2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
علایم روی برچسب لباس ‌ها به چه معنا است

علایم روی برچسب لباس ‌ها به چه معنا است

شکل هایی که روی برچسب لباس ها می کشند چه معنی دارد و چگونه نحوه شستن و خشک کردن آنها را نشان می دهد.

دوات آنلاین -هربار که یک لباس جدید می‌خرید، معمولا یک برچسب در گوشه‌ آن یا پشت یقه‌اش وجود دارد که یک‌سری اطلاعات درباره لباس از نوع الیاف، پارچه، رنگ و دیگر ویژگی‌های آن می‌دهند. رایج‌ترین این علایم بین‌المللی پوشاک، درباره نحوه شست‌و‌شوی لباس، خشک‌کردن و اتو کردن آن است که در ادامه با پرکاربردترین‌هایش آشنا خواهید شد.

 

علامت مربوط به شستن لباس

خراسان با مقدمه بالا نوشت: علامت تشت آب روی برچسب لباس، یعنی شما می‌توانید لباس را با دست یا ماشین لباس شویی بشویید. معنی علامت ضربدر روی لباس، این است که شما نمی‌توانید این لباس را با دست یا ماشین لباس شویی بشویید و باید آن را به خشک شویی بسپارید. علامت دست روی برچسب لباس به شما می‌گوید که می‌توانید لباس را به صورت دستی، بشویید. زمانی که شما روی برچسب لباس تصویر یک دایره با تشت آب را می‌بینید، یعنی لباس را می‌توان با پایین‌ترین دما با دست یا ماشین لباس شویی، شست.

 

علامت شست وشو با ماشین لباس شویی با دو یا سه دایره در تشت، نشان‌دهنده این است که لباس را در دمای بالاتر هم می‌توان شست؛ یک دایره، یعنی لباس را با آب 30 درجه می‌توان شست، دو دایره یعنی شست وشوی لباس با آب 40 درجه امکان‌پذیر است و ... . علامت یک خط زیر تشت لباس در برچسب به‌معنای تنظیم دور ماشین برای الیاف مصنوعی است، در این شرایط امکان چروک شدن پارچه وجود دارد. وجود دو خط زیر تشت، حکایت از این مسئله دارد که پارچه‌ لباس‌تان بسیار ظریف و حساس بوده و باید ملایم‌ترین برنامه شست وشو را برای آن انتخاب کنید.

 

همچنین زمانی‌که شما علامت مثلث را روی برچسب لباس می‌بینید به این معناست که در صورت نیاز، می‌توانید از سفید کننده استفاده کنید.

با معنی شکل های روی برچسب لباس آشنا شوید

برچسب مربوط به خشک شویی لباس

علامت مربوط به خشک شویی لباس روی برچسب، یک دایره کوچک است. اگر علامت روی برچسب لباس، یک دایره کوچک باشد، لباس باید خشک‌شویی شود. اگر داخل دایره علامت A باشد، یعنی مسئول خشک شویی برای استفاده از مواد شوینده هیچ محدودیتی ندارد. اگر داخل دایره علامت F باشد، یعنی مسئول خشک شویی باید از مواد پترولیوم برای خشک شویی لباس، استفاده کند.

 

اگر روی دایره ضربدر باشد، معنی علامت ضربدر روی لباس این است که لباس نیازی به خشک شویی ندارد. اگر زیر دایره سمت راست یک خط مستقیم باشد، یعنی خشک شویی باید در حرارت کم انجام شود. اگر زیر دایره سمت چپ یک خط باشد، یعنی مدت خشک شویی باید کوتاه باشد.

 

بیشتر بخوانید: اصول انتخاب رنگ لباس بر اساس سن

 

شکل مربوط به اتو زدن

علامتی که قبل از اتو زدن هر لباسی باید از روی برچسب آن بررسی کنید، تصویر یک اتوست که در 6 حالت مختلف از آن استفاده می‌شود. اگر علامت روی برچسب لباس، تصویر یک اتوی ساده بود، یعنی این لباس را می‌توان بدون ملاحظه خاصی اتو کرد. اگر علامت ضربدر روی اتو بود،  به این معناست که الیاف لباس در صورت اتو کردن، آسیب می‌بینند. بنابراین بهتر است لباس را اتو نکنید.

 

اگر یک تصویر به صورت تقریبی ستاره زیر اتو باشد به این معناست که از  اتوی  بخار برای اتو کردن لباس استفاده نکنید. قرار داشتن سه دایره در اتو نشان از اتو کردن لباس در دمای بالا حدود 200 درجه دارد.

 

تصویر یک اتو با یک دایره روی برچسب لباس، این پیام را می دهد که این لباس را باید در دمای پایین اتو کنید. اگر دو دایره در میان اتو باشد، این بار برچسب لباس می‌گوید که دمای اتو برای لباس باید حدود 150 درجه، یعنی متوسط باشد.

علایم روی برچسب لباس ما را چگونه راهنمایی می کنند

علامت خشک کردن روی برچسب لباس

مربع ساده، علامت بین‌المللی روی برچسب لباس برای نمایش، خشک کردن لباس به صورت طبیعی است که سه حالت دارد. وجود یک خط افقی در مربع، یعنی لباس را باید به صورت صاف روی رخت آویز پهن کنید تا تغییر شکل ندهد. اگر برچسب لباس یک مربع با یک خط خمیده داخل آن باشد، یعنی لباس را می‌توان در هوای آزاد روی یک رخت آویز پهن کرد.

 

اگر روی برچسب لباس، یک مربع با سه خط زیر آن باشد، یعنی لباس را باید در محیط داخل خشک و تنها باید از چوب رختی آویزان کنید که چروک نشود.

برای نوشتن این مطلب از «آچارباز» کمک گرفته شده ‌است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.