2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه برای کم خرج کردن برنامه ریزی کنیم

چگونه برای کم خرج کردن برنامه ریزی کنیم

7 نکته طلایی را برای اینکه کمتر پول خرج کنید و هزینه هایتان کاهش یابد، باید بدانید.

دوات آنلاین -کارشناسان معتقدند یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت مصرف، کاهش هزینه‌های زندگی است اما این‌که چطور این هزینه‌ها را کاهش دهیم، خودش موضوعی قابل‌توجه است. کاهش هزینه‌‎های زندگی، علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع مالی، سطح باکیفیت‌تری از زندگی را جلوی چشم‌مان قرارمی‌دهد.

 

چاردیواری جام جم نوشت: کاهش هزینه‌های زندگی البته الزاما به معنای کم‌مصرف‌کردن یا خود را به رنج انداختن نیست، بلکه حذف یا کاهش هزینه‌هایی است که یا مهم و ضروری نیستند یا می‌توان با جایگزین‌کردن راه‌هایی، آنها را مدیریت کرد.

 

برای خرج کردن صبر کنید

۱. برای خریدهای بیش از ۵۰۰ هزارتومان، یک هفته صبرکنید، شاید احساس نیازتان، فقط یک احساس باشد و تمام شود.

 

۲. یک روز در هفته، مثلا سه‌شنبه‌ها را روز بدون خرج نامگذاری کنید. البته اول صبح، جام‌جم با ضمیمه قفسه کتاب را بخرید، بعد...

 

۳. سعی کنید همین اول فصل، لباس موردنیازتان را بخرید و تا آخر فصل برای خرید فصل بعدی، صبر کنید.

روش هایی برای مدیریت خرج کردن پول

فعلا جنس برند نخرید

۴. برای یک هفته هم که شده، قید خرید اجناس برند را بزنید. نخریدن جنس برند را با خرید جنس بی‌کیفیت اشتباه نگیرید.

 

۵. در زمان اوج مصرف، از لوازم برقی پرمصرف مثل ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

 

۶. از همین حالا که فصل پاییز شروع شده، به‌جای روشن کردن شوفاژ یا بخاری، اول لباس‌های گرم را از کمد بیرون بیاورید. گاهی یک لباس آستین‌دار، همان کاری را می‌کند که قرار است درجه شوفاژ انجام دهد.

​​​​​​​

۷. آخر هفته، هزینه‌های هفته «کم خرج» را با هفته قبل مقایسه کنید. عدد اختلافی را در کارتی جز کارت خریدتان، پس‌انداز کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.