2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
کفپوش صنعت آریا، متخصص کفپوش و ملات‌های صنعتی

کفپوش صنعت آریا، متخصص کفپوش و ملات‌های صنعتی

امروزه استفاده از کفپوش صنعتی به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا در مکان هایی مانند کارخانجات، پارکینگ ها، بیمارستان‌ها و ... به کار می رود. کفپوش های صنعتی با توجه به محیطی که در آن اجرا می شوند به صورت اختصاصی انتخاب می شوند.

دوات آنلاین -امروزه استفاده از کفپوش صنعتی به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا در مکان هایی مانند کارخانجات، پارکینگ ها، بیمارستان‌ها و ... به کار می رود. کفپوش های صنعتی با توجه به محیطی که در آن اجرا می شوند به صورت اختصاصی انتخاب می شوند. به عنوان مثال کفپوش صنعتی که در محیط بیمارستان اجرا می شود با کفپوشی که برای پارکینگ استفاده می شود متفاوت است. کفپوش های صنعتی انواع مختلفی دارند که در ادامه ی مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از انواع کفپوش هایی است که امروزه از آن استقبال زیادی شده است. این نوع کفپوش به صورت مایع روی سطح مورد نظر ریخته می شود و بعد از چند روز به طور کامل خشک می شود. قبل از انجام اپوکسی باید کف مورد نظر کف سازی شود. منظور از کف سازی یکدست و صاف کردن کف است. علاوه بر اپوکسی مایع، نوع دیگری از کفپوش اپوکسی وجود دارد که به صورت رولی است. این نوع اپوکسی به وسیله ی چسب و ملات در سطح مورد نظر چسبانده می شود.

 از کفپوش اپوکسی در صنعت پتروشیمی، خودروسازی، داروسازی، پارکینگ ها و... استفاده می شود. از مزایای این نوع کفپوش صنعتی می توان به نصب راحت، مقاوم بودن آن در برابر ضربه و فشار، مقرون به صرفه بودن و نظافت راحت آن اشاره کرد.

کفپوش صنعت آریا، متخصص کفپوش و ملات‌های صنعتی

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان در مقایسه با سایر کفپوش های صنعتی به دلیل چسبندگی بیشتر در انواع سطوح، جایگاه ویژه ایی دارد. این نوع کفپوش انواع مختلفی از جمله ورزشی، صنعتی، ضد خش، ضد جرقه، ضد باکتری، سه بعدی و پارکینگی دارد. استفاده از هر کدام از این پلی یورتان ها بستگی به فضای مورد نظر دارد. از کفپوش پلی یورتان به دلیل مقاومت بالا در برابر لاکتیک اسید، بیشتر در صنایع لبنیاتی استفاده می شود. یکی از ویژگیهای کفپوش پلی یورتان مقاومت زیاد آن در برابر سرما است به همین دلیل در سرد خانه ها بیشتر از این نوع کفپوش صنعتی استفاده می شود.

 

کفپوش پارکینگ

امروزه بیشتر از کفپوش های صنعتی به عنوان کفپوش پارکینگ استفاده می شود. کفپوشی که در پارکینگ استفاده می شود باید ویژگی هایی داشته باشد.

* یکی از این ویژگیها مقاوم بودن کفپوش در مقابل سایش و مواد شیمیایی مانند روغن ماشین است.

* همچنین کفپوشی که در کف پارکینگ اجرا می شود باید در مقابل لغزش مقاومت داشته باشد.

*کفپوشی مناسب پارکینگ است که در برابر رطوبت و بخار مقاومت بالایی داشته باشد. از جمله کفپوش های صنعتی مناسب پارکینگ پلی یورتان و اپوکسی است. این دو نوع کفپوش تمام ویژگی هایی که یک کفپوش پارکینگ باید داشته باشند را دارند.

 

ملات ضد اسید چیست؟

ملات ضد اسید ملاتی است که جهت پوشاندن سطح های فلزی و بتنی استفاده می شود. دلیل استفاده از این نوع ملات، محافظت از سطوح در برابر خوردگی است. این نوع ملات مقاومت زیادی در مقابل اسیدهای معدنی، روغن ها و مواد شیمیایی دارد. ویژگی مهم این ملات مقاومت آن تا دمای 600 درجه است. قبل از اجرای کفپوش های صنعتی باید کف مورد نظر زیرسازی شود و ناهمواری نداشته باشد. به همین دلیل معمولا از این نوع ملات جهت زیر سازی کفپوش صنعتی استفاده می شود. به این دلیل که سبب چسبندگی بیشتر  و طول عمر بیشتر کفپوش می شود.

کفپوش صنعت آریا، متخصص کفپوش و ملات‌های صنعتی

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک یکی از کفپوش های صنعتی است که در فضاهای خاصی کاربرد دارد. از این نوع کفپوش جهت حفظ امنیت افراد در محیط هایی که دارای بار الکتریکی هستند استفاده می شود. مکان هایی مانند اتاق برق که بار الکتریکی زیادی دارند و احتمال برق گرفتگی افراد در این محیط ها وجود دارد از این نوع کفپوش استفاده می شود. کفپوش آنتی استاتیک خطر برق گرفتگی در این محیط ها را از بین میبرد.

یکی از نکاتی که در اجرای هر نوع کفپوش صنعتی باید در نظر گرفته شود نحوه ی انجام آن است. همانطوری که اشاره شد جهت اجرای کفپوش صنعتی باید کف سازی صورت بگیرد. اگر در یکی از مراحل اجرای کفپوش خطا صورت بگیرد کفپوش مورد نظر کیفیت لازم را ندارد.

به همین دلیل کار اجرای کفپوش های صنعتی بهتر است توسط افراد حرفه ایی و متخصص در این زمینه صورت گیرد.

 

 کفپوش صنعت آریا

شرکت کفپوش صنعت آریا با نزدیک به دو دهه فعالیت رسمی در زمینه تولید، تامین و اجرای انواع کفپوش های صنعتی و با تیم فنی اجرایی متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره فنی به شما عزیزان خواهد بود. تیم مهندسی فروش، گام به گام همراه شما خواهند بود تا با بررسی پروژه شما پیشنهاد بهینه را به لحاظ فنی و اجرایی در اسرع وقت ارائه نمایند. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی می‌توانید با شماره‌های 22382879-021 و 3384767-0912 تماس بگیرید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.