2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اطلاعات مختصر و مفید درباره تقویم اقتصادی فارکس و سیگنال فارکس

اطلاعات مختصر و مفید درباره تقویم اقتصادی فارکس و سیگنال فارکس

دسته بندی اطلاعاتی که در تقویم اقتصادی فارکس وجود دارد دارای ویژگی های خاصی هستند. هر یک از دسته بندی ها از نظر اهمیت با یکدیگر برابر نمی باشند. به عنوان مثال باید بدانید که زمان منتشر شدن گزارش اقتصادی با گزارش حساب تجاری برابر نخواهد بود.

دوات آنلاین -دسته بندی اطلاعاتی که در تقویم اقتصادی فارکس وجود دارد دارای ویژگی های خاصی هستند. هر یک از دسته بندی ها از نظر اهمیت با یکدیگر برابر نمی باشند. به عنوان مثال باید بدانید که زمان منتشر شدن گزارش اقتصادی با گزارش حساب تجاری برابر نخواهد بود. دسته بندی اطلاعات هر یک از بخش های تقویم اقتصادی را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

 

آشنایی با انواع دسته بندی های تقویم اقتصادی فارکس

اطلاعات و شاخص‌ هایی که در تقویم اقتصادی فارکس مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت هستند. برخی اطلاعات درون تقویم را از نظر جهات بررسی می کنند که عبارت هستند از :

 

اطلاعات طبق فاکتور زمان

 اطلاعات تقویم اقتصادی بازار مالی فارکس از نظر زمانی به عنوان مهمترین بخشی شناخته می شود که دارای فاکتورهای متفاوتی است. شاخص‌های لیدینگ در این بخش قرار می گیرند. در واقع باید بدانید که شاخص لیدینگ یکی از متغیرهای اقتصادی است. قبل از اینکه در هر یک از اهداف تغییرات زیادی به وجود آید، حرکت بازار می تواند جهت را تغییر دهد. در واقع هر یک از این شاخص ‌ها بیش از برگشت به روند جدید قادر هستند به معامله‌گران نشانه های زیادی را ارائه دهند. میزان خرده ‌فروشی منحنی بازده، نرخ بیکاری و...از جمله شاخص‌ های لینک هستند.

 

شاخص های متأخر به عنوان یکی دیگر از شاخص ‌های دسته بندی تقویم اقتصادی بازار فارکس از نظر زمانی هستند. این شاخص ‌ها بعد از اینکه تغییر پیدا می کنند جهت و حرکتشان عوض می شود. در واقع شاخص‌ های اندیکاتور بعد از بازگشت می‌ توانند به معامله گر سیگنال های زیادی را ارائه دهند. قیمت مصرف کننده و درآمد شرکت را به عنوان مهم ‌ترین شاخص ‌های متأخر می ‌شناسند. شاخص‌ های همزمان یا تصادفی یکی دیگر از دسته‌ بندی‌ های زمانی تقویم اقتصادی بازار فارکس هستند.

 

عملکرد هر یک از این شاخص‌ ها در تقویم اقتصادی بازار فارکس به نحوی است که اطلاعات مناسبی را به معامله گر ارائه می دهند. شاخص‌های همزمان، وقتی منتشر می گردند مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت. آنها اطلاعاتی در مورد وضعیت اقتصادی هر یک از کشورها ارائه خواهند داد. شاخص تورم به عنوان یکی از مهم ‌ترین شاخص‌ های همزمان شناخته می شوند.

 

اطلاعات از نظر جهت در تقویم اقتصادی فارکس

دسته بندی اطلاعات تقویم اقتصادی فارکس از نظر جهت با زمان فرق می کند. رشد هر یک از شاخص ها برای بازار به عنوان نشانه مثبت شناخته می شود. البته باید بدانید که رشد برخی دیگر از شاخص ها تاثیر مناسبی روی روند بازار نمی گذارد. به همین دلیل هر یک از معامله ‌گران و تحلیلگران می توانند شاخص ها را از نظر جهتی که دارند بررسی نمایند.

 

 برخی از شاخص ‌هایی که در این بازار مورد استفاده قرار می گیرند هم جهت خواهند بود. یعنی رشد این شاخص ها موجب رشد بازار فارکس می گردد. حرکت برخی دیگر از شاخص ‌ها را در خلاف جهت بازار قرار داده ‌اند. به همین دلیل رشد آن شاخص ها روی بازار تاثیر خوبی نخواهد گذاشت. برخی دیگر از شاخص ها جهت متغیر دارند. آنها بر اساس موقعیت گاهی تاثیرشان مثبت و گاهی تاثیر منفی خواهند داشت.

 

موثرترین رویدادهای اقتصادی بر دنیای فارکس

با مشاهده تقویم اقتصادی یک هفته کاری، احتمالا حجم زیادی از رویدادهای اقتصادی را دیده اید. بطور حتم پیش خودتان تصویر کرده اید که باید تمامی رویدادهای موجود در تقویم اقتصادی را بررسی کرده و از اثرات آنها آگاهی داشته باشید. اما اینگونه نیست! بدلایل زیر، نیاز نیست بعنوان یک معامله گر فارکس تمامی رویدادها را بررسی کنید:

 

  • تمامی رویدادها تاثیر قابل توجه بر بازار فارکس ندارند.
  • شما یک اقتصاددادن نیستید و نیازی نیست تمامی رویدادهای اقتصادی را بدانید.

در ادامه، به بررسی رویدادهای دارای بیشترین اثرات در بازارهای مالی در سطح جهانی می پردازیم.

 

تولید ناخالص داخلی

برای درک رشد اقتصادی هر کشور، از عددی استفاده می کنیم که نشان دهنده تولید ناخالص داخلی است. بطورکلی با گذشت زمان و پیشرفت هر کشور، موضوع مهم این است که برای خرید ارز، رشد اقتصادی کشورها را درنظر بگیریم و به سراغ گزینه ای برویم که بیشترین رشد اقتصادی را داشته است. 

 

نرخ بیکاری

به کمک شاخص نرخ بیکاری و مقایسه آن با داده های قبلی این شاخص، می توانیم درک کنیم که شرکت ها و صنایع افراد بیشتری را درمقایسه با گذشته استخدام کرده اند یا خیر. اگر اقتصاد سبب پیدایش مشاغل بیشتری شده باشد و نرخ بیماری در آن کشور کاهش یافته باشد، قدرت خرید مردم افزایش یافته و اکثر مردم می توانند موبایل جدید اپل را خریداری کنند. احتمالا فروش شرکت اپل و شاخص سهام آن رشد می کند. معمولا نرخ بیماری نسبت به تولید ناخالص داخلی اطلاعات کامل تری ارائه داده و شاخص بهتری است.

 

شاخص مصرف کننده و تورم

شاخص مصرف کننده و تورم (CPI) شاخصی است که میزان توانایی مردم یک کشور را برای خرید کالا یا خدمات مشخص می نماید. هرچه این میزان کمتر باشد، اقتصاد آن کشور ثبات و رشد بیشتری خواهد داشت.

 

سخنرانی ها

سخنرانی ها یکی از بیشترین مواردی هستند که در تقویم اقتصادی مشاهده می شوند. سخنرانی های مرتبط با رئیس بانک مرکزی آمریکا، رئیس بانک مرکزی اروپا، سخنرانی فدرال رزرو که 6 بار در سال ارائه می شود، سخنرانی رئیس ذخایر استرالیا و غیره از سخنرانی های مهم هستند. همچنین سایر سخنرانی های مرتبط با ایالات متحده آمریکا، کشورهای مهم اروپایی درمورد اقتصاد، بر نرخ ارزهای مهمی مانند دلار، یورو و پوند موثر هستند.

 

نرخ بهره بانک مرکزی

اغلب کشورهای جهان دارای بانک مرکزی هستند و این بانک ها موظف هستند که نرخ بهره بانکی را تعیین کنند. با کاهش نرخ بهره بانکی، اقتصاد یک کشور قدرت بیشتری می یابد. زیرا بهره بانکی بالا، سبب کند شدن چرخه اقتصادی شده و ارزش ارز هر کشور را کاهش می دهد.

 

گزارش NFP

NFP مخفف کلمه None-Farm Payroll است و گزارش بخش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده آمریکا و از گزارشات مهم و اثرگذار اقتصاد آمریکا و از عوامل مشخص کننده قیمت دلار آمریکا است. در این گزارش، اثری از مشاغل بخش های خانگی، کشاورزی، دولتی و غیردولتی دیده نمی شود. گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاوری آمریکا بصورت ماهیانه و توسط وزارت کار ارائه می گردد.

 

اعداد و ارقام این گزارش، تاثیر بسیاری بر سخنرانی فدرال رزرو آمریکا و تعیین نرخ بهره بانکی دارد. با افزایش نرخ بیماری، پتانسیل اقتصاد هر کشور ضعیف می شود. بنابراین معمولا بانک مرکزی آمریکا، بهره بانکی را کاهش داده و با این کار به چرخه اقتصادی سرعت می بخشد.

 

سیگنال فارکس چیست؟

سیگنال های بازار جهانی فارکس را میتوان نوعی کمک یا ابداع طبیعی در صنعت بازارهای مالی بین الملل دانست. سیگنال ها در حقیقت دلهره آورترین معاملاتی را که یک معامله گر می خواهد آن را انجام دهد را ساده می کند و آن هم تحلیل بازار ( تکنیکال یا فاندامنتال ) و در نهایت تشخیص فرصت های مناسب معامله در زمان مناسب می باشد.

 

بر طبق تعریف، سیگنال بازار فارکس یک ایده یا نوع آوری معاملاتی روی یک دارایی مالی مشخص است که باید در قیمت و زمانی از قبل توسط تحلیل گر تعیین شده اجرا شود. فارغ از سطح مهارت و تجربه معاملاتی شما در بازار فارکس ، سیگنال های فارکس می توانند به شما در تقویت فعالیت های تجاری خود کمک بسیاری کنند.

 

به صورت خلاصه می توان گفت سیگنال ها می توانند به شما نشان دهند که در بازار فارکس در چه زمانی و با چه قیمتی، کدام معامله را انجام دهید. در واقع اگر بخواهیم خیلی عامیانه بگوییم، سیگنال یعنی این که شخصی دیگر به شما اطلاعات بدهد و بگوید که بهتر است چه نوع جفت ارزی را در فارکس بخرید و یا چه جفت ارزی را بفروشید.

 

لازم به ذکر است سیگنال ها در همه بازارهای مالی وجود دارند و فقط مختص بازار فارکس نیست. برای مثال وقتی در بازار بورس ایران ، به افراد گفته می شود که فلان سهم را برای بلندمدت خریداری کنند این سیگنال خرید می باشد.

 

صحیح و دقیق بودن سیگنال در بازارها به قدرت تحلیل شخص تحلیل گر سیگنال دهنده بستگی دارد. در فارکس این قدرت تحلیل باید بالاتر باشد چون بازار فارکس نوسان های بیشتری دارد.

 

علاوه بر این ، معامله گرهای باتجربه این موقعیت را دارند که دامنه سودآوری و تجربه خود را با استفاده از سیگنال های فارکس گسترش دهند و به سود بیشتری دست یابند . افرادی که در فارکس دارای تجربه هستند، می توانند با بررسی و تحلیل سیگنال ها قدرت تحلیل خود را بالاتر ببرند.

 

آشنایی با مزیت ها و معایب سیگنال فارکس

برای استفاده از سیگنال فارکس باید در مورد مزیت ها و معایب سیگنال اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در بازار فارکس سرعت زیادی جهت معاملات برقرار شده است. سرعت بالای معاملات در این بازار متغیر می‌ باشد. تریدرها مایل هستند اطلاعاتی که در مورد پیش بینی حرکت قیمت است را به دست بیاورند. سیگنال های ترید فارکس برای این مسئله که حرکات قیمتی تحلیل شوند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. البته باید بدانید که هیچ تضمینی جهت نتایج سیگنال ها ارائه داده نخواهد شد. انتخاب  استراتژی معاملاتی فردی بر اساس سودی که سیگنال‌ ها ارائه می دهند اهمیت زیادی خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین مزیت هایی که مربوط به سیگنال های فارکس است را در ادامه معرفی می‌ کنیم.

 

مزیت های سیگنال های فارکس

 هر یک از تریدرها می توانند از رویکردهای متفاوتی در سیگنال های بازار فارکس استفاده کنند. این سیگنال‌ ها برای تریدرها بهترین بازدهی را دارند. جدول زمانبندی موقعیت های معاملاتی متفاوت را بررسی می ‌کنند. سطح تحمل متفاوتی را برای این موقعیت ها به دست می آورند. بسیاری از تریدر ها طبق موقعیت معاملاتی شان و سطح راحتی که با سیگنال ها دارند قادر هستند یک استراتژی معاملاتی بی نظیر را انتخاب نمایند. شما می ‌توانید سیگنال های معاملاتی را بر اساس روش ‌های متفاوت دنبال نمایید. هر یک از سیگنال ها روش های زیادی را در اختیار کاربران می گذرانند. سیگنال های معاملاتی قادر به ارائه دادن توصیه های معاملاتی و بینش های معاملاتی هستند.

سیگنال فارکس

معایب سیگنال فارکس چیست ؟

 بعد از اینکه بررسی مزیت های سیگنال فارکس رایگان را انجام دادید باید در مورد معایب سیگنال های فارکس اطلاعات بیشتری کسب کنید. در واقع باید بدانید که سیگنال ‌ها هیچ ارزش علمی ندارند. تمامی تریدر هایی که در بازار فعالیت می نمایند برای تصمیم گیری هایشان از سیگنال های معاملاتی بهره برداری می نمایند. اما همیشه در مورد اینکه کدام یک از سیگنال ها بهتر است و یا سوددهی هر یک از آنها چگونه است اختلاف نظر زیادی وجود دارد. تریدرها باید رویکردی را ایجاد کنند تا زمان استفاده از سیگنال ها به راحتی از آنها بهره برداری نمایند. سیگنال های اشتباه تهدیدهای جدی هستند و زمان استفاده از سیگنال های متفاوت برای تایید کردن اعتبار سنجی ریسک زیادی وجود دارد. مقدار قابل توجهی از سرمایه تان را در موقعیت معاملاتی نباید قرار دهید. اتکای بیش از اندازه به سیگنال های معاملاتی بیشتر تریدر ها را با شکست مواجه کرده است.

 

نمونه سیگنال های فارکس

 نمونه سیگنال های معاملاتی فارکس متفاوت هستند. برخی از آنها به صورت اکشن می باشند. در بسیاری از مواقع این سیگنال ها برای خرید و فروش بررسی خواهند شد. برخی دیگر از سیگنال ها به صورت استاپ لاس هستند. این سیگنال‌ ها حد ضرر را به خوبی نشان می دهند. توصیه می کنیم برای هر یک از موقعیت های معاملاتی حد ضرر را بررسی کنید. سیگنال های تیک پروفیت یا سیو سود یکی دیگر از انواع سیگنال هایی هستند که برای تعیین کردن سطح سود استفاده می شوند. سیگنال های برداشت سود جهت فروش خودکار کاربردی هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.