2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
کف سازی خانه های قدیمی و ایده های برای بازسازی کف

کف سازی خانه های قدیمی و ایده های برای بازسازی کف

کف سازی خانه های قدیمی و ایده های برای بازسازی کف را در این نوشته بررسی نموده ایم اگر نیاز به بازسازی خانه قدیمی خود دارید و در فکر طراحی کف خانه خود هستید این مقاله می تواند به شما کمک کند. کف سازی خانه های قدیمی و ایده های برای بازسازی کف را در این نوشته برای شما بیان نموده ایم.

دوات آنلاین -امروزه مردم می خواهند که خانه آنها منعکس کننده شخصیت آنها باشد و نقش فعالی در تصمیم گیری در مورد همه چیز از رنگ دیوارها گرفته تا طراحی کف داشته باشد. طراحی کف خانه بعد از دیوارها دومین جنبه غالب در فضای داخلی خانه است و بنابراین تاثیر بسزایی در ظاهر و احساس خانه دارد. با این حال، اگر از قوانین نانوشته‌ای که بسیاری از طراحان داخلی با تجربه از قبل می‌دانند، غافل باشید، انجام کفپوش و انتخاب طرح مناسب می‌تواند دشوار باشد. به خواندن این نوشته ادامه دهید تا همه چیز را در مورد کف سازی خانه های قدیمی را بدانید. برای سفارش کف سازی و بازسازی خانه های قدیمی می توانید با آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید.

 

ایده های طراحی کف و کف سازی برای پذیرایی در خانه های قدیمی

اتاق نشیمن هر خانه ای قلب خانه شماست. هنگام بازدید مهمانان، اولین چیزی که متوجه می شوند اتاق نشیمن است. آیا نمی خواهید اولین تاثیر خانه شما بی عیب و نقص باشد؟ در نتیجه، صاحبان خانه به طور طبیعی زمان قابل توجهی را صرف تعیین اینکه کدام طراحی کف و کف سازی خانه اتاق نشیمن به بهترین وجه با نوع سبک و اندازه اتاق نشیمن مطابقت دارد، صرف می کنند. در زیر تعدادی از محبوب ترین طراحی کف و کف سازی اتاق نشیمن در خانه های قدیمی آورده شده است.

 

1. چوب طرح دار برای طراحی منحصر به فرد کف

یکی از بهترین ایده های طراحی کف اتاق نشیمن برای اتاق هایی با مبلمان تمیز و ساده، کفپوش چوبی طرح دار است. این الگو در برابر خطوط تمیز و خطی مبلمان اسکاندیناوی یا مدرن برجسته می شود. اگرچه این یک پروژه برای علاقه مندان به بازسازیو تعمیرات ساختمان نیست، اما برای خانه های سبک مدرن ایده آل است.

 

کف سازی خانه های قدیمی

2. طراحی دایره ای شکل کف اتاق نشیمن

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع طراحی کف خانه برای جلب توجه سریع هر کسی که وارد اتاق می شود در نظر گرفته شده است. یک قطعه مرکزی می تواند از یک طرح هنری تا یک طرح انتزاعی متغیر باشد. هرچه یک قطعه مرکزی پر جنب و جوش تر باشد، روی زمین بهتر به نظر می رسد و حال و هوای کلی اتاق را افزایش می دهد. این نوع طراحی کف در خانه های بزرگ و مجلل بهترین کارایی را دارد.

 

3. طراحی کفپوش وینیل

طراحی ورق های وینیل باید توسط هر کسی که به دنبال طراحی سریع و در عین حال بسیار موثر و جذاب کف اتاق نشیمن است، مورد توجه جدی قرار گیرد. صاحبان خانه هایی که طراحی الگوی کفپوش چشم نواز را ترجیح می دهند از کفپوش وینیل که در طرح ها و الگوهای بی نهایت عرضه می شود قدردانی خواهند کرد. علاوه بر این، وینیل در برابر آب مقاوم است و آن را به یک ماده ایده آل برای کف اتاق نشیمن خانه تبدیل می کند.

کف سازی خانه های قدیمی

4. طراحی کف چوب سخت احیا شده مخلوط

این کفپوش چوبی احیا شده ترکیبی از چوب ها، رنگ ها و بافت های مختلف است. رنگ های مختلف به هر اتاق عمق و ظرافت روستایی می بخشد و هر دکوراسیونی را تکمیل می کند. چوب احیا شده بیشتر ویژگی اصلی خود را حفظ می کند و به اتاق نشیمن شما شخصیت و گرما می بخشد.

 

ایده های طراحی کف و کف سازی برای اتاق خواب در خانه های قدیمی

وقتی به اتاق خواب فکر می کنیم، فضایی خصوصی را تصور می کنیم که باید آسایش و آرامش را فراهم کند. اگرچه زمانی اتاق خواب‌ها فقط برای خواب استفاده می‌شد، اما امروزه بسیاری از مردم آن را مکانی می‌دانند که می‌توانند کتاب بخوانند، تلویزیون تماشا کنند یا زمان با کیفیتی را سپری کنند. در اینجا چند ایده طراحی کف برای اتاق خواب شما آورده شده است.

 

1. طراحی کف فرش

کفپوش فرش یک انتخاب عالی برای اتاق خواب است زیرا بیشترین "آرامش" را در مقایسه با سایر موادی که معمولا برای کفپوش خانه استفاده می شود را فراهم می کند. هم اکنون می توانید فرش های زیبا با بهترین طرح کف منزل خریداری کنید و در اتاق خواب خود نصب کنید. بسیاری از کارشناسان دکوراسیون داخلی، اگر به الگوهای کلاسیک و گرمای طبیعی ترجیح می دهید، کفپوش فرش را در اتاق خواب توصیه می کنند.

کف سازی خانه های قدیمی

2. طراحی کف تونال

به گفته صاحبان خانه که به علم باستانی اعتقاد دارند، رنگ نقش مهمی در طراحی داخلی خانه دارد. طراحی کف تونال از اصول رنگ برای ایجاد طرح های مختلف استفاده می کند و انرژی مثبت رنگ هایی مانند آبی، زرد، سبز و سفید را به نمایش می گذارد. برای بهبود ظاهر و احساس اتاق خواب، از کاشی، چوب سخت، وینیل استفاده کنید و با سایه های رنگی آزمایش کنید.

 

طراحی کف و کف سازی برای آشپزخانه در خانه های قدیمی

اتاق غذاخوری و آشپزخانه دو اتاق اختصاصی در بسیاری از آپارتمان ها و ویلاهای بزرگ و مجلل هستند. با این حال، بخش بزرگی از جمعیت ایران در آپارتمان های جمع و جور و کوچک با یک اتاق یک نفره زندگی می کنند که هم به عنوان اتاق غذاخوری و هم به عنوان آشپزخانه عمل می کند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین پلان های آشپزخانه و اتاق ناهارخوری آورده شده است.

 

1. طراحی کف شبکه ای از سنگ مرمر

سنگ مرمر با بافت براق و چشمگیر خود می تواند یک انتخاب کفپوش بی انتها باشد. یک کف با بافت سنگ مرمر با شکل شبکه ای می تواند جلوه ای منحصر به فرد به ناهارخوری بیافزاید. برای داشتن ظاهری شیک و مجلل، تم دکوراسیون را با کابینت های چوب قرمز ترکیب کنید.

 

2. طراحی کف شطرنجی

کف های شطرنجی می توانند به یک خانه مدرن حس یکپارچه سازی با سیستم عامل ببخشند. الگوی شطرنجی کاشی‌های سیاه و سفید یک ترکیب رنگ محبوب است که یک طراحی زیبا برای کف اتاق غذاخوری ایجاد می‌کند. با این حال، شما می توانید از بین انواع ترکیب رنگ، مانند صورتی و مشکی، بژ و سفید و غیره انتخاب کنید. به طور مشابه، شما می توانید اندازه های مختلف مربع را برای الگوی ساختاری انتخاب کنید.

 

3. کاشی های مد روز که برای طراحی کف استفاده می شود

کفپوش کاشی یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه است زیرا ظاهری کلاسیک دارد. کاشی ها در صورت نصب صحیح می توانند سال ها دوام بیاورند. ریختن و پاشیدگی برای کاشی و سرامیک مشکلی ایجاد نمی کند. یک ترکیب رنگ پر جنب و جوش، مانند سفید و زرد یا آبی و سفید، می تواند در آشپزخانه عالی به نظر برسد.

 

4. طراحی کف لمینت

برخی از تصاویر طراحی کف خانه به عنوان گرایش های طراحی داخلی ظاهر می شوند اما سال ها بعد در میان محبوب ترین ایده های طراحی باقی می مانند. به دلایل مختلف، کفپوش لمینت برای فضای آشپزخانه و ناهارخوری ایده آل است. برای شروع، این مواد به راحتی قابل شستشو هستند و به راحتی لکه نمی‌شوند، که آن را به یک انتخاب عالی برای اتاق‌های مرتبط با غذا تبدیل می‌کند. علاوه بر این، طرح‌های لمینت کف خانه نسبتاً ارزان هستند و در انواع طرح‌های روستایی، کنتراست و هنری ارائه می‌شوند و گزینه‌های زیادی را برای صاحبان خانه فراهم می‌کنند!

کف سازی خانه های قدیمی

ایده های طراحی کف و کف سازی برای حمام در خانه های قدیمی

وقتی صحبت از حمام در خانه می شود، انتخاب طرح و متریال مناسب کف بسیار مهم است. از آنجایی که کف همیشه با آب، صابون و بخار در تماس است، بسیار مهم است که یک طرح ضد لغزش انتخاب کنید تا کسی در حمام سر نخورد و نیفتد. همانطور که گفته شد، راه های زیادی برای شیک و ایمن کردن کف حمام وجود دارد.

 

1. طراحی کف شاه ماهی

الگوی بافت شاه ماهی یا پارچه جناغی شکسته یک تم محبوب برای بازسازی حمام است. طراحی زیگزاگ شکسته می تواند زیبایی کف حمام را افزایش دهد و در عین حال یک بیانیه مد نیز ایجاد کند.

 

2. طراحی کف کاشی شش ضلعی

کاشی های شش ضلعی معمولا برای پوشش کف حمام استفاده می شود. کاشی ها مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آب و بادوام هستند. رنگ های خنثی را برای دکوراسیون حمام و کاشی شش ضلعی در رنگ های سرمه ای، خاکستری تیره، مشکی یا رنگ های دیگر انتخاب کنید تا ظاهری خنک و شیک داشته باشید. بسته به ترجیحات خود، می توانید کاشی های کوچک و بزرگ را انتخاب کنید.

 

آشنایی با انواع مختلف مواد طراحی و کف سازی خانه های قدیمی

قبل از تصمیم گیری در مورد طراحی کف خانه، صاحبان خانه باید از مواد مختلف کفپوش موجود آگاه باشند. به عنوان مثال، در یک منطقه گرمسیری آب و هوا تأثیر بسزایی در طراحی داخلی طولانی مدت دارد. در نتیجه، برخی از مصالح ممکن است برای خانه های شهرهای مرطوب مانند مناسب نباشند. به طور مشابه، هنگام تصمیم گیری در مورد ایده های طراحی کف، آب و هوای گرم و سرد باید در نظر گرفته شود. برخی از رایج ترین انواع و مصالح برای کفپوش خانه هستند. باید در هنگام بازسازی ساختمان خود این موارد را رعایت کنید.

 

1. کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی یک انتخاب محبوب در بین صاحبان خانه های امروزی است. این ماده در سه رنگ مختلف روشن، متوسط ​​و تیره موجود است. کفپوش های چوبی به دلیل ظاهر مجلل خود در محیط های مختلف محبوب هستند.

 

2. کاشی و سرامیک

کاشی های سرامیکی به احتمال زیاد محبوب ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در خانه های مدرن امروزی هستند. طبیعت مستحکم و طراحی قابل تنظیم کاشی ها، آن را برای صاحبان خانه هایی که به دنبال گزینه های کفپوش ارزان در ایران هستند، بدون اینکه ظاهر مجلل کف ها را قربانی کنند، مناسب است. کاشی‌های سرامیکی کف به‌خصوص طولانی‌مدت، بادوام، تمیز کردن آسان و مقاوم در برابر آب هستند، و آنها را به گزینه‌ای عالی برای حمام تبدیل می‌کند.

 

3. کفپوش بتنی

اگر از هر دکوراتور داخلی بپرسید که متداول ترین متریال طراحی کف در ایران برای کف خانه استفاده می شود، پاسخ به احتمال زیاد بتونی خواهد بود. بتن یک ماده بادوام و کاربردی است که نیاز به نگهداری کمی دارد.

 

4. فرش

بسیاری از صاحبان خانه ها، فرش را ترجیح می دهند. با گزینه های رنگ، الگو و بافت فراوان، می توانید از این پوشش های کف برای تکمیل سبک دکوراسیون فردی خود استفاده کنید. فرش ها صدا را کاهش می دهند و در تابستان و زمستان عایق می شوند.

 

5. کفپوش مرمر

در دنیای طراحی داخلی، کفپوش مرمر مترادف با لوکس بودن است. صاحبان خانه هایی که به دنبال بهترین ایده های طراحی کف برای اتاق های نشیمن بزرگ هستند، اغلب سنگ مرمر را به عنوان متریال کفپوش خود انتخاب می کنند زیرا لوکس، روشن به نظر می رسد و بلافاصله توجه مهمانان را به خود جلب می کند! سنگ مرمر همچنین در رنگ‌ها، سایه‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شود که آن را به گزینه‌ای مطمئن برای کسانی که به دنبال ظاهری کلاسیک هستند تبدیل می‌کند. تنها عیب کفپوش مرمر این است که نیاز به نگهداری زیاد دارد.

 

6. کفپوش بامبو

کفپوش بامبو یک طرح کفپوش سازگار با محیط زیست است که به دلیل دوام و ظرافت شبیه به کفپوش های چوبی معروف است. نگهداری کفپوش بامبو که به درستی تکمیل شده باشد، ساده است. رنگ روشن می تواند ظاهری مدرن به خانه شما بدهد.

 

جمع بندی: کف سازی خانه های قدیمی

انتخاب طرح مناسب برای کف سازی خانه های قدیمی مستلزم تلاش و تحقیق در مورد اینکه کدام متریال برای کدام اتاق مناسب است و همچنین مشاوره حرفه ای نیاز دارد. در نتیجه، قبل از انتخاب طرح کف خانه خود، همیشه تحقیق کنید و با یک دکور خانه حرفه ای مشورت کنید. آتلیه معماری مسعودیان در حوزه بازسازی خانه و ساختمان و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می کند که می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.