2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چگونه برای آزمون دولینگو آماده شویم؟

چگونه برای آزمون دولینگو آماده شویم؟

قطعا اسم پلتفرم Duolingo به گوشتان خورده است. بسیاری از افراد دنیا به وسیله ی این اپلیکیشن، زبان های مختلف را آموزش میبینند. آزمون دولینگو که توسط پلتفرم محبوب دولینگو ایجاد شده، یک ابزار سنجش مهارت های زبان انگلیسی می باشد.

دوات آنلاین -قطعا اسم پلتفرم Duolingo به گوشتان خورده است. بسیاری از افراد دنیا به وسیله ی این اپلیکیشن، زبان های مختلف را آموزش میبینند. آزمون دولینگو که توسط پلتفرم محبوب دولینگو ایجاد شده، یک ابزار سنجش مهارت های زبان انگلیسی می باشد. بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور های مختلف باید در آزمون های بین المللی مانند پی تی ای (PTE)، آیلتس(IELTS) ، تافل (TOFEL) و ... شرکت کرده و نمره لازم را کسب نمایند. اخیرا به علت شیوع کرونا شرکت در این آزمون ها برای داوطلبان مشکل بود در نتیجه بسیاری از دانشگاه ها وکالج ها شروع به پذیرش با آزمون آنلاین دولینگو کردند.

 

در این مقاله قصد داریم در رابطه با آزمون دولینگو، نحوه ی شرکت و آمادگی برای این آزمون صحبت کنیم.

 

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یک آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی است و مورد قبول کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و کانادا می باشد. هزینه این آزمون 49 دلار بوده و در صورت شرکت نتیجه آزمون را بعد از 48 ساعت میتوان به دانشگاه یا کالج مورد نظر ارسال نمود. این آزمون به گونه ای طراحی شده است که در صورت پاسخ دهی صحیح سوالات بعدی به مراتب سخت تر می شود و طی یک ساعت می توانید این امتحان را کامل کنید.

 

شرایط برگزاری آزمون دولینگو

برای برگزاری این آزمون نیاز به شرایط خاصی ندارید، تنها مکانی را که انتخاب می کنید باید دارای نور کافی بوده و صورت شما باید قابل تشخیص باشد.

 

برای اطمینان از عدم تقلب شما بخصوص حین آزمون اسپیکینگ نگاهتان به وبکم باشد.

 

از دیگر شرایط لازم تهیه ی لپتاب و یا کامپیوتر، اینترنت با سرعت خوب و پایدار، وبکم، میکروفن و یا هندزفری می باشد.

 

نحوه شرکت در آزمون دولینگو

شرکت در آزمون دولینگو پیچیدگی خاصی ندارد، همانطور که قبلا هم گفته شد مبلغ 49 دلار را پرداخت می کنید سپس برای شرکت در آزمون در صورت داشتن شرایط قبلی حدود یکساعت زمان برای شرکت در آزمون نیاز خواهید داشت. فقط به همراه داشتن یک مدرک شناسایی رسمی مانند پاسپورت فراموش نشود.

 

محتوای آزمون دولینگو

این آزمون تشکیل شده از دو بخش است. قسمت اول برای ارزیابی مهارت های روخوانی، نوشتاری، شنیداری و صحبت کردن می باشد. مدت زمان تخصیص یافته برای این بخش 45 دقیقه است. قسمت دوم آزمون شامل یک مصاحبه ویدیویی و نوشتن مقاله است. حین مصاحبه ویدیویی باید در رابطه با دو سوال حدود 1 الی 3 دقیقه صحبت نمایید سپس در مدت باقی باید یکی از دو موضوعی که به شما داده خواهد شد را انتخاب کرده و در رابطه با آنها بنویسید.

 

مدت زمان لازم برای قسمت دوم آزمون 10 دقیقه است.

 

آمادگی برای آزمون دولینگو

آمادگی برای آزمون های مهمی چون آیلتس، دولینگو، تافل و ... به تنهایی آسان نیست مخصوصا اگر فرصت کمی در اختیار دارید.

 

قطعا در مسیر آمادگی برای آزمون به استاد و معلمی نیاز خواهید داشت تا مهارت های لازم را به شما بیاموزد و اشتباهاتتان را تصحیح نماید. دوره های آمادگی آزمون دولینگو آنلاین و حضوری آموزشگاه دهخدا که توسط استاید مجرب و مسلط با بهترین منابع موجود تدریس می شوند، به این منظور طراحی شده اند تا شمارا در کمترین زمان به سطح لازم برسانند.

 

چرا آزمون Duolingo را انتخاب کنید؟

در صورتی که موسسه، کالج و یا دانشگاه مقصد شما نتایج آزمون دولینگو را می پذیرد، قطعا انتخاب شما باید این آزمون باشد!

 

اینکه بتوانید در هر لحظه و هرجایی در آزمون شرکت کرده و نتایج را در کمتر از 50 ساعت با دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید همچنین هزینه ی کمتر این ازمون نسبت به آزمون های دیگر از جمله مزایای انتخاب آزمون دولینگو است.

 

شباهت و تفاوت های بین آزمون های انگلیسی Duolingo و IELTS

هردو آزمون هر 4 مهارت listening, speaking, reading و writing را ارزیابی می نمایند. فقط آزمون آیلتس دارای آزمون اسپیکینگ مجزا بوده به همین علت ممکن است نتوانید در هردو آزمون در یک روز شرکت کنید.

 

همچنین در آزمون دولینگو متن های طولانی مانند متون آیلتس را نخواهید دید.

 

در آزمون آیلتس اکثر جواب ها 4 گزینه ای و یا کوتاه است در حالی که در آزمون دولینگو جواب های طولانی و اصطلاحی شرکت کنندگان را ارزیابی می کند.

 

نتایج آزمون دولینگو

بازه ی نمره ی آزمون دولینگو شما در بازه ی 0-160 خواهد بود.

 

بازه ی 10- 55 نشان دهنده ی مهارت کم شما در زبان انگلیسی است.

 

بازه ی 60-85 نشان دهنده ی مهارت کمتر از متوسط شما در زبان انگلیسی است.

 

بازه ی 115-90 نشان دهنده ی مهارت متوسط شما در زبان انگلیسی است.

 

بازه ی 160-120 نشان دهنده ی تسلط شما در زبان انگلیسی است.

 

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با آزمون دولینگو، شرایط برگزاری، نحوه ی شرکت و آمادگی برای این آزمون صحبت کردیم. با شیوع کرونا، آزمون دولینگو به دلیل امکان اعلام نتایج و ارسال سریع ، عدم نیاز به شرایط خاص یا رفتن به محل امتحان، اخیرا بسیار مورد توجه واقع شده است. اگر دانشگاه و کالج مورد نظر شما نتایج این آزمون را می پذیرد، شرکت در این آزمون پیشنهاد می شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.