2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین کنسول بازی

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین کنسول بازی

شناخت کنسول بازی مناسب برای خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر در ادامه به 7 مورد می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید کنسول بازی ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

دوات آنلاین -کنسول‌های بازی جزو محبوب‌ترین لوازم دیجیتال به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان هستند. کنسول‌های بازی این امکان را فراهم می‌کنند تا در محیطی جداگانه از سایر لوازم الکترونیکی بتوانید ساعاتی را صرفاً به بازی‌های موردعلاقه خود اختصاص دهید. اما شناخت کنسول بازی مناسب برای خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر در ادامه به 7 مورد می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید کنسول بازی ایده‌آل خود را انتخاب کنید. همچنین به بررسی موارد دیگری می‌پردازیم که کمک می‌کند شما بتوانید به صورت اقساطی کنسول بازی خود را تهیه کنید. خرید اقساطی کنسول بازی در خرید سریع‌تر و آسان‌تر این محصول نقش مهمی دارد!

 

کنسول بازی چیست؟

کنسول بازی «Game console» وسیله‌ای الکترونیکی برای اجرای بازی‌های ویدئویی است. کنسول‌های بازی به‌صورت یک کامپیوتر قوی طراحی شده‌اند که دقیقاً مانند یک کامپیوتر، دارای حافظه رم، کارت گرافیک و حافظه دائمی مشخصی هستند. هرچقدر امکانات سخت‌افزاری یک کنسول بازی بهتر باشد، کیفیت آن کنسول نیز بالاتر خواهد بود. در کنسول‌های بازی علاوه بر انجام بازی می‌توان کارهایی همانند فیلم دیدن، جست‌وجو در گوگل را نیز انجام داد. اما بازی کردن و سرگرمی اصلی‌ترین وظیفه کنسول‌های بازی است. به همین خاطر کنسول‌ها معمولاً با هدف بازی کردن و سرگرمی خریداری می‌شوند. استفاده از کنسول‌های بازی از دهه 70 میلادی شروع شده و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین کنسول بازی

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین کنسول بازی

کنسول‌های بازی دارای انواع مختلفی هستند که دومورد از مشهورترین آن‌ها پلی‌استیشن و ایکس باکس هستند که به ترتیب توسط دو شرکت سونی و مایروسافت ارائه شده‌اند. اما کنسول‌های بازی دیگری نیز در بازار وجود دارند که بسته به مقدار بودجه شما می‌توانند خریداری شوند. اما برای انتخاب بهترین کنسول بازی باید به چنین مواردی دقت کرد:

 

  • شناخت بازی‌های هر کنسول

اولین موردی که در انتخاب کنسول باید به آن توجه داشته باشید، نوع بازی‌های موردعلاقه‌تان است. شما باید کنسولی را انتخاب کنید که بتوانید با آن بازی‌های موردعلاقه خود را انجام دهید. بنابراین باید ابتدا سبک بازی موردعلاقه خود را از بین بازی‌های جنگی، ماجراجویی، استراتژیک، هیجانی و... پیدا کنید.

 

  • قیمت کنسول

دیگر موردی که در انتخاب کنسول بازی باید به آن دقت کرد، قیمت کنسول است. کنسول‌های برتر بازی مانند پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس با توجه به مدلی که دارند، دارای قیمت بالای چندین میلیونی هستند. اما کنسول‌های کمتر شناخته شده در بازار را می‌توان با قیمت‌های پایین‌تری هم خریداری کرد. بنابراین شما با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید کنسول بازی با قیمت مناسب را خریداری کنید و بازی‌های موردعلاقه خود را با آن انجام دهید.

 

  • مدل دسته بازی کنسول

ابزار اصلی بازی با کنسول‌های بازی، استفاده از دسته‌های بازی است. دسته‌های بازی نیز دارای مدل‌های مختلفی هستند. درواقع شکل ظاهری، نحوه قرارگیری دکمه‌ها، نوع دکمه‌ها و دیگر گزینه‌های هر دسته بازی با دسته دیگر تفاوت دارد. شما باید دسته بازی را انتخاب کنید که راحت در دست شما قرار بگیرد و به‌راحتی در صحنه‌های حساس بازی بتوانید با دکمه‌های آن کار کنید.

 

  • بررسی طراحی و سخت‌افزار کنسول

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، کنسول‌ها مانند کامپیوتر دارای ویژگی‌های سخت‌افزاری مختص به خود هستند. اگر شما خواهان انجام بازی با حجم و گرافیک بالا هستید، باید کنسول بازی که انتخاب می‌کنید، از نظر سخت‌افزاری برای آن بازی‌ها مناسب باشد و بدون وقفه بتوانید با آن بازی کنید. بنابراین توجه به امکانات سخت‌افزاری و طراحی کنسول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

  • سرویس‌های آنلاین

کنسول‌ها علاوه بر بازی می‌توانند به اینترنت نیز متصل شوند. هرچقدر سرویس‌های آنلاین کنسول شما بالاتر باشد، می‌توانید بازی‌های بیشتری را انجام دهید. درواقع می‌توانید به‌صورت آنلاین بازی کرده و بازی‌های رایگان دریافت کنید. این امکانات آنلاین در کنسول‌های مختلف با هم تفاوت دارد. اگر به بازی‌های آنلاین علاقه دارید، باید کنسولی را خریداری کنید که سرویس‌های آنلاین مناسبی داشته باشد.

 

  • گرافیک

در هر مدل جدیدی از کنسول‌های بازی، سطح گرافیک آن‌ها تقویت می‌شود. اگر کنسول بازی شما گرافیک بالایی نداشته باشد، نمی‌توانید از انجام بازی‌های گرافیکی سطح بالا با آن لذت ببرید. البته اگر شما به انجام بازی‌های قدیمی علاقه داشته باشید، چندان گرافیک بالا مطرح نیست، اما اگر به بازی‌های جدید و گرافیکی علاقه دارید، باید کنسول بازی شما حتماً گرافیک قوی داشته باشد.

 

  • توجه به گارانتی

کنسول‌های بازی نیز مانند دیگر لوازم دیجیتالی و الکترونیکی همراه با گارانتی عرضه می‌شوند. در صورت داشتن گارانتی، هر مشکلی برای کنسول بازی شما پیش بیاید، می‌توانید پیگیر آن شوید. اما اگر گارانتی نباشد، هر مشکلی ایجاد شود، خودتان باید هزینه تعمیر آن را بپردازید.

 

توجه به موارد فوق به شما کمک می‌کند تا بتوانید در انتخاب کنسول بازی بیشتر دقت کرده و محصول بهتری را خریداری نمایید. این در حالی است که اگر به موارد فوق دقت نکنید، ممکن است پس از خرید کنسول بازی، ویژگی‌های موردنظر شما را نداشته باشد و نتوانید به شیوه ایده‌آل‌تان با آن بازی کنید!

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین کنسول بازی

خرید اقساطی کنسول بازی

در کنار خرید نقدی کنسول بازی، شما می‌توانید به صورت اقساطی کنسول بازی خود را تهیه کنید. به‌خصوص اگر شما بخواهید کنسول بازی باکیفیت با گرافیک بسیار بالا را خریداری کنید، ممکن است به چند ده میلیون برای خرید آن نیاز داشته باشید. به همین خاطر سایت «ازکی وام» می‌تواند امکان خرید کنسول بازی تا سقف 50 میلیون تومان را برای شما فراهم کند. برای این کار فقط کافی است با بارگذاری اطلاعات خود در ازکی‌وام از این وبسایت اعتبار بگیرید. آن‌گاه بدون ضامن و تنها با قرار دادن یک چک صیادی می‌توانید از فروشگاه‌های عمده لوازم دیجیتال طرف قرارداد با ازکی‌وام به صورت اقساطی کنسول بازی خود را تهیه کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.