2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
برای درمان شب ادراری چه کنیم

برای درمان شب ادراری چه کنیم

اگر شب ادراری شما را هم آزار می دهد، راه های خلاصی از این مشکل و درمان آن را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -شب ادراری مشکلی است که خیلی ها به آن مبتلا هستند و اتفاقا خیلی هم آزاردهنده است اما آیا می توان آن را درمان کرد و چه راه هایی در این رابطه وجود دارد؟

 

خراسان نوشت: نیاز مکرر به ادرار کردن در شب می‌تواند خواب شما را مختل کند و آرامش شما را به هم بزند، هرچند لازم است حتما با یک پزشک در این‌باره مشورت کنید اما در کنارش با اقداماتی ساده می‌توانید جلوی تکرر ادرار در شب را بگیرید. فراموش نکنید ادرار زیاد ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد و فقط متوقف کردنش کافی نیست.

 

چه تعداد ادرار کردن در شبانه روز  طبیعی است؟

چهار تا هشت بار ادرار کردن در طول یک شبانه‌روز طبیعی شمرده می‌شود اما اگر بیش از این تعداد به دست شویی می‌روید یا مجبورید چند بار در طول شب برای ادرار کردن از بستر برخیزید، ممکن است لازم باشد به پزشکتان مراجعه کنید تا معلوم شود آیا یک بیماری زمینه‌ای علت ایجاد آن است یا نه.

 

دفعات ادرار را بنویسید

میزان مایعی که در طول روز می‌نوشید، غذاهایی که می‌خورید، این‌که قرص مدر یا ادرارآور مصرف می‌کنید و میزان و شمار دفعات ادرار کردن و زمانی را که صرف آن می‌کنید، یادداشت کنید. اگر مجموع زمان‌های ادرار کردن بیش از ۱۰ دقیقه در طول ۲۴ ساعت باشد، می‌توان آن را بیش از حد عادی برشمرد.

 

زمان مصرف داروی ادرارآور

اگر برای فشار خون بالا، تورم پا یا نارسایی احتقانی قلب داروهای ادرارآور یا مدر مصرف می‌کنید، ممکن است مصرف این داروها در بعدازظهرها سودمند باشد. با این شیوه مصرف، این داروها باعث خواهند شد ادرار بیشتری در بعدازظهر و غروب تولید شود و احتمالا تولید ادرار در طول شب کاهش یابد. البته قبلا این موضوع را به دکترتان اطلاع دهید و تایید او را برای تغییر زمان مصرف دارو بگیرید.

شب ادراری را چگونه می توان برطرف کرد

قبل از خواب مایعات کمتری بخورید

نوشیدن مایعات در فاصله زمانی بیش از حد نزدیک به زمان خواب ممکن است به نیاز به ادرار کردن در شب بینجامد. همچنین مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را که باعث تحریک مثانه می‌شوند، در طول روز محدود کنید.

 

در همین زمینه: دلیل تغییر رنگ ادرار چیست

 

مشکل قطع تنفس حین خواب

بدن‌ ما در طول دوره خواب عمیق هورمون‌ ضد ادراری تولید  و باقی ماندن مقدار بیشتری مایعات در بدن را در طول شب ممکن می کند. افراد دچار قطع تنفس یا آپنه حین خواب به مراحل عمیق خواب وارد نمی‌شوند بنابراین بدنشان مقدار کافی هورمون ضد ادراری تولید نمی‌کند.

 

ورزش؛ درمان شب ادراری

اگر دچار تورم در پای‌تان هستید، ورزش کنید و جوراب فشاری بپوشید تا ادرارتان پیش از هنگام خواب دفع شود.

 

پاهایتان را  بالا نگه دارید

در اواخر بعدازظهر یا غروب، اگر پاهایتان را برای یک ساعت در سطح قلب‌تان نگه دارید، به افزایش ادرار کردن در طول روز ( و نه در شب) کمک خواهد کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.