2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مزایا و معایب استفاده از سینی شیرینگ پلاستیکی در صنایع بسته بندی

مزایا و معایب استفاده از سینی شیرینگ پلاستیکی در صنایع بسته بندی

یکی از صنایع بسیار مهم جهان که به عنوان پیش نیاز تولیدات مختلف، تعداد زیادی از صنایع دیگر را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد، صنعت بسته‌بندی نام دارد. برای بسته‌بندی و توزیع محصولات تولید شده در صنایع مختلف از روش‌ها و متریال‌های گوناگونی استفاده می‌شود که یکی از پرکاربردترین و در عین حال ارزان‌ترین روش‌ها بسته‌بندی با نایلون شیرینگ است.

دوات آنلاین -یکی از صنایع بسیار مهم جهان که به عنوان پیش نیاز تولیدات مختلف، تعداد زیادی از صنایع دیگر را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد، صنعت بسته‌بندی نام دارد. برای بسته‌بندی و توزیع محصولات تولید شده در صنایع مختلف از روش‌ها و متریال‌های گوناگونی استفاده می‌شود که یکی از پرکاربردترین و در عین حال ارزان‌ترین روش‌ها بسته‌بندی با نایلون شیرینگ است. در این نوع بسته‌بندی معمولا چند محصول مشابه به صورت یکنواخت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با نایلون شیرینگ احاطه‌ و وکیوم می‌شوند.

 

با قرار گرفتن نایلون شیرینگ در مقابل حرارت خاصیت جمع‌شوندگی این نایلون فعال شده و بسته‌بندی محکم می‌شود‌. برای افزایش استحکام این نوع بسته‌بندی معمولا از وسیله‌ای به نام سینی شیرینگ استفاده می‌شود تا جابه‌جایی و حمل و نقل محصولاتی که در کنار یکدیگر بسته‌بندی شده‌اند با سهولت بیشتری انجام شود‌. به سینی شیرینگ، زیر شیرینگی یا کفی لبنی هم گفته می‌شوند. محصولات شکننده‌ای مانند تخم مرغ و محصولات لبنی مانند ماست را باید روی کفی لبنی یا زیرشیرینگی‌های پلاستیکی یا مقوایی قرار دهند.‌ در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره مزایای سینی شیرینگ پلاستیکی در اختیار شما قرار دهیم.

 

سینی شیرینگ چیست و انواع آن کدام است؟

سینی شیرینگ یکی از محصولات یک‌بارمصرف شناخته‌شده و پرکاربرد در صنعت بسته‌بندی است که با استفاده از مواد اولیه بازیافتی تولید می‌شود. برای تولید سینی‌های شیرینگ مقوایی و پلاستیکی، کاغذها و پلاستیک‌های قابل بازیافت را بعد از اینکه به صورت بهداشتی غربالگری کردند و به خمیر کاغذی و پلاستیک ذوب شده تبدیل کردند، در داخل قالب‌ می‌ریزند.

 

خمیر کاغذی و پلاستیک مذاب ریخته شده در قالب با قرار گرفتن در درجه حرارت مناسبی به مرور زمان خشک می‌شوند و به عنوان سینی‌های شیرینگ مقوایی و پلاستیکی در بسته‌بندی محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع تعدادی از محصولات لبنی مانند بعد از قرار گرفتن روی سینی شیرینگ با نایلون شیرینگ بسته‌بندی شده و وارد بازار می‌شوند. انواع مختلف سینی‌های شیرینگ شامل موارد زیر است.

 

سینی‌های شیرینگ مقوایی

یکی از انواع سینی‌ شیرینگ که در رستوران‌ها کاربرد زیادی دارد و غذاهای بیرون‌بر را با استفاده از آن بسته‌بندی و به آدرس مشتریان ارسال می‌کنند، سینی مقوایی شیرینگ است. بسته‌بندی غذاهای بیرون‌بر با این وسیله هم باعث گرم ماندن غذا می‌شود و هم جا‌به‌جایی غذا را راحت می‌کند. قیمت این محصول بر اساس اندازه، نوع و سایز سینی، تعداد رنگ‌های به کار رفته در چاپ آن و تعداد تیراژ سفارش آن بستگی دارد.

 

خود سینی‌های مقوایی هم انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از: سینی مقوایی معمولی شیرینگ برای بسته‌بندی پیتزا، سینی مقوایی لمینتی شیرینگ برای بسته‌بندی غذا در رستوران‌های لوکس، سینی مقوایی بهداشتی با کیفیت چاپ بالا و قیمت ارزان‌تر از سینی‌های معمولی و لمینتی‌.

 

سینی‌های شیرینگ پلاستیکی

سینی‌های شیرینگ پلاستیکی نوع دیگری سینی شیرینگ هستند که با وجود وزن بسیار سبک از مقاومت، استحکام و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند. ماندگاری و طول عمر زیاد یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سینی‌های پلاستیکی شیرینگ محسوب می‌شود. تمام محصولات لبنی، روغن‌های حلبی و ... را با کمک سینی‌های شیرینگ پلاستیکی بسته‌بندی می‌کنند تا به این محصولات تا رسیدن به دست مشتری هیچ آسیبی وارد نشود.

 

این سینی‌ها نسبت به سینی‌های مقوایی مقاومت، استحکام و دوام بیشتری دارند و مانند آن‌ها در حین جا‌به‌جایی و حمل‌ونقل در اثر فشار یا ضربه دچار شکستگی و آسیب نمی‌شوند. سینی‌های شیرینگ پلاستیکی اگر سالم مانده باشند، مجددا امکان استفاده از آن‌ها برای بسته‌بندی محصولات با نایلون شیرینگ وجود دارد. به طور کلی طرفداران این نوع سینی نسبت به سینی‌های مقوایی بیشتر است. برای بسته‌بندی ماست‌های سنتی از سینی‌هایی با سایز 30 در 30، برای بسته‌بندی ماست‌های دبه‌ای با سایز 25 در 25، برای محصولات لبنی با ارتفاع چهارده سانتی‌متری از سینی‌هایی با سایز 28 در 28 استفاده می‌شود‌.

سینی شیرینگ پلاستیکی

سینی‌های شیرینگ پلاستیکی چه مزایایی دارند؟‌

  • مقاومت بسیار بالا نسبت به سینی‌های مقوایی
  • عدم شکستگی این نوع سینی در زمان جابه‌جایی محصولا بسته‌بندی شده
  • امکان استفاده مجدد از این سینی در صورت سالم بودن
  • امکان تولید در ابعاد و اندازه‌های مختلف
  • برخورداری از قیمت بسیار مناسب
  • طول عمر و ماندگاری بسیار بالا
  • کمک به ارسال محصولات لبنی و ... به صورت سالم به دست مشتری
  • برخورداری از خمیدگی بسیار مطلوب
  • وزن سبک و پایین
  • عدم نیاز به چاپ
  • کمک به افزایش کیفیت بسته‌بندی
  • کمک به حمل آسان محصولات مختلف مانند لبنیات، رنگ، قوطی‌های رب، روغن و ...

 

در هنگام سفارش سینی شیرینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مجموعه‌های مختلفی که برای بسته‌بندی محصولات خود از سینی‌های شیرینگ و نایلون شیرینگ استفاده می‌کنند، باید در هنگام خرید سینی‌های شیرینگ پلاستیکی به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشند تا باکیفیت‌ترین نوع این محصول را خریداری کنند. این نکات شامل موارد زیر است:

 

توجه به میزان کیفیت سینی‌های شیرینگ

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان خرید سینی‌ شیرینگ حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت این محصول است‌. هر چه سینی کیفیت بیشتری داشته باشد، کیفیت بسته‌بندی شیرینگ هم بیشتر خواهد شد. میزان مقاومت و کیفیت سینی‌های پلاستیکی نسبت به مقوایی بیشتر است و به همین دلیل مشتریان بیشتری دارد.

 

توجه به قیمت سینی‌های شیرینگ

نکته دیگری که توجه به آن در زمان خرید انواع مختلف سینی‌ شیرینگ اهمیت بسیار بالایی دارد، قیمت این محصول است. همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، برای تولید سینی‌های شیرینگ پلاستیکی و مقوایی از مواد اولیه بازیافتی استفاده می‌شود. این محصولات قیمت چندان زیادی ندارند. اما سینی‌های مقوایی لمینتی چاپ شده ممکن است به دلیل هزینه‌های چاپ قیمت گران‌تری داشته باشند. به همین دلیل خرید سینی پلاستیکی شیرینگ نسبت به مزایای منحصربه‌فردش مقرون‌به‌صرفه‌تر از سینی‌های مقوایی لمینتی چاپ شده است.

 

بررسی کاربرد و سایز سینی‌های شیرینگ

هر سینی شیرینگ در سایزهای مختلف برای بسته‌بندی محصول خاصی کاربرد دارد و برای افزایش کیفیت بسته‌بندی شیرینگ باید از سینی‌های مناسب استفاده شود. به عنوان مثال یک قوطی حلبی را نمی‌توان روی سینی پلاستیکی شیرینگ مناسب سطل استفاده کرد.

زیر شیرینگی ماست

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا به معرفی انواع مختلف سینی شیرینگ و کاربردهای این محصولات در صنعت بسته‌بندی توضیح دادیم و سپس به معرفی مزایای سینی شیرینگ پلاستیکی پرداختیم و به مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید این محصول حتما باید مورد توجه گیرد، اشاره کردیم. برای خرید این محصول حتما باید یک شرکت باسابقه و معتبر در این زمینه پیدا کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.