2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
كميسيون مشترك نظام وظيفه و علوم پزشكی تشكیل شود
اختلال روانی سربازان در چند هفته گذشته حادثه‌های تلخی به بار آورده است

كميسيون مشترك نظام وظيفه و علوم پزشكی تشكیل شود

سازمان نظام وظيفه می‌تواند با همكاری بهريستی و دانشگاه‌های علوم پزشكی كميسيونی تشكيل دهد وافراد را به آنجا معرفی كنند كه مسلما به نتايج خوبی منحر خواهد شد.

دوات آنلایندر چند هفته گذشته چند حادثه در پادگان‌ها رخ داده است. چند سرباز به طرف همخدمتی‌هایشان شلیک کردند و خودکشی کردند. این حوادث، اهمیت انجام تست روانی افراد قبل از خدمت را بیشتر کرده است. 

محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس‌شورای‌اسلامی در رابطه با این موضوع به دوات آنلاین می‌گوید: قطعا این اقدام باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد؛ این را هم باید در نظر گرفت که امروزه تربیت فرزندان به‌گونه‌ای است که آنها تحمل رویا‌رویی با برخی مشکلالت و سختی‌ها را ندارند.

این نماینده مجلس می‌افزاید: برای اینکه این مساله حل شده و با ورود افراد کم‌وسن و سال به خدمت سربازی و قرار گرفتن در شرایط سخت این دوره، از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود، باید انجام تست‌های روان‌شناسی قبل از اعزام به خدمت را جدی بگیریم.

او با بیان اینکه با استفاده از تست‌های روانشناسی پیش از خدمت، مسئولان می‌توانند طبقه‌بندی‌های لازم برای نوع به‌کارگیری افراد در قسمت‌های مختلف را انجام دهند، اظهار می‌کند: وقتی درجه‌بندی تخصصی برای افراد صورت بگیرد می‌شود به‌راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از بروز حادثه در طول دوره خدمت سربازان فکر کرد.

به گفته وحدتی، در این شرایط می‌توان آموزش‌های لازم را برای مسئولیت‌های مختلف در خدمت سربازی به افراد ارائه کرد و از طرفی آنها را برای مقابله با مشکلات وسختی‌های پیش‌رو آموزش داد.

او در ادامه می‌افزاید: با انجام آزمایش‌های روانی و اعلام نتایج آن به مسئولان مربوطه؛ آنها با آگاهی از شرایط سلامت روان افراد می‌توانند از هر فرد در قسمتی که با شرایط روحی و جسمی آن مطابقت دارد، استفاده کنند.

وحدتی با بیان اینکه در چنین شرایطی احتمال بروز اتفاقات و مصیبت‌های بعدی کم خواهد شد، درباره چگونگی اجرا شدن این طرح می‌گوید: اجرای طرح، مسئله پیچیده‌ای است و نیاز به برنامه‌ریزی کارشناسی‌شده دارد؛ زیرا تعداد افراد مشمول نظام وظیفه رقم قابل توجهی است و این کار باید به ارگانی سپرده شود که دلسوزانه و کاربردی در این مسیر فعالیت کند.

این نماینده مجلس در ادامه می‌افزاید: سازمان نظام وظيفه میتواند با همكاری بهريستی و دانشگاه‌های علوم پزشكی كميسيونی تشكيل دهد وافراد را به آنجا معرفی كنند كه مسلما به نتايج خوبی منجر خواهد شد.

او در پاسخ به اينكه براي جلوگيري از فرار از خدمت از مسيرهاي پزشكي و تست‌هاي روانی چه راهكاري بايد اتخاذ شود، مي‌گويد: اگر معاينات اوليه پزشكي و غربالگری ازسوی نيروهاي متخصص انجام  و از سوی سازمان های مربوطه نيز جدی گرفته شود، امكان سوءاستفاده افراد از اين مسئله وجود نخواهد داشت.

او در ادامه مي‌گويد: البته با انجام اين آزمايش‌ها افرادی كه حقيقتا صلاحيت حضور در بخش‌های نظامي و استفاده از سلاح‌های گرم را ندارند مشخص خواهند شد و به اين ترتيب از بروز اتفاقات تلخ جلوگيری می‌شود.  

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.