2024/07/20
۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير
5 ویژگی سایت های خیلی موفق در ایران!

5 ویژگی سایت های خیلی موفق در ایران!

چه ویژگی هایی در سایت های موفق ایرانی وجود داشته و دارد که رسیدن به جایگاه عالی را برای آن ها به ارمغان آورده است؟

دوات آنلاین -صحبت از کسب درآمد از طریق اینترنت و همینطور توسعه کسب و کار در اینترنت، امروز یکی از ترند ترین بحث هاست.

 

اما آیا واقعا همه کسانی که وارد اینترنت می شوند تا کسب و کار خود را توسعه دهند یا از طریق اینترنت موفق شوند، به نتیجه مد نظر خود می رسند؟؟

 

چه اتفاق هایی باعث می شود که شکست بخورند و کار اینترنتی را کنار بگذارند؟؟

 

چه ویژگی هایی در سایت های موفق ایرانی وجود داشته و دارد که رسیدن به جایگاه عالی را برای آن ها به ارمغان آورده است؟

 

موفقیت یک کسب و کار در اینترنت

قطعا فروش یکی از اصلی ترین پایه های موفقیت هر بیزینسی است و اینکه برخی شبکه های اجتماعی هم قدرت و جایگاه بسیار قابل احترامی در کسب و کار پیدا کردند، پتانسیل بالای آن ها در فروش بوده است.

 

در این مطلب کاری به شبکه های اجتماعی نداریم و سعی می کنیم بیشتر در مورد وبسایت ها صحبت کنیم.

 

وبسایت هصته اصلی هر کسب و کاری است. اگرچه داشتن وبسایت به تنهایی هیچ دلیلی برای موفقیت یک کسب و کار نیست!

 

بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی، با سابقه ترین و موفق ترین مدرسان، شرکت های بزرگ صنعتی و ... معمولا وبسایت را مرکز رونمایی خود در اینترنت قرار می دهند.

 

طبق این موضوع قصد داریم در این مطلب نگاهی به وبسایت های موفق بیاندازیم که می تواند در نهایت بخشی از کسب و کار های موفق ایران را شامل شود.

 

1. بهره گیری از سئو بصورت جدی و حرفه ای

سئو

سئو سایت اصطلاحی است که به معنی آوردن سایت به صفحه اول گوگل می باشد.

 

امروز در خصوص تمام موضوعات، سایت های فراوانی وجود دارد اما اگر مثلا شما در اینترنت خرید زعفران را جستجو کنید، قطعا خرید شما در یکی از سایت های صفحه اول گوگل نهایی می شود.

 

خیلی بعید است که برای خرید به سراغ سایت های صفحه 2 و 3 گوگل بروید.

 

حتی حدود 60% افراد سراغ پایین تر از 3 سایت اول در گوگل نمی روند.

 

خب شاید برایتان جالب باشد؛ صد ها سایت فروش زعفران در ایران وجود دارد که می توان از آن ها خرید!

 

اما فروش در اینترنت، فقط متعلق به رتبه های اول گوگل است.

 

سایت هایی که رتبه های اول گوگل هستند، سئو سایت انجام داده اند.

 

معمولا وبسایت های موفق، تیم سئو یا بهینه سازی سایت دارند و حتی این کار را به مجموعه های خارج از خودشان هم برون سپاری نمی کنند.

 

از آن جایی که کار سئو بسیار تخصصی و مهم است، یک تیم را استخدام می کنند یا چند نفر در مجموعه خودشان را آموزش سئو می دهند.

 

سپس با بهره گیری از مشاوره یک متخصص قدیمی سئو، این تیم را راه می اندازند و بعد دیگر بدون هیچ وابستگی به شخص خارج از مجموعه، خودشان همیشه سایت را در تمام محصولات و خدمات به رتبه های اول گوگل می آوردند و نگه می دارند.

 

داشتن یک تیم سئو آموزش دیده و حرفه ای، یکی از ملزومات موفقیت یک وبسایت است و اگر دقت کنید تمامی سایت های ایرانی موفق از جمله دیجیکالا، ایمالز، ترب و حتی دیوار و شیپور و بسیاری دیگر در حوزه های مختلف، حساب ویژه ای روی بازدید کننده های گوگلی باز کرده اند و برای آن تلاش مستمر دارند.

 

2. سایت های موفق اهمیت زیادی به محتوا سازی می دهند.

محتوا سازی

تولید محتوا و محتوا سازی شاید امروز جوابی سطحی به این موضوع باشد! چون همه سایت ها به نوعی تولید محتوا را انجام می دهند.

 

اما چه محتوایی محصول یک سایت موفق است؟

 

اولین نکته ای که در تولید محتوا، سایت های موفق به آن می پردازند، یونیک بودن و منحصر به فرد بودن است.

 

محتوا های تکراری، عکس های تکراری، سناریو های تکراری و ... برای سایت هایی است که دنباله روی سایت های موفق هستند؛ نه خود سایت های موفق!

 

البته میتوان استثنا هم یافت کرد اما اصل کلی را نمی توان زیر سوال برد. چرا؟

 

گوگل به عنوان سازماندهی کننده اطلاعات موجود در اینترنت، ناراحت و پریشان از اطلاعات تکراری وبسایت هاست.

 

تیم های تولید محتوا در سایت ها، بیشتر از اینکه ارزش افزوده ای برای اینترنت داشته باشند، فقط محتوای رقیب های خودشان را بازنویسی می کنند!

 

یک سایت موفق، این خلا اینترنت را می شناسد و تولید محتوا های تازه، کمک به گوگل می کند که ارائه دهنده بهتری باشد.

 

گوگل هم کمک می کند که این سایت رشد سریع تری داشته باشد.

 

  • تیم مدیا برای تولید محتوای تصویری و ویدیویی
  • تیم نویسنده حرفه ای و آموزش دیده
  • در کنار تیم سئو برای استاندارد سازی این محتوا ها

3. سایت های موفقیت سریع موفق نشده اند!

خب این یک شعاز نیست و دلیل آن ها خواهم گفت.

 

طبق بررسی ها و آمار هایی که از میزان فروش سایت ها بدست آمده است، برخی الگو های خرید از کاربران اینترنت را یافته اند.

 

یکی از این الگو های جالب، 70% افزایش احتمال خرید، در دفعات دوم و سوم و چهارمی است که از یک سایت بازدید می شود.

 

یعنی شما اگر حتی با یک سئو بسیار خوب هم به رتبه اول گوگل برسید، باید بتوانید تا مدتی در آن رتبه بمانید که در دفعات جستجوی بعدی کاربر هم دیده شوید و میزان اعتماد او به شما افزایش یابد.

 

از طرفی امروز سایت های بسیاری در وب فارسی حضور دارند که با وجود سئو شدن، نمی توانند به اندازه دلخواه فروش داشته باشند!

 

این شاید امروز اصلی ترین چالش وبسایت هاست.

 

  • اعمال تغییرات در نحوه ارائه محصولات یا خدمات در سایت
  • بدست آوردن تصاویر و ویدیو های رضایت مشتری
  • آزمون و خطا در اجرای روانشناسی محتوا
  • ایجاد ارتباط قوی بین سایت و صفحات شبکه اجتماعی قوی

عواملی هستند که میتوانند سایت را از یک مرز فروش بالا بگذرانند.

 

آیا به نظر شما دستیابی به همه این موارد در مدت زمان کوتاه، قابل انجام است؟

 

4. تیم تبلیغاتی سایت های موفق

امروز هزینه کردن بخش بسیار مهمی از موفقیت یک وبسایت را تشکیل می دهد.

 

مخصوصا برای رسیدن به نتیجه در مدت زمان کمتر، بهترین کاتالیزر تبلیغات است.

 

اما آیا هر تبلیغی میتواند برای یک سایت کارساز باشد؟

 

2 راه برای انجام تبلیغات وجود دارد:

 

  1. تست مورد های مختلف
  2. بهره گیری از مشاوره های یک متخصص

راه اول قطعا هدر رفت هزینه و البته هدر رفت زمان بسیار زیادی خواهد داشت.

 

راه دوم مسیری است که امروز سایت های موفق پیش می گیرند.

 

البته بسیاری از این سایت ها توسط یک فرد مسلط به موضوع تبلیغات راه اندازی شده اند اما اگر هم اینطور نباشد، یک متخصص تبلیغات، همیشه در حال فکر کردن به نحوه انجام این کار است.

 

روش های تبلیغات در اینترنت، بسیار زیاد، متنوع، وسوسه کننده، دارای بازدهی کوتاه مدت، دارای بازدهی بلند مدت و ... است.

 

  1. تبلیغات بنری
  2. تبلیغات همسان
  3. تبلیغات رپورتاژ آگهی
  4. تبلیغات گوگل
  5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  6. ویدیو مارکتینگ در پلتفرم های ویدیو

این ها بخشی از روش های تبلیغ در اینترنت هستند.

 

هزینه های زیاد هم نمی تواند به تنهایی موفقیت تبلیغات را تضمین کند و سایت های موفق در کنار هزینه معقولی که برای اینکار کنار می گذارند، یک تیم حرفه ای هم برای مارکتینگ خود دارند.

 

5. زیر ساخت سایت های موفق

راه موفقیت در اینترنت

مسائل فنی همیشه جایگاه بسیار ویژه ای برای سایت های موفق داشته و دارد.

 

مسائل فنی چیست؟

 

شنیده اید که قدیمی ها می گویند نباید وقتی مشتری از خیابان رد می شود، ببیند که چراق های مغازه شما خاموش است؟؟

 

در مغازه باید همیشه باز و خود مغازه باید همیشه پر نور باشد.

 

این موضوع دقیقا در سایت هم صادق است.

 

در سایت ها بسته نمی شود اما گاهی وقت ها سرور سایت پایین می آید.

 

گاهی وقت ها صفحات پاک شده در سایت ها 404 می شوند.

 

سرعت بارگذاری صفحات به قدری کند می شود که کاربر از دیدن صفحه پشیمان می شود.

 

حتما دیده اید که وقتی در بعضی از سایت ها به دنبال یک محصول خاص یا یک صفحه خاص می گردیم، پیدا نمی کنیم و یا با دردسر باید به آن صفحه برسیم!

 

خب این موارد باید توسط یک نفر فنی کار سایت یا یک تیم فنی در سایت مدیریت شود.

 

بخصوص سایت هایی که مشتریان در آن اکانت دارند و بسیاری از اتفاقات در سایت بصورت اتوماتیک می افتد، همیشه باید روند تست توسط تیم فنی انجام شود.

 

سرور و هاست باید همیشه پذیرای بازدید کنندگان با سرعت بالا باشد.

 

همچنین نحوه ارائه و سازماندهی اطلاعات در سایت، باید به شکلی روانشناسی شده و ساده انجام شود که هر کسی بتواند به سادگی نیازش را برطرف کند.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.