2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
هشدار 2023، همه باید عینک آفتابی بزنند!

هشدار 2023، همه باید عینک آفتابی بزنند!

آیا عینک آفتابی صرفا یک وسیله جانبی یا اکسسوری شیک است و یا کلید سلامت چشمان شما است؟ چرا باید عینک آفتابی استفاده کنیم؟ چه زمانی باید از عینک آفتابی استفاده نمود؟

دوات آنلاین -آیا عینک آفتابی صرفا یک وسیله جانبی یا اکسسوری شیک است و یا کلید سلامت چشمان شما است؟ چرا باید عینک آفتابی استفاده کنیم؟ چه زمانی باید از عینک آفتابی استفاده نمود؟ آیا فقط در روزهای آفتابی بهار و تابستان از عینک آفتابی باید استفاده کرد؟ فواید عینک آفتابی برای زیبایی پوست چیست؟ عینک آفتابی باید در کجا استفاده کنیم؟

 

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است یکبار برای ما پیش بیاید این است که چرا باید عینک ربین استفاده کنیم؟ این روزها غالباً عینک آفتابی بیش از آنکه به سلامتی کمک کند، یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش های استایل و مد پوشی می‌باشد. اما از دانستن بسیاری از فواید عینک آفتابی برای سلامتی چشم هایتان بسیار شگفت زده خواهید شد. قطعا عینک آفتابی دیدن بهتر مناظر طبیعت و اطراف را در روزهای آفتابی و خیلی روشن تابستان را راحت‌تر میکند. اما در واقع مسدود نمودن اشعه های خطرناک فرابنفش است که این اکسسوری را به یکی از مهم‌ ترین و ضروری ترین لوازم در خارج از خانه تبدیل می‌کند.

بسیاری از متخصصان چشم اغلب بیان می‌کنند برخی از مردم تنها برای جذابیت استایل خود از عینک استفاده می‌کنند، اما استفاده از عینک آفتابی همچنین دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی چشمان به حساب می‌آید. از مهمترین فواید عینک آفتابی این است که از چشم‌ها در برابر اشعه‌های نور آفتاب محافظت خواهد کرد. اشعه ماوراء بنفش می تواند اثرات جبران ناپذیری بر پلک، قرنیه، عدسی و شبکیه داشته باشد. قبل از خرید عینک آفتابی باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که یکی از مهمترین آنها اصل و اورجینال بودن عینک آفتابی است. قطعا تنها عینک‌هایی که اورجینال هستند می توانند از چشم ها در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت نمایند.

 

عینک آفتابی باید در کجا استفاده کنیم؟

در واقع ممکن است یکبار از اطرافیانتان شنیده باشید که می گویند استفاده از عینک آفتابی در طول سال ضروری است و اگر شما این موضوع را نادیده گرفته باشید قطعاً چندان به سلامت چشم خود اهمیت نمی دهید. متخصصان اغلب توصیه می کنند که هر 4 فصل سال از عینک استفاده کنید. امروزه متاسفانه به دلیل شرایط بد آب و هوایی و میزان آلودگی‌هایی که در هوا وجود دارد، ضروری است زمانی که می خواهید در فضای باز پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید، از عینک آفتابی اورجینال برای حفظ سلامتی چشمانتان استفاده نمایید. از این رو متخصصان چشم استفاده از عینک آفتابی اصل را در طول سال ضروری می دانند و توصیه می کنند در هوای آفتابی و حتی هوای بارانی از عینک استفاده نمایید.

به طور کلی چه فصل بهار باشد چه زمستان، ابری یا آفتابی، چشم‌ها همیشه در معرض اشعه های مضرماوراء بنفش هستند. همچنین محافظت از چشم ها به خصوص در صورتی که روی آب یا کنار دریاچه و رودخانه قرار دارید، بسیار مهم و ضروری است. جالب است بدانید برف و آب هردو نور خورشید را منعکس می کند و همین دلیل توصیه می‌شود از عینک در هر مکانی استفاده نمایید. این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض مستقیم آفتاب می‌تواند منجر به سوختگی قرنیه شود؛ از این رو اگر از عینک آفتابی اورجینال در این مکان‌ها استفاده نکنید، امکان دارد مشکلات جبران ناپذیری برای چشم هایتان رخ دهد.

 

فواید عینک آفتابی برای سلامتی چشم ها

جلوگیری از آب مروارید

آب مروارید امروزه به یکی از مشکلات جدی در بین مردم تبدیل شده است. همه ما با اثرات مضر نور خورشید تا حدودی آشنا هستیم و می دانیم قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌های مضر نورآفتاب می تواند منجر به آب مروارید شود. از دیگر علت های شایع از دست دادن بینایی در افراد ۴۰ ساله و بالاتر نیز به دلیل همین مشکل است. آب مروارید در ابتدا با کدر شدن لنزهای طبیعی چشم مشخص می‌شود و سپس می تواند قبل ازدست دادن بینایی با جراحی قابل درمان می‌باشد.

هشدار 2023، همه باید عینک آفتابی بزنند!

سرطان پوست

باید بدانید اشعه ی ماوراء بنفش به راحتی به پوست نفوذ می‌کند و باعث فعالیت رادیکال های آزاد داخل پوست می‌شوند؛ از این رو با فعالیت رادیکال های آزاد، دچار شدن به سرطان پوست ناممکن نیست. پوست دور چشم نسبت به سایر پوست اعضاها بسیار نازک بوده و اغلب فراموش می‌کنیم که از کرم ضدآفتاب برای دور چشم ها استفاده کنیم؛ به همین دلیل زمانی که از عینک آفتابی اصل استفاده کنیم می توانیم از پوست دور چشم هایمان در برابر سرطان محافظت کنیم. عینک آفتابی همچنین از پوست حساس و بسیار نازک اطراف چشم در برابر پیری و چین و چروک نیز محافظت می‌کند.

 

ناخنک

ناخنک یکی از بیماری های چشم است که ناشی از اشعه ماوراء بنفش بوده و به صورت رشد خوش خیم در کره چشم پدیدار می‌شود. این بیماری اغلب در افراد 35 الی 50 ساله رخ می‌دهد و معمولاً این بیماری با نام چشم موج سوار نیز شناخته می‌شود. چشم موج سوار بدین معنا نام گذاری شده است چراکه موج سواران با توجه به مدت زمان طولانی که در زیر نور خورشید و آب می‌گذرانند، به ویژه مستعد آسیب UV هستند، بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.

 

دژنراسیون ماکولا دژنراسیون

ماکولا، یکی از علت‌های اصلی از دست دادن بینایی در افراد در سن ۶۰ سال به بالا است. طبق آزمایشات و مطالعات اخیر، نتایج نشان می‌دهند که اشعه ماوراء بنفش ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را در افراد افزایش دهد. این بیماری در واقع وابسته به سن در طول گذشت زمان به دلیل آسیب به شبکیه ایجاد می‌شود. اگرچه استفاده از عینک آفتابی به خوبی می تواند از شبکیه در برابر اشعه های مضر محافظت کند و به کاهش دژنراسیون ماکولا کمک خواهد کرد.

 

فوتوکراتیت

این بیماری نیز یکی دیگر از بیماری‌های چشمی و در عین حال بسیار دردناک بوده که در بین متخصصان چشم کراتیت ماوراء بنفش نیز نامیده می‌شود. اساساً به کراتیک همان آفتاب سوختگی چشم نیز گفته می شود. خوشبختانه خبر خوب این است که فتوکراتیت کاملا موقتی است و اما خبر بد این است که فرد بیمار باید احتمالاً ۴۸ ساعت دچار مشکلات چشمی همچون تاری دید و حساسیت شدید به نور را تحمل نمایید. فقط این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که یک عینک آفتابی مسدودکننده اشعه ماوراء بنفش مانند عینک آفتابی پلاریزه تهیه نمایید تا از بروز این مشکل پیشگیری نمایید.

 

اما از کجا عینک آفتابی اصل را خریداری نماییم؟

همانطور که اشاره کردیم، نه تنها طرح عینک می‌تواند برای جذابیت استایل بسیار مهم باشد، بلکه عینک باکیفیت و اورجینال نیز می تواند از چشم ها در برابر اشعه های مضر نورآفتاب محافظت کند. امروزه تنوع عینک آفتابی را به وضوح می توانیم در بازار و فروشگاه ها ببینیم، اما آیا همه آنها می توانند اصل و با کیفیت باشند؟ همه ما زمانی که برای خرید عینک آفتابی هزینه می کنیم، توقع داریم عینکی که خریداری کرده ایم، اصل و اورجینال باشد؛ اما متاسفانه پیداکردن عینک اصل در بین اینهمه تنوع عینک موجود در بازار می تواند بسیار دشوار باشد. توصیه می کنیم برای خرید عینک اصل و اورجینال آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. خرید عینک از عثمانی اپتیک مرجع اصلی وارد کننده ی عینک های آفتابی اصل و اورجینال است که انواع عینک را در انواع طرح های جدید و برندهای مشهور به مشتریان خود ارائه می کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.