2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
ترفندهایی برای پخت خوشمزه ترین ته دیگ

ترفندهایی برای پخت خوشمزه ترین ته دیگ

طرز تهیه 4 نوع ته دیگ پرطرفدار را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -ته دیگ همیشه پرطرفدارترین خوردنی سفره های ما است. ته دیگ را با چند تفرند ساده می توان خیلی لذیذتر کرد.

 

خراسان نوشت: بعید است در خانواده‌تان، خودتان یا یک نفر از اعضای خانواده  طرفدار ته‌ دیگ نباشد و برای آن سر‌ و ‌دست نشکند. ته‌ دیگ‌های متنوعی در منوی آشپزی ایرانی وجود دارد که ما به چند نمونه از آن‌ها و طرز تهیه‌شان اشاره خواهیم کرد. ناگفته‌ نماند که استفاده از شعله ‌پخش کن و روغن کافی برای تهیه یک ته‌ دیگ درجه یک جزو ضروریات است.

 

ته‌ دیگ زعفرانی

برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را یک سوم فنجان روغن مایع، آب سرد و  زعفران دم‌کرده بریزید و بعد برنج آبکش‌ شده را روی آن اضافه کنید. اکنون دم‌کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد و ته‌ دیگ جا بیفتد.

ته دیگ نان و زعفرانی را چطور درست کنیم

ته‌ دیگ نان

کف قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. سپس برنج را روی نان‌ها بریزید و دم کنید.

 

فیلم: طرز تهیه ته چین ساده مرغ روی گاز

 

ته دیگ‌ سیب‌زمینی خلالی و کنجدی

سیب زمینی‌ها را خلالی یا نگینی خرد کنید. سعی کنید همه آن‌ها یک‌اندازه باشد. کف قابلمه روغن و کنجد بپاشید و سیب زمینی‌های نمک‌زده را بچینید و روی آن‌ها برنج آبکش شده را بریزید.

 

ته‌ دیگ کاهو

کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو روی آن بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید. ته دیگ کاهو برای پلو‌های سبز رنگ عالی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.