2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
متفاوت ترین نقش های بهرام رادان؛ از سنتوری تا ناصرالدین شاه

متفاوت ترین نقش های بهرام رادان؛ از سنتوری تا ناصرالدین شاه

بهرام رادان در کارنامه بازیگری خود نقش های متفاوتی را ثبت کرده است؛ نقش هایی که باعث شده نام به عنوان بازیگر ماندگار شود.

دوات آنلاین -بهرام رادان اوایل فعالیت خود در دهه 80 به یکی از ستاره‌های محبوب و پرطرفدار سینما تبدیل شد. این بازیگر در طول دو دهه گذشته، همراه موفقیت‌ها و افتخاراتی که به دست آورده، تجربه‌های ناکامی را نیز از سر گذرانده، اما همچنان جایگاه خود را در سینما به عنوان یک ستاره حفظ کرده و جزو بازیگران پرکار است. او به تازگی با یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه خود یعنی ناصرالدین شاه قاجار در «جیران» دیده شد و پس از آن، فیلم ابلق را از او دیدیم.

 

بهرام رادان در شمعی در باد و گیلانه

خراسان نوشت: شخصیت «فرزین» در فیلم «شمعی در باد» ساخته پوران درخشنده، یکی از کاراکترهای متفاوتی بود که توانایی او را در بازیگری ثابت کرد. رادان در این فیلم نقش جوانی را ایفا کرد که زندگی خانوادگی نابسامانی داشت و شرایط، از او فردی ناسازگار، بلاتکلیف و تنها ساخته بود. رادان در نقش یک جوان شکست‌خورده درخشید و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در بیست‌ودومین جشنواره فجر به دست آورد.

 

این بازیگر در فیلم «گیلانه» اثر رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب نیز با نقش متفاوتی دیده شد و نقش یک جانباز را ایفا کرد که به دلیل قطع نخاع امکان حرکت و راه رفتن نداشت. رادان در این فیلم دیالوگ‌های زیادی نداشت و بیشتر به واسطه حالت چهره و چشمان خود احساسات کاراکترش را به مخاطب منتقل می‌کرد. او در نقش این شخصیت بازی بسیار خوبی داشت.

بهرام رادان در نقش علی سنتوری

رادان در نقش علی سنتوری

بهرام رادان با فیلم «سنتوری» به اوج شهرت و محبوبیت رسید. او در این اثر ماندگار داریوش مهرجویی، نقش یک نوازنده ماهر سنتور را بازی کرد که به دلیل طرد شدن از سوی خانواده و بی‌توجهی به هنرش، گرفتار اعتیاد شد. رادان در این فیلم فروپاشی کاراکترش را به شکلی قابل باور نشان داد و با بازی خوب، تاثیرگذار و بدون اغراقش، نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگرانی که نقش شخصیت معتاد را ایفا کرده‌اند، در ذهن مخاطبان حک کرد.

 

نقش ثروتمند در فیلم بی پولی

این بازیگر در «بی‌پولی» نقش جوان ثروتمندی را بازی می‌کرد که طی اتفاقاتی موقعیت خوب خود را از دست می‌دهد، اعتماد به نفسش کم می‌شود و تبدیل به شخصیت ضعیف‌تری می‌شود. رادان ضمن این که توانست رگه‌هایی از بامزگی و شیرینی را در نقش خود داشته باشد، تغییرات کاراکتر «ایرج» و اعتماد به نفس از دست رفته‌اش در دوران بی‌پولی را به خوبی نشان داد.

بهرام رادان در فیلم ابلق

از سریال جیران تا فیلم ابلق

با توجه به واقعی بودن شخصیت «ناصرالدین شاه» و ژانر تاریخی سریال «جیران»، بهرام رادان در این سریال با تجربه کاملا متفاوتی مواجه بود. هرچند که در ابتدای سریال بازی او چندان به چشم نیامد، اما هرچه قصه بیشتر جلو رفت بازی‌اش نیز بیشتر پذیرفته شد. در سریال حسن فتحی، وجه عاشق‌پیشه کاراکتر ناصرالدین شاه پررنگ‌تر است و رادان با نمایش احساسات متفاوت شاه قاجار یعنی ضعف، اضطراب، افسردگی و خوشحالی، مخاطب را با خود همراه کرده است. این بازیگر در آخرین تجربه متفاوتش به عنوان بازیگر، در «ابلق» برخلاف بسیاری از نقش‌هایش، در نقش شخصیتی ثروتمند و شیک دیده نمی‌شود. او مرد دو رو و بدنامی در حاشیه شهر است و در پس ظاهر موجه‌اش شخصیت کثیفی پنهان شده. این بازیگر از پس ایفای این نقش منفی و نفرت‌انگیز برآمده و نقش متفاوت تازه‌ای در کارنامه خود ثبت کرده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.