2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
در کافی شاپ چی سفارش بدهیم و بخوریم

در کافی شاپ چی سفارش بدهیم و بخوریم

اگر می خواهید به کافی شاپ بروید و نمی دانید آنجا چی بخورید و از میان گزینه های مختلف داخل منو کدام را سفارش بدهید این مطلب شما را راهنمایی می کند.

دوات آنلاین -برای یک قرار کاری، یک گپ دوستانه یا گاهی بعد از کلی پیاده‌روی، خرید یا گردش، وارد یک کافه می‌شویم. کافه‌هایی که این روزها زیاد شده‌اند و به‌خصوص در مرکز برج‌ها و مجتمع‌های تجاری هم قرار دارند و منوی هرکدام‌ را که نگاه می‌کنیم اسامی متنوعی به‌چشم می‌ خورد که چندان گویا نیست . برخی کافه‌ها بعد از اسم، توضیحی کوتاه درباره ترکیبات آن  چیز می‌دهند، اما بیشترشان به اسمی اکتفا می‌کنند که نمی‌دانیم با انتخابش عطش‌مان رفع می‌شود؟ برای سردرد خوب است یا خستگی؟ قهوه‌اش سبک است یا سنگین و... .در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین این موارد را توضیح دهیم تا برای انتخاب دچار تردید نشوید.

 

سفارش اسموتی‌ها

خراسان نوشت، خب شاید تصور کنید اسموتی همان آب میوه است، اما تفاوت‌هایی دارند. تفاوت اصلی بین آب میوه و اسموتی در این است که آب میوه از عصاره گیاهان و میوه‌ها تهیه می‌شود، ولی اسموتی از تکه شدن اجزا و بافت‌های میوه درست می‌شود. علاوه بر میوه، بسیاری از اسموتی‌ها دارای یخ خردشده، میوه یخ‌زده، عسل یا شربت و محتویات یخی هستند.

 

انواع گلاسه‌ سفارش بدهید

نوشیدنی مخلوط با بستنی را گلاسه می گویند. از جنس مایع داخل گلاسه برای تزیین روی آن استفاده می‌شود؛ به‌طور مثال کافه‌گلاسه، بستنی شناور داخل مایعی از همان طعم است .گاهی اطراف لیوان را با سس شکلات تزیین می‌کنند.

کاپوچینو گزینه مناسبی برای سفارش دادن در کافی شاپ است

کاپوچینو میل کنید

از ترکیب اسپرسوی دوبل و کف شیر بخار داده شده، درست می‌شود. کاپوچینو بر حسب مقدار شیر و فوم روی آن، انواع مختلفی دارد.

 

آفوگاتو؛ یک گزینه کافی شاپی

منتظر یک چیز عجیب نباشید. آفوگاتو ترکیب قهوه و بستنی است که از یک یا دو شات اسپرسوی داغ با بستنی ترجیحا وانیلی تهیه می شود.

 

کدام شیک ‌ها بهتر است

شیک‌ها ترکیبی از بستنی،شیر و خامه هستند که در طعم‌های مختلف میوه‌ای، شکلاتی، فندقی و ... در منوها به چشم می خورد، اما شاید برای‌تان جالب باشدکه بدانید تفاوت شیک و آیس‌پک چیست؟ شیک بستنی کمتری دارد و شیر بیشتر؛ بدون مغزهای خوراکی، اما در آیس پک بستنی بیشتری استفاده می‌شود همراه با خامه زده شده فراوان و مغزهای خوراکی. در نتیجه شیک بسیار رقیق‌تر از آیس‌پک است.

 

قهوه ترک میل کنید

این نوع از قهوه بسیار نرم آسیاب  و تبدیل به پودر قهوه می‌شود به همین دلیل احتیاج به مراقبت دارد تا عطر و بوی خود را از دست ندهد. قهوه ترک به وسیله قهوه جوش‌های معمولی روی شعله گاز آماده می‌شود.

 

قهوه فرانسه؛ مناسب برای کافی شاپ

نسبت به قهوه ترک زبرتر آسیاب و با دستگاه قهوه‌ساز دم می‌شود، به صورتی که قهوه در داخل فیلتر کاغذی می ماند و فقط عصاره قهوه به وسیله آب گرم خارج و در مخزن دستگاه جمع می‌شود. قهوه فرانسه مانند چای و فاقد کف و لرد ته فنجان است و معمولا در لیوان معمولی سرو می‌شود.

کدام خوردنی را در کافی شاپ انتخاب کنیم

اسپرسو؛ گزینه عالی برای سفارش دادن در کافی شاپ

نرم تر از قهوه فرانسه و زبرتر از قهوه ترک آسیاب و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می‌شود، به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده  و جان قهوه به طور کامل خارج می‌شود. اسپرسوی پایه برای نوشیدنی‌های دیگر مانندکاپوچینو و قهوه موکا    است و نسبت به قهوه‌های دیگر کافئین بیشتری دارد.

 

آیس لاته کافی شاپی

ترکیبات اصلی آیس لاته با لاته گرم یکسان است. استفاده از یخ در این ترکیب طعم جدیدی ایجاد می ‌کند. در تهیه آیس لاته از شیر جوشیده و فوم‌ دار استفاده می‌‌شود، اما فوم آن در ترکیب با یخ از بین می‌‌رود.

 

سفارش موکا

موکا جزو قهوه‌های معروف بر پایه اسپرسوست که به علت داشتن شیر به لاته  شباهت دارد، اما ترکیبی از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است.

 

آمریکانو؛ قهوه رقیق

این نوع قهوه آمریکایی از ترکیب نصف فنجان اسپرسو و آب جوش به‌ دست می‌‌آید. در مقایسه با دیگر قهوه‌‌ها رقیق‌تر است، اما کافئین بیشتری دارد و کمی تلخ است.

 

ماکیاتو بنوشید

ماکیاتو نوعی قهوه ایتالیایی است که ظاهر جذابی دارد. در ترکیب این قهوه از اسپرسوی غلیظ به همراه شیر فوم ‌دار استفاده می شود .

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.