2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
نامزدهای شهرداری کابینه شهری‌شان را معرفی نکردند

نامزدهای شهرداری کابینه شهری‌شان را معرفی نکردند

منتخبان شورای پنجم شهر تهران از کاندیداهای شهرداری خواسته بودند در زمان اعلام برنامه مدیران و در واقع کابینه شهری خود را نیز معرفی کنند

دوات آنلاین-کاندیداهای شهرداری تهران به خواسته منتخبان شورای پنجم برای معرفی معاونان  و مدیران ارشد  خود عمل نکردند.

منتخبان شورای پنجم شهر تهران از کاندیداهای شهرداری خواسته بودند در زمان اعلام برنامه مدیران و در واقع کابینه شهری خود را نیز معرفی کنند؛ خواسته‌ای که اگرچه هیچ الزام قانونی ندارد اما می‌توانست تاحدودی به شناخت بهتر این کاندیداها کمک کند اما هیچ‌یک از نامزدها این خواسته را جدی نگرفتند.

طبق قانون فقط این خود شهردار است که ازسوی شورا انتخاب می‌شود و باید در برابر شورا پاسخ‌گو باشد و هیچ‌یک از مدیران یا معاونان او به شورا جوابگو نیستند. برخی کارشناسان شهری این موضوع را یک نقص می‌دانند و معتقد هستند شوراها باید بتوانند به طور مستقیم بر عملکرد معاونان شهردار نظارت داشته باشند و عده‌ای دیگر ضرورتی بای این کار نمی‌بینند.

دیروز محمدعلی نجفی گفته بود: در انتخاب مدیران توصیه ناپذیر است، اما در رابطه با آن مشورت خواهد کرد.

او همچنین به اشا ره کرده بود: مدیرانی انتخاب می‌کنم که شائبه مسائل مالی نداشته باشند.

نجفی هیچ فهرستی از کابینه شهری احتمالی خود مطرح نکرد و البته نامزدهای دیگر نیز همین رویه را پیش گرفتند و در برنامه‌هایشان جای اسامی درخواستی منتخبان شورا خالی بود.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.