2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
دامیننس بیت کوین چیست و از کجا آن را بررسی کنیم

دامیننس بیت کوین چیست و از کجا آن را بررسی کنیم

دامیننس بیت کوین چیست و چگونه می توانیم از آن برای معاملات بهینه در بازار ارز دیجیتال استفاده کنیم؟ بیت کوین به عنوان اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال جهان در حال حاضر بیشترین تاثیرگذاری را نیز در این بازار دارد.

دوات آنلاین -دامیننس بیت کوین چیست و چگونه می توانیم از آن برای معاملات بهینه در بازار ارز دیجیتال استفاده کنیم؟ بیت کوین به عنوان اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال جهان در حال حاضر بیشترین تاثیرگذاری را نیز در این بازار دارد. به این معنی که وقتی قیمت بیت کوین روند نزولی می گیرد، روند کلی بازار ارز دیجیتال نزولی شده و اکثر آلتکوین ها نیز به تبعیت از بیت کوین روند نزولی خواهند داشت. در عوض وقتی هم که بیت کوین روند صعودی داشته باشد، سایر آلت کوین های بازار نیز روند صعودی در پیش گرفته و مسیر آنها نیز صعودی می شود. در این بین برای اینکه معامله گران بتوانند میزان تاثیرگذاری بی کوین روی بازار ارز دیجیتال و سایر آلتکوین ها را بهتر بررسی کنند، شاخصی با عنوان دامیننس بیت کوین تعریف شده است. شناخت شرایط دامیننس یکی از مهم ترین بخش های معاملات در بازار است.

 

کسانی که شناخت خوبی نسبت به دامیننس بیت کوین داشته و در تحلیل های خود در بازار به صورت کامل شرایط آن را بررسی می کنند، معاملات بهتری دارند و می توانند نسبت به شرایط عادی برای آنالیز نمودارها بهتر عمل نمایند. در ادامه با بررسی میزان تاثیرگذاری دامیننس بیت کوین روی روند بازار ارز دیجیتال سعی داریم تا شناخت کافی برای آنالیز نمودار آن را برای شما ایجاد کنیم. برای کسانی که در صدد خرید بیت کوین در ایران هستند، این مقاله می تواند اطلاعات ارزنده ای به دنبال داشته باشد.

دامیننس بیت کوین چیست؟

در بازار ارز دیجیتال اصطلاحا میزان سلطه بیت کوین روی کل بازار را با دامیننس بیت کوین معرفی می نمایند. بازارهای مالی دارای ارزش بازاری هستند که دائما بر اساس میزان سرمایه های وارد شده در آنها در حال تغییر است. ارزش بازار ارز دیجیتال در حال حاضر در حدود 1000 میلیارد دلار است که البته در ریزش های اخیر کمی هم کاهش پیدا کرده است. اما سوال مهم اینجاست که هر کدام از رمز ارزها و خود بیت کوین چقدر از این ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند؟ پاسخ این سوال در واقع همان تعریف دامیننس بیت کوین است. دامیننس هر ارز دیجیتالی به نوعی میزان تاثیرگذاری آن روی مارکت کپ کل بازار را نشان می دهد. وقتی قیمت و ارزش بازار بیت کوین روند نزولی داشته باشد، مسلمادامیننس آن نیز روند نزولی پیدا کرده و در نتیجه میزان تاثیرگذاری آن در بازار کاهش پیدا می کند. 

البته نکته بسیار مهم اینجاست که قرار بر این نیست که کما دامیننس تمام رمز ارزها را بررسی و تحلیل کنیم. بیت کوین به عنوان پادشاه بازار ارز دیجیتال و محبوب ترین رمز ارز بازار، بیشترین حجم معاملات و سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده و مارکت کپ آن نیز به مراتب بالاتر از سایر رمز ارزها است. به همین دلیلی دامیننس بیت کوین اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به سایر آلتکوین ها پیدا می کند.

دامیننس بیت کوین چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه دامیننس بیت کوین در هر لحظه کار بسیار ساده ای است. البته برای این منظور نیاز به اطلاعات و داده های دقیق خواهیم داشت. دامیننس بیت کوین در هر لحظه در واقع نسبت ارزش بیت کوین به ارز کل بازار ارز دیجیتال است. برای محاسبه دامیننس بیت کوین تنها کافی است ابتدا ارزش کل بازار ارز دیجیتال را محاسبه و سپس نسبت ارزش بازار بیت کوین را برای آن محاسبه کنیم.

دامیننس بیت کوین چیست و از کجا آن را بررسی کنیم

نحوه مشاهده دامیننس بیت کوین چگونه است؟

حال سوال بعدی اینجاست که چگونه می توانیم دامیننس بیت کوین را مشاهده و روی آن تحلیل انجام دهیم؟ برای این منظور کار چندان پیچیده ای نخواهید داشت. برای مشاهده دامیننس بیت کوین نیاز است تا وارد سایت تریدینگ ویو شده و در فضایی که می توانید نمودار رمز ارزها را مشاهده کنید، نماد دامیننس بیت کوین یعنی BTC.D را جستجو کنید. از این طریق می توانید دامیننس این ارز دیجیتال را به راحتی مشاهده کنید. البته که برای انجام تحلیل و تعیین روند دامیننس لازم است تا به روشهای مختلف تحلیل تکنیکال روی نمودار آشنا باشید و از ابزارهای تکنیکالی برای این منظور استفاده نمایید.

کسانی که سعی دارند تا آموزش فروش بیت کوین و خرید این ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته و وارد سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال شوند، حتما باید با استراتژی های مورد استفاده برای تحلیل دامیننس بیت کوین نیز آشنا شوند و با استفاده از این استراتژی ها شرایط خوبی را در معاملات خود ایجاد نمایند.

دامیننس بیت کوین چیست و از کجا آن را بررسی کنیم

نکاتی برای استفاده از دامیننس بیت کوین در تحلیل بازار ارز دیجیتال

برای اینکه بتوانید از تحلیل نمودار دامیننس بیت کوین برای انجام معاملات خود استفاده کنید، لازم است تا چند نکته بسیار مهم را به شما معرفی کنیم. با دقت به این نکات امکان ارزیابی شرایط و روند رمز ارزها و آلتکوین ها برای شما ساده تر خواهد شد.

•           به صورت کلی باید بدانید که وقتی دامیننس بیت کوین روند نزولی به خود بگیرد، خود بیت کوین و اکثر رمز ارزها نیز روند نزولی خواهند داشت. بنابراین وقتی دامیننس بیت کوین نزولی است، برای بهینه کردن معاملات خود می توانید تنها سراغ معاملات فروش بروید و از خرید کردن اجتناب کنید.

•           در عوض وقتی دامیننس بیت کوین روند صعودی داشتهباشد، می توانید برای خرید رمز ارزهای مختلف و البته خود بیت کوین اقدام کنید.

•           وقتی دامیننس روند صعودی دارد یعنی سرمایه های بیشتر کاربران به سمت بیت کوین بوده و ارزش بازار این رمز ارز در بازار بیشتر می شود. از این سیگنال می توانید برای مشخص کردن زمان ورود پول به شبکه بیت کوین استفاده کنید.

•           وقتی دامیننس بیت کوین رند نزولی دارد، به این معنی است که سرمایه های کاربران در حال خروج از بیت کوین و ورود به سایر آلتکوین ها است. این مهم می تواند سرمایه گذاری روی آلتکوین ها را گزینه جذابی نماید. البته به شرطی که خود بیت کوین روند صعودی داشتهباشد.

•           دقت کنید که نزولی بودن دامیننس بیت کوین و خود نمودار قیمت بیت کوین سیگنال خوبی برای خرید آلتکوین ها نیست. زیرا در این شرایط آنها نیز در روند نزولی قرار خواهند داشت.

استراتژی معاملاتی در بازار بر اساس دامیننس بیت کوین

با توجه به این نکات شما می توانید از استراتژی های زیر برای خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال اقدام کنید:

•           وقتی دامیننس صعودی و قیمت بیت کوین هم صعودی باشد می توانید بیت کوین بخرید.

•           وقتی دامیننس صعودی و قیمت بیت کوین نزولی است، زمان مناسبی برای خرید آلت کوین ها نیست و باید برای فروش آنها اقدام نمایید.

•           وقتی دامیننس بیت کوین نزولی و قیمت خود بیت کوین صعودی باشد، بهترین زمان برای خرید آلتکوین ها است که می توانند به صورت انفجاری رشد کنند.

•           وقتی دامیننس بیت کوین نزولی و قیمت خود بیت کوین هم نزولی باشد، بایستی بیت کوین های خود را به فروش برسانید و ممکن است شاهد ریزش قابل توجهی در قیمت آن باشید.

با ترکیب این استراتژی ها با تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال به راحتی می توانید در بازار ارز دیجیتال شرایط خوبی را برای خود رقم زده و به موفقیت های بالایی برسید. اگر به این موارد دقت نکنید، ممکن است تحلیل و خرید و فروش رمز ارز ها برای شما کمی پیچیده باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.