2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
شکست ورزشکاران از استعدادهای هنری در عصر جدید 3

شکست ورزشکاران از استعدادهای هنری در عصر جدید 3

در فینال فصل سوم عصر جدید 2 خواننده، یک دوبلور و یک کمدین حضور دارند و از میان گروه های ورزشی فقط پهلوانک ها به مرحله نهایی رسیدند.

دوات آنلاین -دوشنبه‌شب دومین قسمت اعلام نتایج «عصر جدید» روی آنتن رفت و ترکیب شش فینالیست این مسابقه در فصل سوم کامل شد. علی طولابی، ساینا شیخی و احسان یاسین به جمع سه فینالیست دیگر یعنی دو گروه «ستیلا و آنیسا»، «پهلوانک‌های ایران زمین» و پیمان ابراهیمی اضافه شدند. فینال عصر جدید همزمان با عید قربان و برنامه اعلام نتایج آن همزمان با عید غدیر پخش می‌شود.

 

خراسان نوشت: پس از پخش دو فصل «عصر جدید»، سلیقه مخاطبان مسابقه تغییر کرده و توجه آن‌ها به استعدادهای دیگری غیر از حوزه ورزش معطوف شده است. نتایج آرای مردم در قسمت چهارم، پنجم و ششم مرحله نیمه‌نهایی نیز گواه دیگری بر این موضوع است. به بهانه اعلام نتیجه رای مردم و پایان مرحله نیمه‌نهایی، در گزارش امروز ترکیب فینالیست‌های «عصر جدید 3» را بررسی کرده‌ایم.

 

حذف گروه‌های ورزشی در فصل سوم عصر جدید

مخاطبان «عصر جدید» از میان ساینا شیخی استعداد دوبله و گروه «جنگجویان ووشو» که به مرحله آرای مردمی راه یافته بودند، استعداد دوبله را انتخاب کردند. از میان گروه ورزشی «دختران خورشید» و علی طولابی استعداد خوانندگی، این خواننده نوجوان انتخاب مخاطبان بوده. همچنین در رقابت میان احسان یاسین خواننده و گروه آکروبات‌بار «زاگرس» مردم یاسین را به فینال فرستادند.

 

حذف دو گروه ورزشی «جنگجویان ووشو» و «دختران خورشید» در قسمت دوم اعلام نتایج و پیشتر حذف دو گروه «ترانه» و «دپا» که هر دو جزو استعدادهای حوزه ورزش بودند، باعث شده هنرهای رزمی در فینال فصل سوم حاضر نباشد و به این ترتیب شاهد رقابت دو خواننده، یک کمدین، یک گروه آکروبات‌باز و یک گروه ورزش باستانی در فینال فصل سوم باشیم. هرچند که گروه «پهلوانک‌های ایران زمین» جزو استعدادهای ورزشی محسوب می‌شوند، اما ورزش زورخانه‌ای با کار گروه‌های ورزشی مختلفی که تا به حال در «عصر جدید» دیده‌ایم، متفاوت است.

 

استقبال از رزمی‌کاران در فصل های قبل عصر جدید

برای این که بیشتر متوجه تغییر آرای مردم درباره دو فصل قبل و غیبت معنادار رزمی‌کاران و نینجوتسوکاران شویم، کافی ا‌ست ترکیب فینالیست‌های فصل اول و دوم را با فصل سوم مقایسه کنیم. در فصل اول، گروه «دختران نینجا» و در «عصر جدید 2» گروه «فرشتگان نینجا» و گروه رزمی‌کار «ستاره هشتم» در جمع فینالیست‌ها بودند، اما حالا فینال فصل سوم برخلاف دو فصل قبلی، با حذف گروه‌های هنرهای رزمی و در غیاب استعدادهای این حوزه برگزار می‌شود، در نتیجه در آخرین مرحله مسابقه شاهد ترکیب متفاوتی از استعدادها خواهیم بود. اگر «عصر جدید» در فصل چهارم ادامه داشته باشد، سازندگان برنامه باید متقاضیان شرکت در آن را از فیلترهای بیشتر و سخت‌تری رد کنند تا سطح مسابقه بالاتر برود و کار استعدادها به تکرار نیفتد.

کودکان در فصل سوم عصر جدید موفق بودند

کودکان محبوب ترکیب جدید داوران

نکته دیگری که می‌توان درباره ترکیب فینالیست‌های «عصر جدید 3» به آن اشاره کرد، حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در جمع آن‌هاست. علی طولابی، «ستیلا و آنیسا»، ساینا شیخی و اعضای گروه «پهلوانک‌های ایران زمین» همه کودک و نوجوان هستند و پیمان ابراهیمی و احسان یاسین تنها فینالیست‌های بزرگ سال این فصل از «عصر جدید» هستند. این در حالی است که در فصل اول مسابقه جز خواننده نوجوان پارسا خائف، چهار فینالیست دیگر بزرگ سال و جوان بودند. در فصل دوم نیز چهار استعداد جوان به فینال رسیده بودند و اعضای گروه «فرشتگان» نینجا تنها فینالیست های کودک «عصر جدید» بودند. علاوه بر رای و سلیقه مردم، تغییر رده سنی استعدادهای «عصر جدید» در مرحله فینال را می‌توان نتیجه هدایت ترکیب جدید داوران در فصل سوم هم دانست.

 

همان طور که در یکی از برنامه‌های این فصل مطرح شد، داوران با هدف ایجاد انگیزه برای دیگر کودکان و نوجوانان و همچنین هدایت شرکت‌کنندگان از دوران کودکی به مسیر درست، به استعدادهای کودک و نوجوان مسابقه توجه ویژه‌ای داشتند، در صورتی که بنابر آن چه درباره رده سنی فینالیست‌ها در دو فصل گذشته گفتیم، احتمالا ملاک ترکیب سابق داوران متفاوت بوده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.