2024/05/17
۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
معرفی کامل سریال محرمانه، خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل سریال محرمانه، خلاصه داستان و بازیگران

موضوع سریال محرمانه چیست، کدام بازیگران در آن حضور دارند؟ همه آنچه درباره این مجموعه باید بدانید را اینجا مطالعه کنید.

دوات آنلاین -سریال محرمانه به کارگردانی محمود معظمی مجموعه ای است که بیماری کرونا را به عنوان موضوع اصلی داستان خود قرار داده است. این مجموعه با تیمی کاملا حرفه ای و بازیگرانی نام آشنا ساخته شده است.

 

داستان سریال محرمانه

به نوشته جام جم داستان سریال محرمانه گرچه بر محور تلاش‌های دانشمندان ایرانی برای کشف و تولید واکسن کرونا است، اما آن طور که دست‌اندرکارانش می‌گویند خطوط داستانی دیگر هم دارد و می‌تواند علاقه‌‎مندان به قصه‌های خانوادگی و معمایی را هم راضی کند.

 

محمود معظمی، کارگردان سریال‌ محرمانه گفته: می‌توانم بگویم قصه ما ملموس است و تماشاگر مابه‌ازای واقعی آن را دیده، حس کرده و در واقع با آن زندگی کرده است. به همین خاطر فکر می‌کنم مخاطبان با قصه‌ای که ما در محرمانه روایت می‌کنیم ارتباط بیشتری برقرار کنند. در کنار خط اصلی قصه که مرتبط با قضیه کروناست، قصه‌های خانوادگی هم روایت می‌کنیم که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را برای مخاطبان دارد. ضمن این‌که به گمان من، هر قصه‌ یکسری ویژگی‌ها دارد که آن ویژگی‌ها باعث می‌شود نسبت به قصه‌های مشابه، بهتر و قابل توجه، متوسط یا بدتر شود. باید بعدا این قضاوت را انجام داد. هر چند سعی کردیم در این قصه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و به همین دلیل با نویسنده روزهای متمادی گفت‌وگوهای طولانی و چندین بازنویسی داشتیم. بازنویسی سبب شده که قصه به خوبی صیقل بخورد و بتواند در جذب و رساندن پیام به مخاطبان، هدفمند و درست جلو برود. همچنین با دیدن سریال، آن لحظات و روزهایی که از سر گذراندیم یادآوری شود. ضمن این‌که ادای دینی به کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و دیگر دست‌اندرکاران حوزه سلامت و خانواده‌های‌شان داشته باشیم و ببینیم آن زمان چه اتفاقاتی را طی کردند.

 

وی می‌افزاید: نگاهی هم به خانواده‌هایی داریم که درگیر این بیماری شدند، عزیزی را از دست دادند یا با مسائل مبتلابه همه‌گیری این ویروس دست و پنجه نرم کردند. لحاظ‌کردن همه این جزئیات کنار خط اصلی قصه که درباره دانشمندان و تلاش‌های آنان برای پیشرفت است، ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند برای مخاطبانی در هر جای دنیا جذاب باشد.

 

معظمی در پاسخ به این‌که در قصه سریال محرمانه مخاطبان بیشتر شاهد فضای خانوادگی هستند یا فضای امنیتی و پزشکی پررنگ‌تر است، می‌گوید: ما به‌صورت موازی همه این قصه‌ها را پیش می‌بریم. به صورتی به هر یک از این خطوط داستانی پرداختیم که در دل دیگر قصه‌ها تنیده باشد. در واقع هر‌کدام مسیر خود را دارند؛ در جایی به همدیگر برخورد می‌کنند و ادامه ماجرا.

 

او ادامه داده: در این سریال دانشمندان نخبه ایرانی را می‌بینیم که درگیر ساخت واکسن‌های مختلف و واکسن کرونا می‌شوند و این موضوع اتفاقاتی را برای‌شان ایجاد می‌کند. در کنارش هم ماجراهای معماگونه‌ای را دنبال می‌کنیم که هر یک از این شخصیت‌ها دارند. می‌شود گفت راوی یک قصه پزشکی هستیم نه قصه‌ای که مختص به کرونا باشد.

داستان سریال محرمانه درباره کرونا اسست

لوکیشن ها و بازیگران سریال محرمانه

نوشین مجلسی در گزارش خود در جام جم نوشته: یک بعدازظهر پاییزی، ما و عکاس‌مان به خیابانی می‌رسیم که بازیگران در آن مقابل دوربین حاضر هستند و دارند سکانسی خارجی را مقابل در یک منزل مسکونی ضبط می‌کنند. ماجرا در سکانس مذکور از این قرار است که پسر خانواده (سینا) با بازی زهیر یاری، همراه رفیقش در حال سوار شدن به تاکسی برای رفتن به سفر هستند. مادر (زهره)، خواهر و خواهرزاده‌‎های سینا هم با قرآن و کاسه‌ای آب در دست، بدرقه‌شان می‌کنند. در همین حال، محمود معظمی (کارگردان)، دستیاران و دیگر همکارانش در حیاط خانه مشغول بازبینی تمرین‌ها از دریچه مانیتورهای مقابل‌شان هستند و مدام جزئیات را برای حفظ راکورد و هر چه بهترشدن سکانس چک می‌‎کنند و نظرات‌شان را به بازیگران و دیگر دست‌اندرکاران انتقال می‌دهند. این سکانس پس از چند بار تمرین بازیگران، با نظر مثبت معظمی نهایی می‌شود. ما هم در خلال کار و پس از آن با برخی عوامل حاضر در صحنه گفت‌وگو می‌کنیم؛ آخرین جزئیات و خبرها درباره کار را بشنویم تا تولید محرمانه برای مشتاقانش دیگر چندان هم محرمانه نباشد!

 

همان طور که گفتیم جایی که گروه در حال تصویربرداری هستند، فضای خارجی منزل سینا و خانواده‌اش است که خانواده‌ مذهبی هستند و پسرشان یکی از دانشمندانی است که روی ساخت واکسن کرونا کار و تحقیق می‌کند. البته آن طور که از اعضای گروه می‌شنویم فضای داخلی منزل را جای دیگری تصویربرداری می‌کنند.

 

در این سریال حدود ۱۶۰نقش است که نزدیک ۳۰، ۴۰ نفر از آنها بازیگران اصلی هستند و بقیه بازیگران به اصطلاح چندجلسه‌ای هستند که در چند سکانس حضور دارند. البته گفته می‌شود معظمی می‌خواهد برای همه این نقش‌ها هم ترجیحا از چهره‌ها استفاده کند. به این ترتیب انتخاب بخشی از بازیگران همزمان با تولید همچنان ادامه خواهد داشت. بازیگران این سریال از این قرارند: لاله اسکندری، نسیم ادبی، آرش آصفی، احسان امانی، رضا توکلی، سولماز حصاری، علیرضا خمسه، الهام طهوری، پویان گنجی، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، مجید مظفری، بهناز نادری، علیرضا جلالی‌تبار، علی جلالی،  ایرج نوذری، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، امیرمحمد زند، مسعود محمودی، زهیر یاری و... . محرمانه علاوه ‌بر پر بازیگربودن، در لوکیشن‌های زیادی هم مقابل دوربین می‌رود.

 

به گفته عوامل، تقریبا ۲۰۰ لوکیشن دارند که در شهرهای مختلف است. همچنین باید به چند کشور سر بزنند. ترکیه و کنیا دو مورد از آنهاست و احتمال سفر گروه به اسپانیا هم وجود دارد.

ایرج نوذری از بازیگران اصلی سریال محرمانه است

ایرج نوذری در نقش دکتر داروساز

ایرج نوذری گرچه در سکانسی که گروه در حال تصویربرداری آن هستند، حضور ندارد ولی سر صحنه حاضر شده است. این بازیگر که از او در سریال‌هایی مثل مسافری از هند، پرواز در حباب، کلانتر و ... خاطره داریم و برنامه‌هایی مثل مسابقه ستاره‌ها را هم اجرا کرده است در گفت‌وگو با جام‌جم درباره همکاری با این گروه و نقشش در سریال محرمانه می‌گوید: محمود معظمی به‌عنوان کارگردان، علیرضا رجایی‌مقدم در جایگاه فیلمبردار و همه عزیزان با وجود شرایط دشوار پای کار ایستادند. کارهای آقای رجایی‌مقدم خیلی خوب است. وقتی دوربین را روی دست می‌گیرد، گویی دارد به شکل استدی‌کم تصویربرداری می‌کند. هیچ لرزشی را نمی‌بینید. حتی سکانس‌های طولانی را هم به این شکل تصویربرداری می‌کند. محمود معظمی و برادر کوچکش احمد را اولین‌بار وقتی ۲۰ و ۱۸ ساله بودند، دیدم. در سریال مسافری از هند، دستیار بودند و ابراز تمایل کردند، اگر روزی مستقل کار کنند با آنها همکاری داشته باشم. بعد از ۲۰سال دارم با محمود کار می‌کنم؛ ولی با احمد معظمی در سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «سارق روح» همکاری داشتم.

 

او ادامه می‌دهد: گروه همیشه برای من خیلی مهم است. من گروه را مثل خانواده می‌دانم. اگر خوب نباشند، نمی‌شود با آنها کار کرد. من بیش از آن‌که خانواده و دخترانم را ببینم، ساعات زیادی را با همکارانم صرف می‌کنم. نوذری بیان می‌کند: نقش خاصی را در «محرمانه» دارم که یک پدر است. اگر حمل بر خودستایی نباشد، حرف محمود را نقل‌ کنم که گفت من شما را در این نقش دیدم و با شناختی که از شما دارم، کار خودتان است و ایفایش کار هر کسی نیست. ما همه با عشق کار می‌کنیم. من هم که به عاشق‌پیشگی در کارم معروفم. اگر فقط نگاه حرفه‎‌ای به کارمان داشته باشیم، نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود. فکر می‌کنم با توجه به گروه بازیگران، تلاش‌هایی که جناب معظمی برای بهبود کار انجام می‌دهند، همچنین حضور آقای موسوی به عنوان تهیه‌کننده و دیگر دوستان، کار خوبی از آب دربیاید.

 

این بازیگر درباره نقشش می‌افزاید: نقش یک دکتر داروساز را دارم که می‌توانم بگویم مثبت است اما در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد و باید دید چه پیش می‌آید.

 

علیرضا جلالی ‌تبار در نقش کامران در سریال محرمانه

علیرضا جلالی ‌تبار، بازیگری است که تجربه حضور بر پرده سینما را با فیلم‌ شاخصی چون وقتی همه خوابیم به‌دست آورد و همچنین نقش‌آفرینی در سریال‌هایی همچون‌ سارق روح، سرجوخه، راز پنهان، رخنه، روزهای آبی و... را در کارنامه‌اش به ثبت رساند. او را میانه‌های تصویربرداری سریال مقابل در اتاق گریم و لباس می‌یابیم و از نقشش در محرمانه می‌پرسیم.

 

جلالی ‌‌تبار ایفاگر شخصیت کامران، همسر سارا با بازی بهناز نادری است. این بازیگر توضیح می‌دهد: این شخصیت خبرنگار است و به‌دنبال سرنخی از فروش داروها در بازار قاچاق و کشورهای همسایه می‌گردد. این نقش، پیچ و خم بسیاری دارد و به خاطر شغلش ناگزیر با افراد زیادی برخورد می‌کند. برای همین من مقابل بسیاری از بازیگران حاضر در این سریال بازی دارم. پیش از این، نقش خبرنگار بازی نکرده بودم و برای همین چالش‌های این شخصیت برایم جالب بود.از او می‌پرسیم تا چه اندازه با این کار خبرنگاری آشناست و توانسته در محرمانه به شخصیت حرفه‌ای که از غالب خبرنگاران سراغ داریم، نزدیک شود؟ بازیگر نقش کامران پاسخ می‌دهد: من خودم در دوران دانشجویی مدتی خبرنگار بودم و در مجله سروش می‌نوشتم. به همین دلیل فکر می‌کنم به این فضا نزدیک شدم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.