2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بخشش قاتل فرزند بعد از 6 سال

بخشش قاتل فرزند بعد از 6 سال

این زن به حرمت میلاد امیر مؤمنان علی (ع) قاتل فرزندش را عفو کرد و به او زندگی دوباره بخشید.

دوات آنلاین -زن میانسال که 6 سال قبل پسر جوانش از سوی مرد همسایه به آتش کشیده و به قتل رسیده بود، به حرمت میلاد امیر مؤمنان علی (ع) از قصاص قاتل  گذشت کرد.

 

روزنامه ایران نوشت،  شامگاه 19 بهمن سال 94، مردی جوان در حالی که لباس‌هایش شعله‌ور بود، هراسان وارد محوطه بیمارستان مصطفی خمینی شد. کادر درمان بیمارستان با مشاهده این مرد که در آتش می‌سوخت وی را تحت معالجه قرار دادند  اما شدت سوختگی به حدی بود که مرگ مرد جوان را رقم زد و دو روز بعد کیوان تسلیم مرگ شد. با اعلام موضوع به بازپرس کشیک قتل و تیم جنایی آنها برای رسیدگی به این پرونده وارد عمل شدند.

 

طبق اطلاعاتی که پرسنل بیمارستان در اختیار مأموران قرار دادند، کیوان قبل از مرگ مدام اسم یکی از همسایگانش به نام حشمت را آورده  و او را عامل این حادثه معرفی کرده است.

 

شوخی مرگبار

با شناسایی محل سکونت کیوان، مأموران راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که حشمت پس از این ماجرا از محل متواری شده است. یکی از همسایه‌ها نیز در تحقیقات گفت: «ماجرا از یک شوخی شروع شد. کیوان  داخل کفش‌های حشمت آب ریخته بود و همین موضوع باعث شد که بین آنها  دعوا شروع شود اما چون کیوان قوی‌تر از حشمت بود، وقتی زورش به او نرسید، از خانه خارج شد اما ساعتی بعد در حالی که بطری از بنزین در دست داشت، وارد خانه شد در همین زمان کیوان از اتاق بیرون آمد و در حالی که روی پله‌ها قرار داشت، حشمت بنزین را روی او پاشید و کبریت را کشید زمانی که کیوان شعله‌ور شد، به قدری ترسیده بود که شروع به دویدن کرد و خود را به بیمارستانی در نزدیکی خانه رساند.»

 

شناسایی در زندان

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری شدن متهم از محل جنایت، شناسایی مخفیگاه متهم برای دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

با بررسی سوابق حشمت مشخص شد که وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه مواد مخدر است. بنابراین همزمان با انجام اقدامات ویژه پلیسی، هماهنگی‌های لازم نیز با پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد تا در صورت دستگیری متهم از سوی آنها، موضوع به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شود.

 

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مطلع شدند که متهمی با مشخصات حشمت توسط پلیس  بازداشت شده و در زندان ورامین به اتهام مواد مخدر به سر می‌برد. این در حالی بود که متهم دستگیر شده خود را با نام جعلی رضا معرفی کرده بود.

 

اعتراف به قتل

پس از هماهنگی‌های قضایی متهم به اداره دهم آگاهی منتقل شد، باتوجه به اثر انگشت و تصویر متهم، راز هویت جعلی او برملا شد و  در نهایت به قتل اعتراف کرد: آن روز قصد کشتن کیوان را نداشتم، وقتی دعوایمان شد از دست او عصبانی شدم و به پمپ بنزین رفته و از آنجا بنزین تهیه کردم. بعد به خانه آمدم و می‌خواستم کیوان را بترسانم، اما یک دفعه او شعله‌ور شد. خواستم با پتو او را خاموش کنم که همسایه‌ها با سر و صدای کمک‌خواهی او آمدند. من که ترسیده بودم، پتو را رها کرده و فرار کردم.

 

او ادامه داد: یک روز بعد از فرار متوجه شدم که سوختگی کیوان شدید است. چند روز بعد هم از مرگ او باخبر شدم. در تمام این مدت پشیمان بودم اما چون می‌‌ترسیدم که دستگیر شوم، فرار کردم. تا اینکه سر خرید مواد مخدر توسط پلیس ورامین دستگیر شدم.

 

بخشش مادر

با تکمیل تحقیقات، متهم  به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. قضات دادگاه کیفری باتوجه به درخواست مادر مقتول برای قصاص، اعترافات متهم، شهادت شهود و مدارک و شواهد موجود در پرونده حکم بر قصاص دادند.

 

با تأیید این حکم از سوی دیوان عالی کشور، پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد، اما با تلاش امین کرمانی نژاد، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت، مادر مقتول به حرمت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر و باتوجه به نزدیکی آغاز سال جدید از قصاص قاتل پسرش گذشت کرد.با گذشت زن میانسال، پرونده برای محاکمه از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران بار دیگر ارجاع شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.