2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آشنایی با انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی

آشنایی با انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی

یک دستگاه تصفیه آب در چند مرحله فیلتراسیون توانایی حذف این املاح مضر موجود در آب و کاهش این مواد تا سطح بسیار اندک را دارد تا با افزایش کیفیت آب مصرفی به افزایش سطح سیستم ایمنی بدن خود کمک شایانی نمایید.

دوات آنلاین -آب آشامیدنی لوله کشی شهری با توجه به باران های اسیدی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی سرشار از آلودگی های مضر میباشد که این آلودگی ها ناشی از خاکهای زیر زمینی و نداشتن بستر تصفیه ی اصولی آب شهری توسط تصفیه خانه ها است و این مسئله میتواند ضررهای جبران ناپذیری برای سلامت شما و خانواده محترمتان ایجاد نماید. یک دستگاه تصفیه آب در چند مرحله فیلتراسیون توانایی حذف این املاح مضر موجود در آب و کاهش این مواد تا سطح بسیار اندک را دارد تا با افزایش کیفیت آب مصرفی به افزایش سطح سیستم ایمنی بدن خود کمک شایانی نمایید. توجه کنید که آب آشامیدنی مهمترین ماده خوراکی برای انسان محسوب میگردد و بسیاری از بیماری ها تنها با استفاده از مزایای دستگاه تصفیه آب، جلوگیری خواهد شد. آب لوله کشی شهری با عبور از فیلترهای دستگاه تصفیه آب، به صورت صافی املاح مضر درشت و به ترتیب ریزتر آب حذف و تصفیه کامل میگردند تا مناسب برای نوشیدن شوند.

 

در این مقاله به معرفی دستگاه تصفیه آب و انواع فیلتر ها و کارایی آنها می پردازیم:

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

سیستم قلیایی

در سیستم قلیایی پس از طی مراحل تصفیه آب به روش اسمز معکوس در مرحله ی هفتم با یک فیلتر قلیایی سختی آب را تنظیم می کند .دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از انواع دستگاه های اسمز معکوس می باشد. از آن جایی که آب در فیلتر ممبران تمام املاح خود را از دست داده است هیچ گونه املاح معدنی مفیدی در آن وجود ندارد.این آب حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که برای پیشگیری از سرطان بسیار موثر هستند. هم چنین آب قلیایی آب رسانی بهتری را در بدن دارد و از بروز مشکلات پوستی و گوارشی نیز جلوگیری می کند. فیلتر قلیایی با افزایش سختی آب به میزان استاندارد تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، املاح معدنی مثل کلسیم و پتاسیم را به آب اضافه می کند.

 

  • سیستم اسمزمعکوس

سیستم اسمزمعکوس جدید ترین فناوری است که امروزه در اکثر آب تصفیه کن های خانگی استفاده می شود و قادر است ذرات و ناخالصی ها و املاح آب را تا 99.99 درصد از بین ببرد. این دستگاه از فیلتر پروپیلن برای از بین بردن رسوبات، فیلتر کربن پودری برای حذف مواد شیمیایی و کلر، فیلتر کربن بلاک برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب، فیلتر ممبران برای حذف املاح و سختی آب، فیلتر آب پست کربن برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون منبع و فیلتر مینرال جهت حفظ مواد و املاح معدنی آب تشکیل شده است. این 6 فیلتر اصلی دستگاه های اسمز معکوس هستند و دستگاه هایی با مراحل 7 یا 8 نیز وجود دارند که کارایی متفاوتی نسبت به این نوع دستگاه دارند. دستگاه اسمز معکوس از یک پمپ برای ایجاد فشار آب جهت عمل اسمز معکوس استفاده می کند و یک دستگاه برقی است و یک مخزن ذخیره آب نیز در اختیار دارد.روش تصفیه آب اسمز معکوس می تواند در کاهش سختی آب بسیار موثر عمل کند و از بهترین روش های تصفیه آب حال حاضر بشمار می آید.

 

  • سیستم اولترا فیلتراسیون

دستگاه اولترا فیلتراسیون به دلیل نداشتن پمپ، بدون برق کار می کند و یک دستگاه بسیار کم مصرف می باشد. کسانی که به دنبال کاهش رسوبات و کلر از آب آشامیدنی خود هستند و سختی آب کمی دارد این دستگاه کوچک و ارزان قیمت می تواند برای آن ها مناسب باشد.دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون UF دارای فیلتر هایی است که قادرند به خوبی رسوبات و مواد جامد آب را از بین ببرند و مواد شیمیایی آب مثل کلر را نیز حذف کنند. این فیلتر ها به دلیل این که منافذ بزرگ تری نسبت به ممبران اسمز معکوس دارند نمی توانند تمام مواد مضر آب را از بین ببرند و روشی موثر برای کاهش سختی آب نیستند.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی فیلترهای آب تصفیه کن

مراحل حذف آلاینده ها در یک دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای اسمزمعکوس به ترتیب زیر می باشد:

 

فیلتر تصفیه آب پروپیلن

این فیلتر در مرحله ی اول رسوبات و مواد درشت تر آب مثل گل و لای و جلبک ها و شن و ماسه را از بین می برد. حذف این مواد در مرحله ی اول باعث می شود تا به فیلتر های دیگر مخصوصا ممبران آسیبی وارد نشود.این فیلتر که از جنس الیافی است.

 

فیلتر تصفیه آب فیلتر کربن پودری

این فیلتر از جنس پوست نارگیل و کاملا گیاهی و غیر مضر برای انسان می باشد.فیلتر کربن پودری در مرحله ی دوم گاز ها و مواد شیمیایی مثل کلر و متعلقات آن را از بین می برد و باعث بهتر شدن بو و مزه ی آب می شود.

 

فیلتر تصفیه آب فیلتر کربن بلاک

این فیلتر هر آن چه از مواد شیمیایی باقی مانده در آب را که از مراحل فیلتر قبلی جامانده از بین می برد به دلیل آن که منافذ ریزتری دارد. این فیلتر در نهایت موجب می شود تا بو و مزه و رنگ آب بسیار بهتر شود.فیلتر کربن بلاک ساختاری مشابه فیلتر قبل دارد و کار آن را تکمیل می کند.

معرفی فیلترهای آب تصفیه کن

فیلتر تصفیه آب ممبران

این فیلتر دارای چندین لایه غشا است که میلیون ها منافذ ریز به قطر 0001/0 میکرون دارد. پمپ با فشار زیاد آب را وارد این فیلتر می کند  تا املاح، نیترات، فلزات سنگین و باکتری ها و میکروب های آب کاملا از بین بروند سختی آب کم شود.اصلی ترین بخش دستگاه فیلتر ممبران می باشد.

 

فیلتر فیلتر تصفیه آب پست کربن

فیلتر پست کربن وظیفه ی از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون مخزن را دارد و با تصفیه نهایی آب آن را وارد فیلتر بعدی می کند به دلیل اینکه آب پس از عبور از ممبران به دلیل فشار کمی که دارد وارد مخزن دستگاه می شود و اگر به مدت طولانی در آن بماند ممکن است بو و مزه ی بدی بگیرد.

 

فیلتر فیلتر تصفیه آب مینرال

این فیلتر از جنس سنگ های معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است و آب با عبور از آن این مواد را به خود جذب می کند.به دلیل آن که در فیلتر ممبران تمام املاح مفید و مضر آب حذف می شود و ph آب بسیار پایین می آید، خاصیت معدنی خود را از دست می دهد و مواد معدنی آن نیز از بین می رود. برای حل این مشکل فیلتر مینرال در مرحله ی ششم قرار می گیرد.

 

تعویض فیلترهای تصفیه آب

عمر فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی با توجه به سختی آب و میزان ناخالصی‌های هر منطقه متغیر است ولی به صورت متداول، هر شش مرحله فیلتر تصفیه آب خانگی عمر مشخص و زمان عوض شدن معینی دارنددر یک دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای معمولا فیلترهای پایین و بالا جدا از هم و با فواصل زمانی مشخص تعویض می گردند. تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای و یا هر دستگاه تصفیه آبی نیازمند دقت و رعایت اصول فنی می باشد که بهتر است این کار را به کارشناسان فنی و تکنسین ها بسپارید تا به درستی فیلتر ها نصب شوند و مشکلی برای دستگاه پیش نیاید.. زمان تعویض فیلتر تصفیه آب با یکدیگر متفاوت است. تعویض فیلتر های پایین دستگاه یعنی مراحل 1 تا 3 هر 4 الی 6 ماه یک بار است. فیلتر های بالای دستگاه که شامل ممبران و پست کربن و مینرال هستند عمر مفید بیشتری دارند. تعویض ممبران معمولا هر یک سال تا یک سال و نیم انجام می شود و بستگی به میزان سختی آب دارد. فیلتر پست کربن نیز سالی یک بار و فیلتر مینرال تا دو سال نیز می تواند عمر کند. تعویض فیلتر قلیایی هم یک سال تا یک سال و نیم یک بار انجام می گیرد.توجه نمایید که بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی هم، وقتی که عمر فیلترهای آن گذشته باشد نمی‌تواند به درستی آب آشامیدنی را تصفیه نموده و آب با کیفیت در اختیار شما قرار دهید؛ پس تعویض فیلترهای دستگاه خود را سر موقع انجام دهید.

تعویض فیلترهای تصفیه آب

خرید فیلترهای تصفیه آب خانگی

برای خرید و تعویض فیلتر های تصفیه آب بهتر است از نمایندگی های معتبر برندهای تصفیه آب در کشور خرید نمایید. مرکز خرید فیلتر تصفیه آب مینروا فیلتر یکی از واردکنندگان و عرضه کنندگان مطرح در حوزه تصفیه آب می باشد. شما در این مرکز می توانید انواع فیلترها و قطعات تصفیه آب اورجینال اصل تایوان را تهیه نمایید.

 

برای خدمات تعویض فیلتر و سرویس دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز می توانید از شرکت مینروا فیلتر کمک بخواهید تا در اسرع وقت کارشناسان فنی این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی به محل شما مراجعه نموده تا نسبت به درخواست شما اقدام نمایند.شرکت مینروا فیلتر با بهره گیری از کارشناسان فنی مجرب به ارائه خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی حتی در روزهای تعطیل برای شما عزیزان شهر تهران می‌پردازد. مدت زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی در مراحل مختلف متفاوت است و پس از اولین تعویض کارشناسان مینروا فیلتر شما را در لیست یادآوری برای ارائه خدمات آتی قرار خواهند داد و به صورت اتوماتیک به شما برای هر مرحله تعویض یادآوری خواهیم نمود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.