2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
چطور پاسپورت کانادایی بگیریم؟

چطور پاسپورت کانادایی بگیریم؟

لازمه دریافت پاسپورت کانادایی داشتن اقامت کانادا است و دریافت اقامت کانادا نیز خود از راه های مختلفی امکان پذیر است.

دوات آنلاین -پاسپورت کانادایی از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار است. به طوری که فرد دارای پاسپورت کانادا می تواند بدون نیاز به ویزا، به راحتی به 140 کشور دنیا سفر کند. همین اعتبار و قدرت باعث شده اخذ پاسپورت کانادایی و بهره مندی از مزایای شهروندی کانادا، آرزوی افراد بسیاری باشد. یکی از شروط اصلی دریافت پاسپورت کانادایی، داشتن اقامت کانادا به شکل دائم است. در واقع، متقاضی پاسپورت کانادایی باید ابتدا شهروند این کشور شده و کارت اقامت کانادا به صورت دائم را دریافت کند. برخی کشور ها به فرد متقاضی این امکان را می دهند تا با پرداخت مبلغی، پاسپورت این کشور را خریداری نمایند. اما در کانادا چنین قانونی وجود ندارد.

 

مراحل و شرایط کلی اقامت کانادا

 

شرایط کلی اقامت کانادا

برای اخذ اقامت کانادا، باید از راه های مهاجرتی وارد شد. طی نمودن صحیح هر کدام از این راه ها، می تواند به اخذ اقامت کانادا منجر شود. یکی از بهترین راه ها، مهاجرت تحصیلی می باشد. فردی که به قصد تحصیل وارد خاک کانادا می شود می تواند از اقامت کانادا بهره مند شود. او می تواند پس از دوران تحصیل خود وارد بازار کار شده و سپس برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کند. چنانچه فردی در کشور خود سوابق کاری درخشان دارد می تواند از روش مهاجرت کاری اقدام به دریافت اقامت کانادا کند. روش راه اندازی استارتاپ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، از دیگر راه هایی است که می تواند شما را به اقامت کانادا برساند. در تمام مسیرهای ذکر شده باید صبور باشید و بدانید که دریافت اقامت موضوعی نیست که یک شبه میسر شود.

 

از آنجایی که کانادا به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است، روش های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آنها بتوانند با دریافت انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کنند. بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری از طریق برنامه نیروی کار ماهر Skilled Worker، سرمایه گذاری در کشور کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ و کارآفرینی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا هستند.

 

دریافت اقامت دائم کانادا مزایای بسیاری را برای مهاجران به ارمغان می آورد. کسی که شهروندی کانادا را اخذ نموده، اگر از 5 سال اقامت خود 3 سال را گذرانده باشد، می تواند برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کند.

 

شرایط اقامت کانادا از طریق استارتاپ ویزا

اقامت از طریق ویزای استارتاپ کانادا

اگر ایده های خلاقانه در سر می پرورانید و آرزوی عملی ساختن آنها را دارید، کانادا مقصد مناسب شما است. کانادا رتبه بسیار خوبی برای راه اندازی استارتاپ ها دارد. چنانچه ایده و طرح شما قابل اجرا بوده و منافع اقتصادی در پی داشته باشد، کانادا بستر مناسبی برای پیشرفت شما خواهد بود. توجه داشته باشید که حتما ایده یا اختراع از جانب خودتان باشد. دزدیدن و ارائه طرح و ایده دیگران، خلاف قانون است و قطعا شما را به نتیجه دلخواهتان نمی رساند. فردی که بتواند با ارائه طرح نوآورانه ای ویزای استارتاپ بگیرد، می تواند پس از مدتی، اقامت دائم گرفته و شهروند کانادا شود.

 

ویزای استارتاپ کانادا نسبت به روش های کاری و تحصیلی روش پرهزینه تری است، اما به دلیل داشتن مزایای بیشماری مانند دریافت اقامت دائم برای کل خانواده، پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید با کمترین ریسک به همراه خانواده مهاجرت کنید و از همان ابتدای ورود اقامت دائم دریافت کنید، روش استارت آپ کانادا را انتخاب کنید.

 

برای دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارتاپ باید شرایط اخذ این ویزا را داشته باشید. متقاضی برنامه استارتاپ باید بتواند نظر یک سازمان یا سرمایه گذار کانادایی را جلب و از طرف او نامه حمایتی دریافت کند. شرط دیگر، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با حداقل نمره معادل CLB 5 است. همچنین فرد باید در شرایطی اقدام به درخواست ویزای استارتاپ کانادا کند که از تمکن مالی کافی برخوردار باشد. دولت کانادا بودجه ای را در اختیار متقاضی استارتاپ قرار نمی دهد. بنابراین، فرد باید شرایط مالی خوبی داشته باشد تا از پس هزینه های اقامت خود و خانواده اش بر آید.

 

اخذ ویزا و اقامت کانادا از طریق برنامه استارتاپ منافع بیشماری دارد. این برنامه، متقاضیان را با هر ملیتی می پذیرد. به علاوه مسیری مستقیم و هموار برای دریافت شهروندی کانادا و اقامت دائم است. دریافت این نوع ویزا مدت زمان نسبتا کوتاهی طول می کشد و اخذ آن نیاز به تاییدیه ارزش خالص دارایی متقاضی ندارد. شما می توانید با ارائه ایده های نوین خود، ضمن پیشرفت مالی و شغلی، اقامت دائم کانادا را نیز اخذ نمایید.

 

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

از دیگر راه های اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری در این کشور است. با سرمایه گذاری در کانادا، به یکی از قدرتمند ترین و پویا ترین اقتصاد های جهان قدم خواهید گذاشت. فردی که در کانادا سرمایه گذاری می کند می تواند به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کند و یک زندگی مطلوب را برای خود و خانواده اش مهیا کند. خبر خوش آنکه دولت کانادا از سرمایه گذاران خارجی استقبال و حمایت می کند.

 

بدیهی است برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، تمکن مالی یک اولویت است. شما باید برای دارایی خالص خود تاییدیه دریافت کنید. و نیز باید اثبات کنید که در صورت اقامت در کانادا، از پس هزینه های خود و خانواده تان بر می آیید. دولت کانادا از شما می خواهد که نشان دهید قادر به سرمایه گذاری مبلغ اعلام شده در خاک کانادا هستید. این مبلغ چیزی در حدود 800000 دلار کانادا است. همچنین، فرد متقاضی این نوع ویزا و تمام اعضای خانواده اش باید از نظر پزشکی و امنیتی به دقت ارزیابی شوند. مدرک تحصیلی فرد باید حداقل دیپلم به بالا باشد. در ویزای سرمایه گذاری کانادا، اگرچه شرط زبان مطرح است، اما اهمیت نمره زبان کمتر از روش های دیگر است. برای این نوع مهاجرت، مدرک زبان انگلیسی در حد CBT با نمره 4 کفایت می کند. البته این حداقل نمره قابل قبول است.

 

از آنجایی که سرمایه گذاری خود یکی از مطمئن ترین و آسانترین راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود، به متقاضیان ایرانی نیز این امکان را می دهد تا از طریق روش های مختلف (استارتاپ، کارآفرینی و…) و داشتن شرایط لازم (همچون تجربه کار، مهارت در زبان و…) در کانادا سرمایه گذاری نمایند.

 

سرمایه گذاری در کانادا از راه ها و شیوه های متعددی امکان پذیر است. همین امر، امکان انتخاب با توجه به شرایط را در اختیار متقاضی قرار می دهد. خاک کانادا بستر تجاری بسیار مناسبی است. شما می توانید از راه کانادا به بازار آمریکای شمالی نیز دسترسی پیدا کنید. زمانی که سه سال از دوره پنج ساله اقامت شما گذشت، می توانید برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنید.

 

سخن آخر

مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور، پروسه ای زمان بر و پر چالش اما ممکن و شدنی است. دولت کانادا فرصت های مهاجرتی بسیاری را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. کافی است توانمندی های خود را افزایش داده و بهترین راه را انتخاب کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.