2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
افزایش ازدواج کودکان در میان پناهجویان سوری

افزایش ازدواج کودکان در میان پناهجویان سوری

افزایش میزان ازدواج در میان دختران پناهجوی سوری در کمپ‌های لبنان به مرز هشدار رسیده‌است.

دوات آنلاینافزایش میزان ازدواج در میان دختران پناهجوی سوری در کمپ‌های لبنان به مرز هشدار رسیده‌است. این تازه‌ترین نتیجه پژوهشی است که بنیاد جمعیت‌شناسی سازمان ملل متحد با همکاری دانشگاه‌آمریکایی بیروت منتشر کرده‌است.

نتیجه این پژوهش با بررسی  وضعیت زندگی 2400 زن و دختر پناهجو در اردوگاه‌های پناهجویان سوریه در بکای غربی در لبنان به دست آمده‌است. بر اساس همین یافته‌ها بیش از یک سوم این افراد مورد بررسی که بین 20 تا 24 سال سن داشتند قبل از رسیدن به سن 18 سالگی ازدواج کرده‌اند. در حال حاضر نرخ ازدواج بین دختران 15 تا 17 ساله ساکن اردوگاه به 24 درصد می‌رسد. قبل از آنکه جنگ خانواده های سوری را آواره کند ازدواج دختران در میان این خانواده‌ها کمتر رواج داشت. برآوردها در این زمینه متفاوت است اما برخی پژوهش‌ها نشان می دهد که نرخ ازدواج در بین پناهندگان سوری ساکن در اردوگاه چهار برابر بیشتر از خانواده‌های سوری قبل از بحران است. جا به جایی، آوارگی و فقر از جمله دلایل فراگیر شدن ازدواج کودکان در میان پناهجویان سوری است.

یکی از زنان مورد مطالعه در این‌باره به مصاحبه‌گرهای سازمان ملل گفت:«من معتقدم که دخترها برای ازدواج باید تا سن 18 سالگی صبر کنند اما وقتی با واقعیت مواجه می‌شوید شرایط فرق می‌کند.» او به عنوان یک بیوه نان‌آور خانواده‌اش است و باید از سه کودک و پدر پیرش مراقبت کند. او گفت:« به خاطر همین سختی‌ها پسرعمویم با رضایت قلبی آمد تا دخترم را عقد کند و با حمایت مالی از خانواده حمایت کند.» دختر او تنها 15 سال دارد.

بر اساس این بررسی ثبت مدرسه در میان دختربچه‌های پناهجو به شدت کاهش داشته است. نزدیک به 70 درصد دختران 9 ساله برای شرکت در این کلاس‌ها اقدام می‌کنند اما وقتی رده سنی دانش‌آموزان دختر به 16 سالگی می‌رسد نرخ ثبت‌نام به چیزی کمتر از 17 درصد می‌رسد. در این میان دختران با تحصیلات کمتر به میزان بیشتری در معرض ازدواج‌های زودهنگام هستند.

این مطالعه همچنین توصیه‌هایی برای اجبار پناهجویان به فرستادن دخترها به مدرسه دارد. به عنوان مثال ایجاد تدابیری برای افزایش دبیرستان‌های دخترانه و تشویق والدین به فرستادن دخترها به این مدارس یکی از راهکاری جلوگیری از ازدواج دختران کم سن است. 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.