2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
حیرت انگیزترین عکس ها از حیات وحش، برگزیدگان سال 2022

حیرت انگیزترین عکس ها از حیات وحش، برگزیدگان سال 2022

ثبت هر کدام از این عکس های حیت وحش که می بینید ساعت ها زمان برده و با صبر و حوصله و البته مهارت زیاد گرفته شده است.

دوات آنلاین -عکاسی از حیات وحش کار جذابی است که نوع اده آن را شاید همه ما بتوانیم انجام بدهیم اما وقتی قضیه حرفه ای می شود شرایط هم تغییر می کند. زیباترین و حیرت انگیزترین عکس های حیوانات را که در مسابقه سالانه عکاسی از حیات‌ وحش  در ساال 2022 انتخاب شده اند در ادامه ببینید.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

زیر یخ‌های قطب جنوب

خراسان با انتشار عکس های برتر حیات وحش درباره تصویر بالا نوشت: تصویری که می‌بینید، از عمق 32 متری سطح یخ‌های قطب جنوب گرفته شده است. در این جا، اسفنج‌دریایی به شکل یک درخت و نمادی از زندگی است که از کرم‌های غول‌پیکر تا ستاره‌های دریایی و ... در کنارش به حیات‌شان ادامه می‌دهند.

 

فیلم: صحنه غافلگیرکننده از حیات وحش

 

عکاس با غواصی در این منطقه، دمای زیر انجماد را تحمل کرد تا تنوع زندگی در زیر یخ قطب جنوب را آشکار کند. ثبت این تصویر، دو سال طول کشید تا برنامه‌ریزی شود و تیمی متشکل از غواصان متخصص، عکاس را برای گرفتن این عکس که عمیق‌ترین و طولانی‌ترین شیرجه‌ای است که تاکنون در قطب جنوب انجام شده، همراهی کنند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

توپی از زنبورها

«کارین ایگنر»، عکاس سال حیات‌ وحش این دوره از مسابقات، پنجمین زنی است که در تاریخ ۵۸ ساله این رقابت‌ها، موفق به دریافت جایزه بزرگ شده است. عکس او با عنوان «وزوز بزرگ» که همچنین برنده بخش «بی‌مهرگان» شد، نمای نزدیک از یک توپ از زنبور‌های کاکتوس را نشان می‌دهد.

 

کلیپ: شکار گوزن توسط سیاه گوش

 

عکس گرفته‌شده از زنبور‌های کاکتوس که روی شن‌های داغ در مزرعه‌ای در تگزاس به شکل یک توپ می‌چرخند، به خالق آن کمک کرد تا این افتخار را کسب کند. مانند بسیاری از زنبورها، زنبور‌های کاکتوس به سبب از دست دادن زیستگاه، آفت‌کش‌ها و تغییرات اقلیمی و همچنین شیوه‌های کشاورزی که محل لانه‌سازی آن‌ها را مختل می‌کند، تهدید می‌شوند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

برنده بخش دوزیستان و خزندگان

بلمار در تاریکی، مجهز به چراغ قرمزی که خفاش‌ها و مارها به آن حساسیت ندارند، منتظر صحنه شکار می‌ماند. مار، از شکاف بیرون می‌زند و عکاس فقط چند ثانیه فرصت دارد که این لحظه را ثبت کند. هر روز غروب، خفاش‌ها برای تغذیه شبانه، راهی «کانتمو»، غار مارهای آویزان می‌شوند؛ جایی که خود خوراک مارهای گرسنه می‌شوند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

فلامینگوهای بهشتی

عکاس که ترس از ارتفاع داشته با غلبه بر ترس خود، این صحنه شبیه رویا را خلق کرده است. فلامینگوهای شیلیایی در میان ابرهای بازتاب‌شده در بزرگ‌ترین دریاچه نمک جهان در ارتفاعات «آند». این مکان همچنین یکی از بزرگ‌ترین معادن لیتیوم بولیوی است که زندگی این فلامینگوها را تهدید می‌کند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

پرنده آوازخوان در قفس

قفس یک پرنده سهره کوبایی، در کنار خیابان قرار گرفته تا به شلوغی زندگی خیابانی عادت کند و در طول مسابقه حواسش پرت نشود. صدها سال است برخی کوبایی‌ها پرندگان آوازخوان را صید و نگهداری می‌کنند تا در مسابقه آواز پرندگان شرکت دهند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

دریاچه رو به مرگ

نمای هوایی از مرز بین جنگل و رشد بی‌رویه جلبک‌ها در تالاب «آماتیتلان»؛ نونیز این عکس را برای افزایش آگاهی درباره آلودگی آب‌ها گرفته‌است. سالانه حدود 75هزار تن زباله از شهر گواتمالا به آماتیتلان می‌ریزد. تلاش‌ها برای احیای تالاب آماتیتلان درحال انجام است.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

این هم از بزها

برف نیمه‌جانی روی رشته‌ کوه‌های آلپ نشسته است و دو بز کوهی در حال یک مبارزه سنگین هستند. نزدیک پایان سفر یک‌روزه بود که ایکاترین بی متوجه این دعوا شد و این عکس را به ثبت رساند. دو بز در حالی که روی پاهای عقب خود ایستاده‌ بودند برای یکدیگر شاخ‌وشانه می‌کشیدند و این صحنه کم از مبارزه بوکسورها روی رینگ ندارد!

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

بیخ گوش نهنگ براید

کاتانیو برای ثبت این عکس با قایق به دل خلیجی در تایلند زد و موتور قایق خود را خاموش کرد تا نهنگ «براید» در نزدیکی او ظاهر شود. این نهنگ‌ها 370 جفت صفحه خاکستری رنگ دارند که در داخل آرواره بالایی آن‌ها رشد می‌کند. این صفحات برای فیلتر کردن طعمه‌های کوچک از اقیانوس استفاده می‌شوند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

عکسی از خانه خرس‌ها

«کوخ» سوار بر یک قایق تفریحی به‌دنبال سرپناهی دربرابر توفان بود که در جزیره «کولیوچین» روسیه خرس‌های قطبی را درحال پرسه زدن در ساختمان‌هایی متروکه دید. او از یک پهپاد کم‌سروصدا استفاده کرد تا از خانه خرس‌ها عکاسی کند، عکس‌هایی که آینده‌ای آخرالزمانی را تداعی می‌کنند.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

ستاره دریایی در دریای مواج

تخم ریزی یک ستاره دریایی غول‌پیکر. عکاس که در یک خلیج کوچک و محصور تنها با یک لنز ماکرو برای عکاسی از سوژه‌های کوچک گیر کرده بود، به زحمت توانست این ستاره دریایی را در دریای مواج با دوربین خود شکار کند. حرکت رقص مانند ستارگان دریایی در حال تخم‌ریزی بخشی از فرایند تولید مثل آن‌هاست.

عکس برگزیده مسابقه سالانه حیات وحش

گوریل کوهستانی

نداکاسی، اسم این گوریل کوهستانی است که در دو ماهگی از دست مافیای چوب، جان سالم به در برده است.در این عکس، او در آغوش نجات‌دهنده و مراقب همیشگی‌اش «آندره باوما» به خواب ابدی فرو رفت. با تلاش‌های حفاظتی تعداد گوریل‌های کوهستانی در 40 سال گذشته 4 برابر شده و به بیش از هزار رسیده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
پورنظمی -دبیر 1401/08/01
عکسها وفیلمها از طبیعت موجب شناخت بهتر وبیشتر ما شده ومارا به طبیعت و انس با آن و توجه وحفظ آن کمک میکند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.