2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آموزش تغییر آدرس شرکت در سامانه اداره ثبت توسط ثبتی نو

آموزش تغییر آدرس شرکت در سامانه اداره ثبت توسط ثبتی نو

تغییر آدرس شرکت چیست؟

تغییر آدرس شرکت باتوجه به نظر مجمع عمومی فوق العاده یا هیئت مدیره شرکت انجام می شود. تصمیم آن ها بر این است که مرکز اصلی شرکت خود را از یک نقطه شهر به نقطه ای دیگر از همان شهر و یا از یک استان به استان دیگر تغییر دهند. در شرکت های سهامی خاص تصمیمات با توجه به نظر و تصمیم سهام داران شرکت و در شرکت های مسئولیت محدود طبق نظر شرکای شرکت با تشکیل یک مجمع عمومی فوق العاده اخذ خواهد شد.

 

در ادامه باید خاطر نشان کرد که هر شرکتی دارای شماره ثبتی می باشد که فقط متعلق به همان شرکت است. باید افزود که شماره ثبت شرکت شما در صورت تغییر آدرس در خود شهر بدون تغییر خواهد ماند. اما در صورت تغییر شهر محل شرکت، شماره ثبت شرکت شما تغییر خواهد کرد.

 

البته باید این نکته را عنوان کرد که تغییر شماره ثبت شرکت سبب تغییر در نام شرکت، مجوزهای اخذ شده، صلاحیت‌های کسب شده، بدهی، مطالبات و ... نخواهد نشد. البته با وجود تغییر شماره ثبت شرکت، شناسه ملی شرکت بدون تغییر خواهد ماند.

 

مزایای تغییر محل فعالیت شرکت

صورتجلسه تغییر آدرس شرکت و تغییر کد پستی همچون دیگر فعالیت صورت گرفته در شرکت اگر با روش و شیوه خاصی انجام شود، مزایای بسیاری را برای شرکت به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، انتخاب مکانی مناسب می تواند موجب افزایش سود و تعداد مشتریان شرکت شود.

 

چرا که برای برخی شرکت ها افزایش مراجعه مشتریان به شرکت، درآمد بیشتری را برای آن به دنبال دارد که در این صورت نباید از انتخاب محلی مناسب برای فعالیت خود سرسری عبور کرد. یا گاهی مواقع تغییر محل شرکت موجب صرفه جویی و کاهش هزینه های شرکت خواهد شد. مثلاً شرکت های بازرگانی که در زمینه صادرات کالا فعالیت می کنند با تغییر آدرس خود به نزدیکی مرز در هزینه های خود صرفه جویی می کنند.

 

البته با وجود مزایای بسیار تغییر آدرس شرکت باید در ادامه افزود که در صورت انجام اشتباه آن معایبی را برای شرکت در پی خواهد داشت. به همین خاطر لازم است که مشاوره از متخصصین زبده در این زمینه را فراموش نکنید.

 

مراحل تغییر آدرس شرکت توسط ثبتی نو

۱) در اولین مرحله، جلسه هیئت مدیره شرکت یا مجمع عمومی فوق العاده براساس تشریفات درج شده در قانون تجارت و اساسنامه شرکت تشکیل و برگزار خواهد شد. چرا که مجمع عمومی فوق العاده مسئولیت تغییر آدرس شرکت را برعهده دارد.

 

۲) پس از اتخاذ تصمیم به تغییر آدرس از سوی یکی از دو نهاد مذکور فوق، صورت جلسه ای مبنی بر تغییر آدرس شرکت تنظیم می‌گردد. تصمیمات اتخاذ شده باید در صورت جلسه به صورت مکتوب ذکر شوند. سپس هر یک از نفرات حاضر باید آن را امضا نمایند. علاوه بر آن، تمام اوراق و صفحات صورت جلسه باید دارای مهر شرکت باشد.

 

۳) پس از آن باید به سایت اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir مراجعه کرد و تغییرات شرکت خود را در این سامانه درج و ثبت نمود. سپس باید از تغییرات ثبت شده یک رسید پذیرش پرینت دریافت نمایید.

 

۴) گرچه ثبت اطلاعات مربوط به تغییر آدرس شرکت به صورت اینترنتی انجام می شود اما برای آنکه به درخواست شما رسیدگی شود، باید مدارک لازم از قبل آماده شده را به همراه صورت جلسه از طریق باجه های پستی منتخب به اداره ثبت ارسال کنید. انجام این امر جهت بررسی درخواست و ادامه مراحل بعدی الزامی می باشد.

 

۵) هنگامی که اطلاعات مربوط به تغییر آدرس شرکت را ثبت می کنید، یک کد پیگیری برای شما صادر می شود. شما با استفاده از این کد می توانید به سامانه مراجعه کنید و نسبت به تایید یا عدم تایید درخواست خود اطلاع یابید. در صورت تایید و صدور پیش نویس آگهی به اداره ثبت به صورت حضوری مراجعه کنید. با ارائه پرینت پیش نویس آگهی نسبت به دریافت اوراق مربوط به ثبت نهایی تغییر آدرس شرکت اقدام کنید.

 

۶) پس از طی این مراحل تغییر آدرس شرکت مطابق با درخواست شما صورت گرفته است.

 

مدارک لازم جهت تغییر مکان شرکت

  • از روزنامه رسمی ثبت تاسیس شرکت و همچنین در صورت وجود ثبت تغییرات شرکت کپی فراهم کنید.
  • ارائه اصل مجوزهای صادره از سوی مرجع ذی صلاح جهت فعالیت شرکت الزامی است.
  • به منظور تغییر آدرس مدارک هویتی مدیران، شرکا، سهام داران و بازرسین را بر حسب مورد ارائه دهید.
  • همچنین مدارک هویتی شرکت همانند: اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه از جمله مدارک لازم جهت تغییر آدرس شرکت عنوان شده است.
  • صورت جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده با مهر و امضای اعضای آن در هنگام تغییر آدرس لازم خواهد بود.
  • در صورت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با تشریفات خاص مستندات آن را فراهم کنید.
  • اگر امر تغییر آدرس شرکت خود را به یک وکیل سپرده‌اید، اصل وکالتنامه وکیل دادگستری را هم در لیست مدارک ارائه شده قرار دهید.

صورتجلسه تغییر آدرس شرکت

نکات مهم در تغییر آدرس از زبان ثبتی نو

نکاتی مهمی در رابطه با تغییر آدرس شرکت است که باید جهت عدم اشتباه در امر تغییر آدرس به آن ها توجه کرد. در ذیل به برخی از آن ها اشاره نموده ایم.

 

  • ارائه صورت جلسه تغییر آدرس باید بر روی سربرگ شرکت و همراه با مهر شرکت صورت گیرد.
  • دو نسخه از صورت جلسه همراه با کلیه امضای شرکا تنظیم و تهیه کنید.
  • تک به تک صفحات صورت جلسه دارای امضای تمام شرکا باشد.
  • نام و میزان سهام شرکا در صورت جلسه تغییر آدرس قید شود.
  • حتی اگر تغییر آدرس شما در حد یک کدپستی باشد، باید صورت جلسه‌ای برای آن تهیه کنید.
  • هزینه خاصی را باید برای تغییر آدرس شرکت پرداخت نمایید که بخشی از این هزینه ها مربوط به هزینه صورت جلسه، جابه‌جایی و تغییر مکان شرکت، آماده سازی مکان جدید و هزینه درج تغییر آدرس در روزنامه رسمی می‌باشد که باید از قبل نسبت به این هزینه ها و پرداخت آن ها اطلاع داشت.
  • اگر در هنگام تنظیم صورت جلسه برخی از شرکا در جلسه حاضر نباشند باید با توجه به تشریفات قانون تجارت و اساسنامه شرکت، مستندات دعوت از شرکا تهیه و ارائه گردد. اما اگر تمامی آن ها در جلسه حاضر باشند، نیازی به رعایت تشریفات دعوت از شرکا نخواهد بود.
  • پس از تغییر آدرس شرکت، آگهی تغییرات آن را در روزنامه رسمی چاپ و منتشر کنید.

منبع: www.sabtino.com  , www.irsherkat.ssaa.ir

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.