2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
محاکمه ورزشکار معروف به اتهام قتل ناپدری

محاکمه ورزشکار معروف به اتهام قتل ناپدری

راز این جنایت بعد از گذشت 16 سال فاش و متهم دستگیر شد.

دوات آنلاین -ورزشکار معروف که 18 سال قبل ناپدری‌اش را به قتل رسانده بود، در حالی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد که اولیای دم مدتی قبل به شرط دریافت دیه از قصاص وی صرفنظر کرده بودند.

 

روزنامه ایران نوشت، رسیدگی به این پرونده از سال 83 با اعلام خبر قتل مرموز مردی میانسال مقابل خانه‌اش در یکی از محله‌های کرج شروع شد.

 

بلافاصله تیمی از کارآگاهان جنایی برای بررسی این پرونده راهی محل شدند، نخستین بررسی‌ها نشان می‌‌داد مقتول با ضربه چاقو به قتل رسیده اما کسی از عامل جنایت خبر نداشت. در حالی که ردیابی‌ها برای شناسایی متهم همچنان ادامه داشت سرانجام سه سال قبل زن جوانی به اداره پلیس آگاهی البرز مراجعه کرد و مدعی شد عامل این جنایت قدیمی را می‌‌شناسد.

 

این زن در اظهاراتش گفت: مردی که سال 83 به قتل رسید، ناپدری من بود و عامل قتل نیز برادرم بوده که الان یکی از ورزشکاران مطرح کشور است.

 

وی در ادامه گفت: برادرم زمان قتل 16 سال داشت او وقتی فهمید ناپدری‌ام مرا اذیت می‌‌کند، عصبانی شد و او را کشت. اما این راز در سینه من و برادرم پنهان ماند اما حالا می‌‌خواهم آن را فاش کنم.

 

به دنبال اظهارات عجیب این زن که به نظر می‌‌رسید معتاد است، بلافاصله تحقیقات برای بررسی صحت و سقم ماجرا آغاز و سرانجام برادر وی دستگیر شد. پسر جوان در نخستین بازجویی‌ها منکر قتل شد اما پس از مدتی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: من و خواهرم کوچک بودیم که پدر و مادرمان از هم جدا شدند، مدتی بعد مادرم با مردی دیگر ازدواج کرد و خواهرم را پیش خودش برد. اما یک روز خواهرم با ناراحتی و گریه از ناپدری شکایت کرد و گفت که او را اذیت می‌‌کند و دیگر نمی‌خواهد با آنها زندگی کند. من که از دیدن این وضعیت خیلی عصبانی شده بودم یک شب به خانه مادرم رفتم و ناپدری‌ام را با چاقو زدم، قصدم کشتنش نبود اما بعد فهمیدم که مرده است.

 

همان موقع بشدت عذاب وجدان گرفتم اما هیچ وقت جرأت نداشتم خودم را معرفی کنم بخصوص که من در رشته ورزشی‌ام در حال پیشرفت بودم و نمی‌خواستم این موضوع زندگی‌ام را نابود کند. چند سالی گذشت و پلیس همچنان به دنبال شناسایی قاتل بود از آنجا که هیچ ردی از خودم به جا نگذاشته بودم کسی به من شک نکرد فقط خواهرم می‌‌دانست. چند سال بعد خواهرم ازدواج کرد اما شوهرش معتاد بود و خواهرم را نیز معتاد کرده بود. او تنها کسی بود که راز قتل را می‌‌دانست اما وقتی معتاد شد، به خاطر نیاز به پول شروع به اخاذی از من کرد هر بار که پول می‌‌خواست سراغ من می‌آمد و تهدید می‌‌کرد اگر به او پول ندهم مرا به پلیس لو می‌‌دهد. چند سالی این ماجرا ادامه داشت تا اینکه دیگر از دست رفتارهایش خسته شدم و گفتم هر کاری می‌‌خواهی بکن دیگر پول بهت نمی‌دهم.

 

بدین ترتیب به دنبال اعتراف‌های تلخ مرد جوان راز این جنایت پس از حدود 16 سال فاش و او به اتهام قتل عمد بازداشت و روانه زندان شد.

 

جلسه دادگاه

اما این مرد جوان پس از نخستین جلسه محاکمه در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و آنها نیز در قبال دریافت دیه از قصاص متهم چشم‌پوشی کردند. بدین ترتیب این متهم صبح یکشنبه از نظر جنبه عمومی جرم در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی یوسف فلاح و با حضور قاضی رهبر کوهستان نجفی مستشار دادگاه تحت محاکمه قرار گرفت.

 

متهم در حالی که 18 ماه در زندان به سر می‌‌برد با اظهار ندامت و پشیمانی گفت: با اینکه مدت زیادی از ماجرا گذشته است اما هنوز هم عذاب وجدان دارم و از جرمی که مرتکب شده‌ام پشیمان هستم.

 

من به خاطر دفاع از خواهرم مرتکب قتل شدم اما از اولیای دم می‌‌خواهم که مرا ببخشند و از قضات دادگاه نیز تقاضا دارم در مجازات من تخفیف قائل شوند.

 

پس از پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور حکم از نظر جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.