2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
قیمت دلار کانادا

قیمت دلار کانادا

چنانچه قصد خرید دلار کانادا را دارید بهتر است پیش از این که اطلاعات کامل و جامعی در خصوص آن به دست نیاورده اید از خرید دلار کانادایی پیش گیری به عمل آورید و پس از اینکه اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دادید این کار را انجام دهید.

دوات آنلاین -چنانچه قصد خرید دلار کانادا را دارید بهتر است پیش از این که اطلاعات کامل و جامعی در خصوص آن به دست نیاورده اید از خرید دلار کانادایی پیش گیری به عمل آورید و پس از اینکه اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دادید این کار را انجام دهید.

ما در این مقاله مطالب بسیار مفید و کاربردی در خصوص قیمت دلار کانادا برای شما جمع آوری نموده ایم و شما پس از مطالعه این مطلب می توانید اطلاعات جامع و کاملی در خصوص نحوه خرید و فروش ارز به دست آورید و در معاملات خود هوشمند تر عمل کنید. علاوه بر این با معرفی یکسری اصطلاحات رایج و کاربردی که در حین خرید و فروش دلار کانادا در صرافی ها به گوش شما می رسد به شما کمک می کنیم تا با دید بازتری در این زمینه گام بردارید.

 

معرفی دلار کانادا

پول رایجی که در کشور کانادا برای انجام مبادلات مورد استفاده قرار می گیرد دلار کانادایی یا CAD می باشد. این واحد پولی دارای نماد های مختلفی در بازار می باشد که از آن جمله می ‌توان به نمادهای CA$، Can$،  C$ اشاره نمود. به طور کلی نشانه گذاری هایی که روی دلار کانادا انجام می ‌شود موجب می ‌شود تا این دلار از دلار سایر کشورهای دنیا تفکیک شود. واحد پولی کشور کانادا از نظر ارزش رتبه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده و یکی از پر معامله ترین ارز های جهان به شمار می رود. در نتیجه امروزه افراد بسیاری برای آنکه بتوانند ارزش دارایی‌ های نقدی خود را حفظ کنند آن را تبدیل به دلار کانادایی می نمایند.

نرخ دلار کانادا امروز

افرادی که برای خرید دلار به صرافی ها مراجعه می کنند بهتر است پیش از خرید دلار نرخ آن را از سایت های معتبری که اقدام به ارائه قیمت این ارز به صورت لحظه ‌ای می نمایند دریافت نمایند و سپس اقدام به خرید دلار کانادا نمایند. ذکر این نکته ضروری است که بهای این ارز می بایست از مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت شود تا صحت آن مورد تایید باشد. البته خود صرافی ها نیز یک تابلو داخل مغازه هایشان دارند که بر روی آن قیمت لحظه ای دلار کانادا به مشتریان نمایش داده می شود.

قیمت دلار کانادا

هنگامی که برای خرید دلار کانادا به صرافی ها مراجعه کنید با این موضوع مواجه می شوید که دلار کانادا از قیمت خرید و فروش متفاوتی برخوردار می باشد. اغلب صرافی ‌هایی که کار خرید و فروش دلار کانادا را انجام می‌ دهند برای آنکه بتوانند کارمزد خود را برای انجام مبادلات ارزی از شما دریافت نمایند در حین خرید و فروش دلار به شما مبالغ بیش تر و کم تر از مبلغ واقعی دلار کانادایی اعلام می نمایند.

مابه ‌التفاوت این مبلغ با مبلغ اصلی دلار کانادایی کارمزد صرافی بابت خرید و فروش دلار کانادایی به مشتریان می باشد. بنابراین ممکن است شما بتوانید دلار کانادایی را در ۱ روز و ساعت مشخص از دو صرافی مختلف با قیمت گوناگون خریداری نمایید.

 

بیشتر بخوانید: قیمت خرید دلار کانادا

 

صرافی های ایرانی در کانادا

خوشبختانه در اغلب نقاط کانادا صرافی های معتبر ایرانی وجود دارند که شما می توانید کارهای مربوط به انتقال وجه یا حواله ارزی به ایران را از طریق آن ها انجام دهید. به دلیل اینکه صرافی های ایرانی موجود در کانادا زیاد می باشند، بهتر است در حین انتخاب صرافی دقت کنید و صرافی ای را انتخاب نمایید که معتبر و قابل اطمینان باشد.

اصطلاحات صرافی ها

ممکن است شما نیز با مراجعه به صرافی ها یکسری اصطلاحات و واژه به گوشتان رسیده باشد که با آن بیگانه هستید. ولی بهتر است این اصطلاحات را بیاموزید تا در حین مبادله ارز مشکلی برایتان به وجود نیاید و به اصطلاح کلاه سرتان نرود. از جمله اصطلاحات رایج صرافی ها می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

•           نرخ اسکناس خرید: افرادی که جهت فروش اسکناس دلار به صرافی ها مراجعه می کنند متوجه می‌ شوند که صراف آن دلار را از ارزش واقعی اش کم تر می‌ خرد. قیمتی که صراف بابت خرید اسکناس به مشتریان پرداخت می‌ کند نرخ اسکناس خرید نام دارد.

•           نرخ اسکناس فروش: افرادی که با مراجعه به صرافی ها قصد خرید دلار کانادایی را دارند، صراف این دلارها را با قیمت بیش تر از قیمت واقعی دلار به آن ها خواهد فروخت. مبلغ فوق را نرخ اسکناس فروش می نامند.

•           نرخ حواله: به طور کلی حواله یعنی فردی پولی را از خارج از ایران به یک حساب در داخل ایران واریز کند. کلیه کارهایی که مربوط به نقل و انتقال پول می شود به صورت کامل در خارج از ایران انجام می گردد.

•           نرخ حواله خرید: افرادی که حواله دارند ممکن است بخواهند آن را بفروشند. برای این منظور این افراد به صرافی ها مراجعه می کنند و ممکن است صراف آن را با قیمتی کم تر از قیمت واقعی حواله از آن ها خریداری کند که به آن نرخ حواله خرید می گویند. دلیل این امر هم این است که صراف کارمزد خود را از انجام این کارها به این صورت از مشتریان دریافت می نماید.

•           دلار فردایی: ممکن است فردی اقدام به خرید یا فروش دلار کند. ولی کار تحویل این دلارها به روز بعد موکول شود. به این دلارها دلار فردایی گفته می شود.

•           کارمزد صرافی: صرافی ها در حین انجام خدمات مختلف برای مشتریان از آن ها تقاضای دریافت کارمزد می کنند و به همین خاطر پیش از اینکه کارهای مختلف خود را در صرافی ها انجام دهید بهتر است مبلغ کارمزد آن ها را بپرسید و در صورت معقول بودن این مبلغ، اقدام به انجام کارهای خود در صرافی مورد نظر نمایید.

•           نرخ ارز دولتی: این نرخ معمولاً کمتر از نرخ ارز آزاد است و از آن برای خرید کالاهای ضروری استفاده می شود.

•           نرخ سامانه نیما: این روش برای افرادی که به عنوان صادر کننده مشغول فعالیت هستند در نظر گرفته شده و این افراد می بایست برای انجام این کار از طریق کارت بازرگانی یا سامانه نیما حواله های خود را به فروش برسانند. به طور کلی نرخ سامانه نیما از نرخ بازار آزاد کم تر خواهد بود و این به نفع صادرکنندگان است.

•           نرخ زنده: منظور از قیمت زنده یا همان نرخ زنده، نرخ جاری و فعلی بازار می باشد که در داد و ستدهای بازار در آن لحظه به خصوص از آن استفاده می ‌شود.

•           پی پال: برای مبالغ زیر ۱۰ هزار و ۵ هزار دلار معمولاً از پی پال استفاده می شود. کار کردن با پی پال بسیار آسان است.

•           نرخ ارز شناور: ارزش یک ارز شناور با خرید و فروش آن ارز نسبت به سایر ارزها در بازارهای بین المللی FX تعیین می شود. اگر فروش بیش تر از خرید باشد، نرخ ارز کاهش می یابد. اگر خرید بیش تر از فروش باشد، نرخ ارز افزایش می یابد.

انتقال پول به کانادا

افراد مهاجر ایرانی با مهاجرت به کانادا اغلب قصد انتقال دارایی ‌های خود از ایران به کشور کانادا را دارند. برای این منظور این افراد می بایست مشخص کنند که این دارایی ها به کدام یک از صورت های زیر می باشد:

1.         پول نقد ایرانی

2.         پول نقد خارجی یا همان ارز و دلار

3.         املاک و مستغلات

•           افرادی که املاک و مستغلات دارند، با فروش آن می بایست آن را تبدیل به ارزهایی نظیر دلار آمریکا یا دلار کانادا نمایند. توصیه ما به این افراد این است که پس از فروش املاک و مستغلاتشان آن را تبدیل به دلار آمریکا نمایند و برای رفتن به کشور کانادا دلار آمریکا را با خود به همراه ببرند.

•           در حالت دوم نیازی به هیچ کاری نیست و این افراد تنها می بایست دلارهای خود را با خود به کانادا ببرند.

•           در حالت سوم نیز این افراد می بایست پول نقد ایرانی خود را به دلار آمریکا یا کانادا تبدیل کنند و در حین مسافرت به کانادا آن را با خود به همراه ببرند.

نکته 1: دلیل اینکه توصیه شده تا به جای خرید دلار کانادا اقدام به خرید دلار آمریکایی کنید این است که متاسفانه در کشور ایران خرید و فروش دلار کانادا چندان رایج نیست و این احتمال وجود دارد که صرافی ها بخواهند بابت خرید و فروش دلار کانادا کارمزد بیش تری از شما دریافت نمایند. بنابراین عاقلانه ترین کار این است که شما به جای خرید دلار کانادایی در ایران اقدام به خرید دلار آمریکایی نمایید.

نکته 2: افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، چنانچه با مبالغ بیش از ۱۰ هزار دلار به این کشور مراجعه کنند حتما می بایست منبع مالی خود را به کشور کانادا اثبات نمایند. چنانچه این منبع کاملا مشخص و معین باشد، این افراد بدون هیچ مشکلی می توانند تمام پول خود را به کشور کانادا منتقل کنند. در نتیجه افرادی که با فروش املاک و مستغلات به کشور کانادا وارد می شوند بهتر است تمامی مدارک فروش ملک شخصی خود را در حین مراجعه به کشور کانادا با خود به همراه داشته باشد.

البته افراد دیگری هم هستند که ممکن است از تمکن مالی کافی برخوردار باشند یا با فروش اقلام دیگری نظیر خودرو توانسته باشند مبلغ بیش از ۱۰ هزار دلار تهیه نموده باشند. به همین خاطر این افراد نیز حتماً مدارک مربوط به فروش خودرو یا تمکن مالی را در حین مراجعه به کانادا باید به همراه ببرند.

مزایای انتقال پول به کانادا از طریق صرافی های معتبر

انتقال پول به کانادا از طریق صرافی ها در بین مردم متداول تر و محبوب تر می باشد. خصوصاً عزیزانی که قصد انتقال مبلغ زیادی پول به کانادا را دارند بهتر است این کار را توسط صرافی ها انجام دهند. از جمله مزایای انتقال پول از طریق صرافی ها می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

•           در این روش احتمال به سرقت رفتن یا گم شدن پول وجود ندارد و با خیال راحت می توانید پول خود را از کشور ایران به کشور کانادا منتقل نمایید.

•           افرادی که پول خود را به ارز دیجیتال تبدیل کرده اند ممکن است در طول چند روز شاهد از بین رفتن ارزش پول خود باشند. این امر در صورتی است که با انتقال پول از طریق صرافی ها به کانادا ارزش پول هیچ تغییری پیدا نمی‌ کند.

•           از آنجایی که احتمال سرقت و دزدیده شدن پول در این روش وجود ندارد، انتقال پول به کانادا با ایمنی و امنیت بیش تری انجام خواهد شد.

•           انتقال پول از طریق صرافی ها بسیار آسان است.

•           مبلغ کارمزدی که صرافی ها دریافت می نمایند مبلغ چندان زیادی نیست.

•           در این روش محدودیتی برای مبلغی که انتقال داده می شود وجود ندارد.

حواله ارزی به کانادا

اگر قصد انجام عملیات حواله ارزی به کشور کانادا را دارید می بایست به یکسری نکات در حین انجام این کار دقت کنید. این نکات در زیر آورده شده است:

•           از آنجایی که مبلغ کارمزد در صرافی های مختلف متفاوت می باشد و هر صرافی برای ارسال حواله ارزی مبلغ کارمزد متفاوتی را در نظر می‌گیرد، حتماً می بایست پیش از انجام کار از صرافی مورد نظر میزان کارمزدش را جویا شوید و برای انجام این کار به صرافی ‌هایی مراجعه کنید که علاوه بر اینکه معتبر می باشند، کارمزد کم تری دریافت می نمایند.

•           انجام هرگونه خدمات توسط صرافی ها به صورت پولی انجام می ‌شود و شما برای حواله ارزی به کانادا نیز می بایست کارمزد پرداخت نمایید.

•           حواله ارزی که شما قصد انتقال آن به کانادا را دارید می تواند برای افراد حقوقی و حقیقی ارسال گردد.

قیمت دلار کانادا

عوامل موثر بر ارزش دلار کانادا

تئوری اقتصادی و شواهد تجربی عواملی را شناسایی کرده اند که جدا از یکدیگر، اثرات قابل پیش بینی بر نرخ ارز دارند. با این حال، پیش ‌بینی حرکت نرخ ارز دشوار است، زیرا این عوامل همزمان با یکدیگر تعامل دارند.

عوامل اصلی موثر بر ارزش دلار کانادا عبارتند از:

•           نرخ ‌های بهره

•           قیمت کالاها

•           نرخ تورم

•           سرمایه گذاری خارجی و پرداخت بدهی

•           بهره وری

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.