2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
چطوری کنسرو ذرت خانگی درست کنیم

چطوری کنسرو ذرت خانگی درست کنیم

طرز تهیه کنسرو ذرت خیلی آسان است و مواد خاصی نیز لازم ندارد.

دوات آنلاین -برای درست کردن کنسرو ذرت خانگی اصلا لازم نیست مواد خاصی را آماده کنید. ذرت، نمک و شکر برای این کار کافی است.

 

ذرت مناسب برای کنسرو

بلال مکزیکی بهترین نوع بلال برای تهیه کنسرو ذرت خانگی است. چون هم شیرین است و هم نرم. دانه ها آن هم نسبت به گونه های دیگر ذرت درشت تر است.

 

پیشنهد می کنیم اول تعداد محدودی بلال را برای این کار در نظر بگیرید و امتحان کنید. بعد که به نتیجه رسیدند مقدار آن را افزایش بدهید.

طرز تهیه کنسرو ذرت در خانه را یاد بگیرید

طرز تهیه کنسرو ذرت خانگی

طبیعتا اول باید دانه های ذرت را جدا کنید و خوب بشویید. یادتان باشد پخت ذرت زمانبر است. پس دانه ها را در قابلمه بریزید و روی گاز بگذارید تا خوب بپزند. آب را فراموش نکنید.

 

وقتی آب جوش آمد کمی نمک و شکر به آن اضافه کنید. یادتان باشد میزان شکر باید چهار برابر نمک باشد. شما برای هر دو بلال می توانید نصف قاشق شکر استفاده کنید.

 

بعد از اینکه ذرت ها خوب پخت صبر کنید تا خنک شود. بعد آنها را با همان آب داخل قابلمه در شیشه بریزید. شیشه ها را حتما از قبل کامل تمیز کنید. در ضمن باید در آنها هم خوب بسته شود تا هوا نکشد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده

 

حالا شیشه های حاوی ذرت را در قابلمه پر از آب بگذارید و باز هم اجازه بدهید حدود نیم ساعت آب بجوشد.

 

در مرحله آخر صبر کنید تا شیشه ها خنک شوند. حالا می توانید آنها را در یخچال بگذارید.

 

گفتن این نکته هم بد نیست که اگر می خواهید کنسر شما تند شود در همان مرحله اول که شکر و نمک اضافه کردید می توانید به اندازه دلخواه خودتان فلفل قرمز و سیاه هم بریزید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.