2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تمرین های سخت صهبا شرافتی برای بازی در نقش روناک سریال نون- خ

تمرین های سخت صهبا شرافتی برای بازی در نقش روناک سریال نون- خ

صهبا شرافتی حرف های جالب و خواندنی درباره نقش روناک در سریال نون – خ زده و از تمرین های سخت برای بازی در این نقش گفته است.

دوات آنلاین -صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک در سریال نون- خ، حالا برای همه ما چهره ای شناخته شده است، بازیگری که خاطراتی خوش را برای ما رقم زده است.

 

شرافتی در گفت و گو با جام جم درباره رونک در نون – خ صحبت کرده و توضیح داده چگونه از عهده این نقش برآمد.

    

روناک سریال نون – خ؛ دختری جشن اما بامزه

*خانم شرافتی! برخلاف بسیاری از سریا‌ل‌های کمدی که خانم‌ها معمولا در حاشیه‌اند و برای خنداندن مخاطبان دست‌شان بسته است در سریال نون‌خ نقش شما و دختران نوری پررنگ است. کنار این شخصیت در موقعیت‌های مختلف حضور موثر دارید و در جلسات روستا شرکت می‌کنید. نگاه‌تان به فعال بودن خانم‌ها در این سریال چیست؟

صهبا شرافتی، بازیگر نقش روناک: کاراکترهای خانم‌های سریال برگرفته از کاراکترهای زنان کُرد در دنیای واقعی است. زنان کرد دوش به دوش مردان‌شان هستند و به آقایان کمک می‌کنند. این حضور زنان در کنار مردان در سریال نون‌خ نشان می‌دهد کردها از کل خانواده نظرسنجی می‌کنند. در این قصه از من هم که خواهرزاده نورالدین هستم، در این روستا به دنیا نیامدم و بزرگ نشدم، نظرخواهی می‌شود. بازیگران زن ما تلاش کردند کاراکترهای واقعی را به تصویر بکشند و به دل بنشینند.

صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک در سریال نون- خ

*خودتان کرد هستید و شاید بهتر بتوانید بازخورد کردها را ارزیابی کنید. با این اوصاف بازخوردهای هم‌شهری‌ها و هم قومی‌های خود را چطور دیدید؟

شرافتی: میان کردها مانند فصل‌های قبل بازخورد خوبی گرفتیم. این‌که مردم این‌قدر کار را دوست داشتند و با آن ارتباط برقرار کردند، واقعا شیرین است.

 

ببینید: دردسر روناک سریال نون-خ به خاطر قد بلند

 

*شما پیش از سریال نون ‌خ تجربه بازیگری نداشتید وقتی وارد این کار شدید دل‌نگران نبودید چطور خود را با یک گروه حرفه‌ای همراه کنید؟

شرافتی: از آقای فرجی بزرگوار و آقای آقاخانی عزیز که واقعا کمکم کردند تا پا به این عرصه بگذارم و همچنین از همکاران پشت و جلوی صحنه که خیلی حمایتم کردند تشکر می‌کنم. معمولا وقتی عضو جدیدی وارد گروه می‌شود احساس دافعه شکل می‌گیرد، ولی واقعا گروه این حس را به من نداد. همه خیلی کمکم کردند و چون سن من از همه کم‌تر است مسلما خیلی چیزها را نمی‌دانم. راهنمایی‌های‌شان باعث شد وقتی جلوی دوربین می‌روم استرس نداشته باشم و تلاش کنم کاراکتر به دل مردم بنشیند.

صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک در سریال نون- خ

*با این‌که شخصیت روناک بی‌مقدمه وارد فصل ۲ شد اما تا امروز خوب در قصه نشسته است. قبل از این که هر صحنه‌ای ضبط شود چقدر با حضور همکاران‌تان تمرین و دورخوانی داشتید تا این شخصیت معقول از آب دربیاید. یعنی مخاطبان هم از شما در قامت روناک بترسند و هم دوستتان داشته باشند.

شرافتی: برای هر کاری در خانه و در خلوت خودم خیلی تمرین می‌کنم. سر کار که می‌آمدیم تمرین مضاعف داشتیم تا کار بهتر شود. دستیار کارگردان و آقای آقاخانی واقعا کمک می‌کردند. یکسری جاها شاید در بازی مبالغه می‌کردم و راهنمایی می‌کردند که اینجاها را کم یا زیاد کن. مشاوره‌هایی که آقای آقاخانی به من می‌دادند تاثیر بسیار مثبتی روی کاراکتر گذاشت تا بتوانم در عین حال که خشنم، بامزه هم باشم تا مردم دوست داشته باشند. کاراکتر روناک برای خودم پر از شگفتانه است چه برسد به مردم! قسمت به قسمت که جلو می‌رود می‌بینیم اتفاقاتی می‌افتد و حرکات و احساساتی از خودش نشان می‌دهد که خودم هم تعجب می‌کنم که چرا روناک این طور شد؟! این باعث می‌شود خودم هم سورپرایز شوم.

 

*چقدر دیده شدن خود را مدیون شخصیت‌هایی هستید که در این سریال بازی کردید؟

شرافتی: اگر کسی در خیابان از نظر حرفه‌ای صهبا شرافتی را می‌شناسد، فقط به واسطه نون‌خ است. از کل گروه نون‌خ ممنونم که فقط به استفاده از چهره‌ها توجه نکردند بلکه از حضور کاراکترهای شیرین بومی بهره بردند. این کار فاخر است پس دست روی هر بازیگر معروف و چهره‌ای می‌گذاشتند قطعا قبول می‌کردند. من خیلی برای سریال‌های معروفی که بعدا پخش و دیده شد، تست دادم اما چون چهره نبودم و سابقه حرفه‌ای نداشتم، رد می‌شدم. اعتقاد دارم که اگر آن اتفاقات برایم نیفتاد به علت این بود که خدا می‌خواست نون‌خ که این قدر شیرین است، اولین کارم باشد و من با این سریال دیده شوم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.