2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بهترین زمان وزن کشی و روش درست وزن کردن خودمان چگونه است

بهترین زمان وزن کشی و روش درست وزن کردن خودمان چگونه است

برای اینکه خودتان را وزن کنید باید این کار را در زمان درست به شیوه صحیح انجام بدهید.

دوات آنلاین -کنترل کردن وزن یک عامل مهم در سلامتی است بنابراین همه ما باید شیوه درست وزن کشی را بلد باشیم و بدانیم چه موقع از روز و چطور این کار را انجام بدهیم.

 

خراسان نوشت: قبل از مرور اصول اندازه‌‌گیری وزن، ذکر این نکته لازم و ضروری است که نباید درخصوص مقادیر کم تغییر وزن، وسواس عجیب و نگران کننده ای داشته باشیم و هرروز با استفاده از ترازو وزن‌‌مان را بسنجیم چون خود این نگرانی و وسواس می‌‌تواند برای سلامت جسم و روح‌‌مان مضر باشد.

 

زمان مناسب برای وزن کردن

بهترین زمان برای اندازه‌‌گیری وزن صبح بعد از خالی‌‌کردن مثانه و قبل از خوردن صبحانه است چراکه معده ما برای ساعاتی طولانی خالی بوده است و وزن‌‌مان دقیق‌‌تر نشان داده می‌‌شود.

 

بعد از غذا و ورزش سراغ ترازو نروید

حتماً می دانید استفاده از ترازو بعد از خوردن وعده‌‌های غذایی، وزن را بیشتر از چیزی که هست نشان می‌‌دهد و اگر هم بعد از ورزش این کار را انجام دهیم وزن‌‌مان مقداری کمتر از چیزی که هست نشان داده می‌‌شود.

چه موقع از روز خودمان را وزن کنیم

روز و ساعت خاصی تعیین کنید

سعی کنید یک‌‌روز در هفته را برای رصد وزن‌‌تان مشخص و در همان روز هم یک ساعت معین  را انتخاب کنید. وقتی یک روز صبح در هفته و در ساعت مشخصی این‌‌کار را انجام دهید، مطمئن خواهید بود که شرایط یکسان بوده و تغییرات احتمالی در وزن درست رصد شده است.

 

در وزن کشی افراط نکنید

اگر بخواهید هر روز، بعد از شرکت در هر مهمانی و... وزن‌‌تان را اندازه‌‌گیری کنید ممکن است دچار افراط شوید و هر تغییری را به منزله افزایش غیرعادی تصور کنید. نتیجه این رفتار برای خیلی‌‌ها بی‌‌اشتهایی و... خواهد بود که ممکن است باعث کاهش تغذیه اصولی و نرسیدن مواد مقوی و مورد نیاز به بدن شود.

 

فیلم: طرز صحیح گرفتن فشار خون

 

همیشه از یک ترازو استفاده کنید

اگر می‌‌خواهید واقعاً متوجه تغییرات در وزن‌‌تان شوید از یک ترازو استفاده کنید. مهم نیست آن ترازو دقیق باشد یا نه. مهم این است که یک معیار برای تغییرات شماست. فقط هربار استفاده از آن را ثبت کنید تا مطمئن شوید مقایسه درست و قطعی بین دفعات اندازه‌‌گیری انجام داده‌‌اید. شاید سخت‌‌گیرانه به‌‌نظر برسد؛ اما بد نیست حتی لباس‌‌تان هم ثابت باشد یا لااقل حجم لباس یکی باشد تا احیاناً انحراف جدی در مقایسه ایجاد نشود.  

روش درست وزن کردن خودمان چگونه است

اهمیت استفاده از ترازوی درست

بهتر است ترازو را روی سطح صاف و سفت بگذارید و همیشه از یک نفر بخواهید خواندن عدد وزن را انجام دهد تا شما صاف و بدون حرکت بایستید و ترازو وزن را دقیق‌‌تر نشان دهد.

 

نکته نهایی

اگر در بازه کوتاه مدت کاهش وزن ملموسی نداشتید ناامید نشوید و با یک متخصص مشورت کنید. اگر هم تغییرات جدی در وزن‌‌تان احساس کردید قبل از هر خوددرمانی و نگرانی بی دلیلی، موضوع را با یک پزشک در میان بگذارید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.