عنوان گزینه حزب کارگزاران تصدی شهرداری تهران را به دست می‌گیرد، ریاست شورا به فردی دیگر سپرده شود.

مرتضی الویری و ابراهیم امینی دو گزینه‌ای هستند که برای ریاست شورا مطرح شده‌اند. مرتضی الویری گرچه عضو حزب کارگزاران است، اما نزدیکی او به مستقل‌های شورای شهر، او را فردی نشان داده که در تلاش است مستقل‌ها و همچنین اعضای دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی، سکان شورای شهر را به دست بگیرند تا در مدیریت شهری موازنه‌ای برقرار شود.

ازسوی دیگر ابراهیم امینی نیز از افرادی است که به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست شورا از او نام برده می‌شود. اقبال گروه‌های مختلف داخل شورا به امینی نیز، احتمال ریاست او را تقویت کرده است، اما با توجه به نزدیکی نظر مسجدجامعی به محسن هاشمی و بعد از او به الویری، ممکن است لابی‌های پیش از انتخابات هیات رئیسه ازسوی مسجدجامعی، بر روند انتخابات تاثیرگذار باشد.

از طرفی، با توجه به تلاش مستقل‌های شورای شهر برای ریاست گزینه‌ای غیر از گزینه‌های حزب کارگزاران، آنها در تلاشند محسن هاشمی یا مرتضی الویری را برای ریاست شورایعالی استان‌ها مطرح کنند؛ شورایی که در دوازده سال گذشته، جز سال 93، همواره مهدی چمران رئیس آن بوده است.

در این میان، برخی اعضای شورا هم تلویحا از گزینه‌ای جز محسن هاشمی حمایت کرده‌اند، به‌طوریکه مجید فراهانی گفته است: الویری عملکرد خوبی در این مدت ریاست موقت منتخبین شورای شهر پنجم داشته و شکافی بین اعضای شورای شهر ایجاد نشده است.

به‌گفته او، ظرفیت شورای عالی استان‌ها در این سال‌ها مغفول مانده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است که امیدواریم در دوره مدیریت جدید این مساله مرتفع شود. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.