2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
برای تعویض شناسنامه کجا برویم + مدارک

برای تعویض شناسنامه کجا برویم + مدارک

برای گرفتن شناسنامه جدید چه مدارکی لازم است و باید به کجا مراجعه کنیم؟

دوات آنلاین -همه باید شناسنامه های خود را عوض کنیم و به تدریج شناسنامه های قدیمی جلد قرمز از اعتبار می افتد اما برای تعویض شناسنامه کجا باید برویم و چه مدارکی باید همراه داشته باشیم؟

 

محل مراجعه برای تعویض شناسنامه

برای تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه جدید لازم نیست به اداره ثبت احوال مراجعه کنید زیرا این کار از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود. البته یادتان باشد اشتباهی به مراکز پلیس + 10 نروید چون این دو مرکز با هم متفاوت است.

 

ساعات کار دفاتر پیشخوان دولت تهران در دو شیفت صبح و عصر است. به‌عبارتی صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۴ بعد از ظهر و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در خدمت شما هستند. بعضی از دفاتر علاوه بر روزهای تعطیل، شیفت عصر برای روزهای پنجشنبه ندارند.

برای گرفتن شناسنامه جدید به مرکاز پیشخوان دولت بروید

مدارک لازم برای گرفتن شناسنامه جدید

یادتان باشد برای تعویض شناسنامه مدارک زیر را باید همراه داشته باشید:

1. اصل شناسنامه.

2. سه قطعه عکس 4×3 تمام رخ جدید ( برای اشخاص 15 سال به بالا ) البته جدیدا مراکز پیشخوان خودشان عکاسی را انجام می دهند.

3. پرداخت هزینه متعلقه طبق تعرفه جاری.

4. چنانچه شناسنامه ای که جهت تعویض ارائه می شود فاقد عکس باشد ارائه اصل مدارک معتبر عکسدار از قبیل ( گذرنامه ، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت ، گواهینامه رانندگی ، کارنامه عکسدار دوره های تحصیلی راهنمایی به بالا ، معرفی نامه عکسدار محصلین از سوی مدرسه ای که مشغول تحصیل می‌باشند یا کارت شناسایی عکسدار کارکنان دوایر دولتی باذکر مشخصات سجلی ) الزامی است .

- چنانچه صاحب شناسنامه فاقد هر یک از مدارک مذکور در بند4 باشد از طریق معرفی وی به نیروی انتظامی، درخواست تأیید عکس خواهد شد .

- کارمندان دولت و یا کسبه(با جواز کسب) می توانند نسبت به تایید هویت در ظهر عکسهای دارنده شناسنامه اقدام نمایند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.