2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
خرید کتاب دانشگاهی

خرید کتاب دانشگاهی

با شروع هر ترم جدید تحصیلی خرید کتاب دانشگاهی و پیدا کردن کتاب‌های مورد نظر به یکی از دغدغه‌های بسیار مهم دانشجویان تبدیل می‌شود. در هر ترم اساتید دانشگاه کتاب‌هایی را به عنوان منابع مطالعه به دانشجویان رشته‌های مختلف معرفی می‌کنند.

دوات آنلاین -کتاب‌های دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی تنوع بسیار بالایی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل کتاب‌های دانشگاهی فنی، کتاب‌های دانشگاهی فناوری اطلاعات و کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی علوم انسانی، کتاب‌های دانشگاهی هنر، کتاب‌های دانشگاهی پزشکی و ... است. قبل از گسترش اینترنت خرید کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی کار بسیار دشواری محسوب می‌شد و دانشجویان مجبور بودند برای پیدا کردن کتاب‌های منبع به فروشگاه‌های مختلفی سر بزنند.

 

اگر جزو افرادی هستید که قصد خرید کتاب دانشگاهی دارند تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش‌های تهیه و خرید کتاب‌های دانشگاهی بپردازیم.

 

خرید کتاب دانشگاهی از دانشجویان سال‌های بالاتر

یکی از پرطرفدارترین و راحت‌ترین روش‌های خرید کتاب دانشگاهی این است که دانشجویان کتاب‌های مورد نیاز خود را از دانشجویان سال‌های بالاتر خریداری کنند. با کمک این روش می‌توان در هزینه‌های تحصیل صرفه‌جویی کرد؛ زیرا کتاب‌های دانشگاهی که از دانشجویان قدیمی خریداری می‌شود به عنوان کتاب دست دوم قیمت ارزان‌تری خواهد داشت و مبلغ کمتری نسبت به کتاب نو باید پرداخت شود.

 

گاهی اوقات نیز دانشجویان سال‌های بالاتر کتاب‌های خود را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان سال پایین قرار می‌دهند و بعد از اتمام ترم کتاب‌ها را از آن‌ها پس می‌گیرند و به افراد دیگر امانت می‌دهند. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که استفاده از این روش فقط زمانی امکان‌پذیر است که در کتاب‌های جدید تغییری ایجاد نشده باشد‌. در صورت وجود تغییر در کتاب‌های جدید دیگر نمی‌توان از کتاب‌هایی که در ترم‌های قبلی تدریس شده، استفاده کرد و حتما باید کتاب نو تهیه شود.

 

خرید کتاب دانشگاهی دست دوم از مراکز تبادل کتاب

یکی دیگر از روش‌های خرید کتاب‌ دانشگاهی مراجعه به مراکز تبادل کتاب است. در تمام شهرهای ایران مراکزی به عنوان تبادل کتاب وجود دارد که فعالیت خود را به صورت قانونی انجام می‌دهند‌ و کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاهی دست دوم را با قیمتی ارزان‌تر از کتاب‌های نو در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. در سال‌های اخیر خرید کتاب با استفاده از این روش در بین دانشجویان رواج پیدا کرده است.

 

در مراکز تبادل کتاب علاوه بر کتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های درسی، کتاب‌های کنکوری و کتاب‌های متفرقه هم به فروش می‌رسد. روند فعالین مراکز تبادل کتاب به این صورت است که دانشجویان کتاب‌های ترم پیش خود را به این مراکز برده و با کتاب‌های مورد نیاز ترم جرید تعویض می‌کنند و در صورت نیاز مبلغی را نیز به این مراکز پرداخت می‌کنند‌.

 

خرید کتاب‌های دانشگاهی دست دوم از مراکز تبادل کتاب یک روش مقرون‌به‌صرفه است. البته این روش نیز در صورتی کاربرد دارد که محتوای منابع جدید و قدیمی کاملا مشابه هم باشند و اگر تغییری در کتاب‌های دانشگاهی جدید ایجاد شده باشد، دانشجویان ملزم به خرید کتاب نو هستند.

 

خرید کتاب دانشگاهی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

همانطور که می‌دانید در اردیبهشت ماه هر سال در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم. در این نمایشگاه هر کتابی که فکرش را بکنید به فروش می‌رسد. یکی از بهترین روش‌های خرید کتاب دانشگاهی مراجعه به نمایشگاه کتاب تهران است‌. دانشجویان قبل از اینکه به نمایشگاه بروند بهتر است لیستی از کتاب‌های دانشگاهی مورد نیاز تهیه کنند تا پیدا کردن کتاب‌ها کار راحتی باشد‌.

 

نکته قابل توجه در خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این است که همه کتاب‌های موجود در این نمایشگاه با تخفیف‌های ویژه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و دانشجویان با خرید از نمایشگاه می‌توانند در هزینه‌های تحصیلی خود صرفه‌جویی کنند.

خرید کتاب دانشگاهی

خرید کتاب دانشگاهی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

خرید آنلاین و غیر حضوری کتاب از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر امروزه پرطرفدارترین روش خرید کتاب‌های دانشگاهی محسوب می‌شود‌. تعداد طرفداران این روش پس از شیوع بیماری کرونا روزبه‌روز افزایش یافت. فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی در زمینه فروش کتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های کنکوری، کتاب‌های درسی و کتاب‌های متفرقه وجود دارد که محصولات خود را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

 

دانشجویان برای خرید آنلاین کتاب دانشگاهی باید به سراغ سایت‌های معتبر و قابل اعتماد بروند. یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف که در زمینه فروش آنلاین کتاب مشغول فعالیت است، فروشگاه کتاب آموز نام دارد. این فروشگاه اینترنتی که فعالیت خود را از سال 1400 آغاز کرد، نماد اعتماد الکترونیک دارد و کتاب‌های دانشگاهی عمومی و تخصصی، کتاب‌های درسی، کتاب‌های غیر درسی و ... را در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار داده است.

 

مزایای خرید کتاب دانشگاهی از فروشگاه اینترنتی کتاب آموز

خرید کتاب‌های دانشگاهی از فروشگاه کتاب آموز مزایای زیادی به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است.

 

امکان خرید کتاب‌های دانشگاهی با تخفیف‌های ویژه

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب آموز این است که دانشجویان کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه و قیمتی ارزان خریداری می‌کنند‌‌‌. کتاب‌ها در اولین فرصت به صورت رایگان به آدرس مشتری در هر شهری که باشد، ارسال خواهد شد.

 

کمک به صرفه‌جویی در وقت و هزینه دانشجویان

در خرید حضوری کتاب دانشجو مجبور است به تعداد زیادی از مراکز فروش کتاب سر بزند تا در نهایت کتاب مورد نظر خود را با قیمتی بالاتر از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کند. در خرید آنلاین کتاب از فروشگاه اینترنتی کتاب آموز علاوه بر خرید ارزان کتاب در وقت دانشجو نیز صرفه‌جویی می‌شود؛ زیرا دیگر لازم نیست برای سر زدن به فروشگاه‌های حضوری ساعت‌ها وقت تلف کنند.

 

امکان خرید چند کتاب دانشگاهی کمیاب به صورت هم‌زمان

در فروشگاه اینترنتی کتاب آموز دانشجویان می‌توانند کتاب‌‌های دانشگاهی مورد نیاز خود را به صورت هم‌زمان سفارش دهند. اکثر کتاب‌های دانشگاهی تخصصی به زبان انگلیسی انتشار پیدا می‌کنند و جزو کتاب‌های کمیاب هستند. در فروشگاه معتبر کتاب آموز، کتاب‌های کمیاب نیز وجود دارد.

خرید کتاب دانشگاهی

پشتیبانی شبانه‌روزی از مشتریان

یکی دیگر از مزایای فروشگاه آنلاین کتاب آموز پشتیبانی شبانه‌روزی از مشتریان است. کارشناسان این فروشگاه از طریق روش‌های ارتباطی مختلف شامل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و ... در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان هستند. دسته‌بندی کتاب‌ها بر اساس نام ناشر و امکان ارسال به همه نقاط کشور از دیگر مزایای این فروشگاه کتاب محسوب می‌شود‌.

 

جمع بندی

در این مقاله ابتدا به معرفی روش‌های خرید کتاب‌ دانشگاهی پرداختیم و سپس به مزایای خرید آنلاین کتاب اشاره کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.