2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چه کفشی بخریم که هم راحت باشد و هم شیک

چه کفشی بخریم که هم راحت باشد و هم شیک

اگر می خواهید کفشی بخرید که بعدا اذیت نشوید باید 7 نکته کلیدی را موقع انتخاب و خرید رعایت کنید.

دوات آنلاین -شاید برای شما هم پیش آمده که کفشی خریده اید که بعد موقع پوشیدن آن احساس ناراحتی کرده اید. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد و کفش شما هم راحت باشد و هم شیک حتما 7 نکته مهم در هنگام انتخاب را رعایت کنید.

چگونه کفش مناسب برای سایز پای خود انتخاب کنیم

پوشیدن جوراب موقع خرید کفش

خراسان نوشت، برای خرید کفش حتما جوراب بپوشید. بهتر است در تابستان برای انتخاب کفش جوراب نازک و در زمستان جوراب ضخیم بپوشید.

 

زمان مناسب برای خرید کفش

زمان مناسب برای خرید کفش عصر و پایان روز است . طول روز برای انتخاب آگاهانه کفش به دلیل فشار و استرس و دما مناسب نیست.

 

بیشتر بخوانید: چگونه کفش و لباس خود را با هم ست کنیم؟

 

نحوه تعیین سایز کفش

قبل از خرید کفش حتما آن را بپوشید و چند قدمی راه بروید، سپس آن را خریداری کنید. برای خرید کفش حتماً خودتان بروید و آن را امتحان کنید. در واقع صرفاً به دلیل این که کفشی اندازه کفش قبلی تان است، آن را نخرید یا از کسی نخواهید اندازه شماره  پای شما یک کفش بخرد.

کفش راحت و شیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد

به پنجه کفش دقت کنید

هنگام خرید کفش حتما به پنجه های آن توجه کنید و از خرید پنجه خیلی نازک و خیلی پهن خودداری کنید. انگشت‏های پای شما باید در کفش راحت باشند و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بیرون بیاید.

 

کفی کفش مهم است

اگر کفشی با کفی نازک و بی کیفیت بپوشید و روی چیزی تیز مانند میخ قدم بگذارید، ممکن است آسیب جدی به پای شما وارد شود. کفی باید  به اندازه کافی ضخیم و محکم باشد تا مانع نفوذ هر چیزی به پای شما شود.

 

چکمه بخریم یا نه؟

اگر به جایی در فضای باز می‌روید که ممکن است سطح زمین ناهموار باشد، یک جفت چکمه را انتخاب کنید که در مچ پا پشتیبانی خوبی داشته باشد، اطراف پاشنه پا راحت  و کاملا اندازه باشد و زبانه کفش به حدی پر شده باشد که بتواند بالای پای شما را ضربه‌گیری کند.

 

کفش مخصوص ورزش

برای انجام فعالیت ‌های ورزشی، باید کفش‌هایی خریداری کنید که برای آن ورزش طراحی شده باشد. تفاوت بین کفش‌های ورزشی ممکن است شامل ضربه‌گیر در نقاط مختلف فشار و تنظیماتی در محل خم شدن کفش باشد. اگر مطمئن نیستید به چه نوع کفشی نیاز دارید، به یک فروشگاه ورزشی مراجعه و از فروشنده سوال کنید یا با شخصی که مربی است، صحبت کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.