2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سریال شهرک کلیله و دمنه چند قسمت است و چه روزهایی پخش می شود

سریال شهرک کلیله و دمنه چند قسمت است و چه روزهایی پخش می شود

معرفی کامل سریال شهرک کلیله و دمنه را که مرضیه برومند ساخته است، در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سریال شهرک کلیله و دمنه مجموعه ای جذاب برای نوجوانان و همچنین بزرگسالان است که از طریق فیلم نت پخش می شود. این سریال اولین پروژه ای است که مرضیه برومند برای شبکه نمایش خانگی کار کرده است.

 

خلاصه داستان سریال شهرک کلیله و دمنه

به نوشته خراسان سریال شهرک کلیله و دمنه درباره یک زوج روستایی به نام «خمار» و «خُتن» است که از «دشت ناز» به یک شهر بزرگ مهاجرت می‌کنند و در مجتمع مسکونی بزرگی به نام «شهرک کلیله و دمنه» ساکن می‌شوند. ماجرای قسمت اول این مجموعه، به ورود این دو کاراکتر به این ساختمان و نهایی کردن معامله خرید یک آپارتمان توسط آن‌هاست، اما بیش از هرچیز، درصدد معرفی شخصیت‌های سریال است. به همین علت، قسمت اول سریال از دو ضعف عمده رنج می‌برد: نخست شمار فراوان شخصیت‌های معرفی‌شده که کار دنبال کردن قصه را برای مخاطب سخت می‌کند و دوم ریتم کند اتفاقات.

 

در قسمت اول غیر از اتفاق غیرمنتظره‌ای که در انتهای این قسمت می‌افتد، عملا ماجرایی ندارد و جز معرفی کاراکترها، پیرنگ خاصی را آغاز نمی‌کند. به نظر می‌رسد «شهرک کلیله و دمنه» روی کشش نام خود برای چند قسمت اول سریال، حساب باز کرده تا مخاطب را به تدریج با ماجرا و قصه سریال آشنا کند؛ اگرچه ممکن است سریال قصه واحد و اصلی را نیز به طور کلی دنبال نکند و به صورت اپیزودیک، پیش برود. باید تا قسمت‌های آینده صبر کرد و دید.

عکسی از سریال شهرک کلیله و دمنه

روزهای پخش سریال شهرک کلیله و دمنه

اگر قصد دارید سریال شهرک کلیله و دمنه را دنبال کنید بد نیست بدانید این مجموعه هر هفته جمعه ها از ساعت 12 از طریق فیلم نت پخش می شود و می توانید به تماشای آن بنشینید.

 

تعداد قسمت های سریال شهرک کلیله و دمنه

یکی از سوالات اصلی بینندگان هر سریالی این است که آن مجموعه در چند قسمت ساخته شده است. درباره سریال شهرک کلیله و دمنه باید گفت هنوز تعداد قسمت های آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

عکسی از سریال شهرک کلیله و دمنه

گویندگان سریال شهرک کلیله و دمنه

آزاده مویدی‌فرد، امیرحسین صدیق،‌ مسعود کرامتی، مریم سعادت، ژاله صامتی، امیر میرآقا، لیلی رشیدی، فریبا جدیکار، بهزاد عمرانی، نادر برهانی مرند، فرزاد حسنی، محمد عسگری، بهادر مالکی، رامین ناصرنصیر، محمدرضا مالکی، یوسف بختیاری، مهدی شاه‌پیری، سارا اقبال، آذین رئوف، علیرضا ناصحی، مهیار مجیب، نازی خاتمی، آنالی شکوری، سعید موسوی راضی، آزاده اسماعیل‌خانی، مرجان پورغلامحسین و مرضیه برومند گویندگان این سریال هستند.

عکسی از سریال شهرک کلیله و دمنه

نگاه خاص سریال شهرک کلیله و دمنه

سریال شهرک کلیله و دمنه در عین حال مملو از نقاط منفی نیست. کاراکترهای متفاوت سریال و فضای تازه‌ای که روی آن دست گذاشته، دستمایه خوبی هم برای طراحی ماجراست و هم برای طراحی شوخی. کما این که در قسمت نخست، چند شوخی بامزه و شمار قابل توجهی کنایه‌های مختلف اقتصادی - اجتماعی دیده می‌شود که از وجود آن‌ها، می‌توان این‌طور برداشت کرد که برومند قرار است در این سریال، با اتفاقات مختلف فضای اجتماعی، از فرهنگ آپارتمان‌نشینی و فضای مجازی گرفته  تا گرانی و زندگی لاکچری، شوخی کند.

 

طبعاً از قسمت نخست، مشخص نیست «شهرک کلیله و دمنه» چقدر در این شوخی‌ها موفق خواهد شد، اما آن چه می‌توان از آن مطمئن بود، توانایی مرضیه برومند در ساخت پروژه کمدی-درام عروسکی است؛ او که پیشتر با «مدرسه موش‌ها»، «قصه‌های تابه‌تا» و... توانایی خود را در سریال‌سازی نشان داده، در فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» نیز در تلفیق قصه عروسکی با فضای روز شهری موفق بوده است؛ بنابراین موفقیت «شهرک کلیله و دمنه» دور از ذهن نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/10/26
بله متاسفانه توقیف شده و پخشش متوقف شده
حاجی 1401/07/09
سریال توقیف شده
ناشناس 1401/06/27
چرا پخش نمیشه اگه کسی میدونه بگه من الان خیلی وقته من منتظرش هستم
ناشناس 1401/06/17
چرا پخش نمیشه
محمد 1401/05/29
از قبل محرم سریال دیگه پخش نشد،کسی خبری از پخش شدن یا نشدن سریال داره

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.