2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طراحی داخلی و هوشمند سازی ساختمان

طراحی داخلی و هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان و طراحی داخلی رابطه تنگاتنگی دارند. در این نوشته می خواهیم با هم بررسی کنیم چگونه یک طراحی داخلی هوشمند داشته باشیم.

دوات آنلاین -طراحی داخلی و رابطه‌ی تنگاتنگ آن با هوشمند سازی ساختمان، موضوع جالبی است. که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و عجین شدن آن با زندگی همه‌ی ما، مورد توجه طراحان ساختمان قرار گرفته است. با توجه به حیطه‌ی کاری و تجاربی که در این زمینه، طی سالها فعالیت به دست آورده‌ایم، قصد داریم تا در این مقاله کمی درباره‌ی این موضوع باهم صحبت کنیم. همچنین با ابعاد طراحی داخلی و هوشمند سازی ساختمان آشنا شویم.

 

این روزها طراحی داخلی بسیار با اهمیت است و مردم به دنبال خانه‌ای هستند تا در آن اصول طراحی رعایت شده باشد. با وجود زندگی ماشینی که این روزها همگی ما آن را تجربه می‌کنیم، داشتن خانه‌ای که در آن، بعد از یک روز طولانی احساس راحتی و آرامش کنیم بسیار ضروری است. البته بسیاری از مدیران ادارات هم برای افزایش راندمان کار کارمندان خود در طول روز، به سمت طراحی داخلی و هوشمند سازی ساختمان روی آورده‌اند. تا کارمندان با داشتن محیطی آرام کارایی و راندمان بالایی داشته باشند.

 

اول ازهمه باید یک اشاره‌ی مختصربه طراحی داخلی ساختمان کنیم. اینکه به طور کلی طراحی ساختمان چیست و چه اهمیتی در ساختمان دارد. طراح به دنبال چه چیزهایی در ساختمان می‌گردد. بعد از آن به سراغ هوشمند سازی ساختمان برویم و رابطه‌ی آن را با طراحی داخلی ساختمان بررسی ‌کنیم.

 

همانطور که می‌دانید طراحی داخلی علم و هنر چیدمان وسایل داخل ساختمان است. هنری که برای ایجاد آرامش و راحتی ساکنین به وجود آمده است. هنری که این روزها بسیار همسو با هوشمند سازی ساختمان است. همسو بودن هردو اینها به این معنی است که هدف شان ایجاد آرامش و راحتی وداشتن حس خوب ساکنین است.

 

چگونه هوشمندسازی به طراحی داخلی کمک می کند؟

چگونه هوشمندسازی به طراحی داخلی کمک می کند؟

به طور کلی چندین قانون کلی در ارتباط با طراحی داخلی و دکوراسیون خانه وجود دارد که هوشمند سازی ساختمان می‌تواند در این مسیر به کمک طراح بیاید.

 

یکی از این قوانین،حذف تابلوهای کوچک و کلید و ترموستات‌های مختلف از دیوارهای بزرگ است.

  • استفاده از نور و روشنایی متناسب با فضا،مورد بعدی است.
  • و در آخر هم استفاده از نورهای زرد و ایجاد حس گرما وآرامش در خانه
  • علاوه بر رنگ و نور و چیدمان، توجه به سلیقه و روحیه‌ی افراد هم در این مسیرحائز اهمیت است.

خب هوشمند سازی هم هدفی مشابه طراحی داخلی به همراه دارد.

 

  • استفاده از تاچ پنل‌ها به جای استفاده از چندین کلید و ترموستات و آیفون تصویری برروی دیوارهای خانه یکی از ویژگی‌های خانه‌های هوشمند است.
  • دیگری استفاده از سیستم روشنایی هوشمند است که بر اساس سناریوهای مختلفی که نوشته می‌شود در حالات مختلف، کاربرطیف نوری متفاوتی را بر اساس مودی که در آن لحظه دارد تجربه می‌کند.
  • توجه به راحتی و آسایش افراد و دهها مزایای دیگر هم از ویژگی‌های هوشمند سازی ساختمان است که در ادامه‌ی مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

طراحان زیادی این روزها به استفاده از تکنولوژی هوشمند برای خانه‌ها و پروژه‌هایی که درحال طراحی آن هستند، روی آورده اند.

 

خب تا اینجای کار به کمک مشاوران خانه هوشمند گوزن زرد، شرکت هوشمندسازی ساختمان که پروژه های موفق بسیار زیادی داشته، متوجه شدیم که هدف طراحی داخلی بسیار شبیه هدف هوشمند سازی در ساختمان است.

 

پس در ادامه به مزایایی که هوشمند سازی برای طراح در طراحی داخلی ساختمان خواهد داشت و همچنین انواع سبک طراحی می‌پردازیم.

 

انواع سبک در طراحی داخلی ساختمان

امروزه سبک های متفاوتی در طراحی داخلی ساختمان وجود دارد:

 

  • سبک مدرن: در این سبک توجه طراح به رنگ‌های ساده بااستفاده از متریال استیل و یا شیشه است.طرحهای صاف و صیقلی،ساده و شفاف
  • سبک امروزی: سبکی که در آن توجه ویژه‌ای به راحتی در فضا و احساس صمیمیت بیشتر در فضا می‌شود.
  • سبک مینیمال: در این سبک استفاده‌ی زیادی از پالت رنگی می‌شود. همچنین عدم استفاده از وسایل براق بسیار مشهود است.در این سبک تمام وسایل اضافی در محیط حذف می‌شود.
  • سبک کلاسیک و غیره...

ما در اینجا سعی کردیم تا به طور کلی انواع سبک‌های بیشتر مورد استفاده در ساختمانها را مطرح کنیم .

 

طراحی داخلی هوشمند

طراحی داخلی هوشمند

طراح با جمع آوری کلید و ترموستات‌های متعدد در جای جای خانه و استفاده از یک تاچ پنل، می‌تواند از فضای باقی مانده به بهترین نحو در طراحی خود استفاده کند. در اینصورت طراح نگرانی از بابت کمبود فضا برای طراحی نخواهد داشت. همچنین به یکی از اهدافش که راحتی و آسایش افراد ساکن در خانه است، می‌رسد. ایجاد حس آرامش و راحتی از بزرگترین اهداف طراح در طراحی ساختمان است که تجهیزات هوشمند این هدف را برای طراح قابل دسترس تر از حالت سنتی می‌کند.

 

با استفاده از یک تاچ پنل ساده کاربر به راحتی می‌تواند کنترل تمام دستگاههای خانه را در دست بگیرد.

 

امروزه کلید و تاچ پنل‌های هوشمند زیادی در بازار موجود است که طراح می‌تواند با توجه به سبکی که می‌خواهد کار کند ،از آنها استفاده کند.

 

زیبایی و سادگی که این تاچ پنل‌ها به فضای داخلی می‌دهند، بی شک یکی دیگر از اهداف طراح داخلی است که با هوشمند کردن خانه به آن دست پیدا خواهد کرد.

 

وجود یک تاچ پنل ساده بر روی دیوار حس لوکس بودن و خاص بودن را به محیط خانه می‌دهد. امروزه اکثر طراحان به دنبال طراحی خاص و لوکس هستند که این تاچ پنل‌های هوشمند می‌تواند آنها را به هدفشان نزدیک تر کند.

 

نتیجه گیری

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تکنولوژی در همه‌ی ابعاد زندگی ما رخنه کرده و هدفی جز راحتی ما ندارد. در طراحی داخلی هم عملکرد بالا و بهبود کیفیت زندگی  افراد مورد توجه طراحان است. بنابراین طراحان داخلی برای ساده کردن زندگی افراد وبا توجه به نیازها و خواسته‌های کاربر خود می‌توانند از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان درطرح‌های خود استفاده کنند. تا کاربر طعم خوش آسایش و راحتی را در خانه‌ی خود و حتی محل کارش بچشد.

چه چیزی بهتر از این...

شرکت خانه‌ی هوشمند گوزن زرد آماده‌ی همکاری و ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان به طراحان محترم در سراسر کشور می‌باشد. در صورت تمایل به همکاری و گرفتن مشاوره رایگان با کارشناسان گوزن زرد از طریق سایت گوزن زرد به آدرس (https://yellowdeerco.ir) در ارتباط باشید تا همکاران مشاور ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.