2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بخشش سارقی که مرتکب قتل شد

بخشش سارقی که مرتکب قتل شد

اولیای دم که چهار برادر مقتول بودند، بدون هیچ درخواستی از حق قصاص خود گذشتند و از مجازات مرگ متهم چشم‌پوشی کردند.

دوات آنلاین -مرد جوان که هنگام سرقت یک خودرو باعث مرگ صاحب آن شده و پس از محاکمه به قصاص محکوم شده بود، در حالی که با تأیید حکم مرگش از سوی قضات دیوان عالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، توانست با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یابد.

 

ایران نوشت، رسیدگی به این پرونده از سال 97 و زمانی کلید خورد که مرد جوانی سوار بر خودرواش از محل کار به خانه برمی‌گشت اما وقتی خودرو‌اش را مقابل یک دکه روزنامه‌فروشی نگه داشت تا خرید کند، ناگهان سارق در یک چشم برهم زدن پشت فرمان نشست تا آن را سرقت کند. صاحب خودرو با دیدن این صحنه جلو دوید و با آویزان شدن از پنجره نیمه باز خودرو می‌خواست مانع فرار سارق شود اما مرد سارق بی توجه به این موضوع با سرعت به حرکت ادامه داد و با حرکات مارپیچ و خطرناک سعی داشت مرد جوان را به پایین پرت کند که لحظاتی بعد به خاطر سرعت زیاد و حرکات پرخطر، صاحب خودرو تعادلش را از دست داد و به کنار خیابان پرت شد و بر اثر همین حادثه سرش به لبه جدول کنار خیابان برخورد کرد و در دم جان باخت.

 

اعتراف سارق

شاهدان حادثه با دیدن این صحنه هولناک با پلیس و اورژانس تماس گرفتند اما امدادگران پس از حضور در محل و معاینه مرد جوان مرگ او را تأیید کردند. مأموران پلیس نیز با ردیابی و تعقیب خودروی مقتول موفق شدند متهم را دستگیر کنند. وی در بازجویی‌ها انگیزه خود را فقط سرقت خودرو اعلام کرد و گفت هیچ قصدی برای کشتن مرد جوان نداشته و از این اتفاق بسیار پشیمان است و از ترس فرار کرده بود.

 

پس از اعتراف متهم به قتلی که مرتکب شده بود، وی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه و با رأی قضات و درخواست اولیای دم به  قصاص محکوم شد. با ارسال پرونده به دیوان عالی کشور، قضات دیوان حکم را تأیید کردند و بدین ترتیب متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

 

متهم که پیش از این نیز اتهام سرقت، درگیری و ضرب و شتم را در پرونده‌اش داشت، این بار به اتهام قتل در انتظار اشد مجازات بود. اما پس از 3 سال سرانجام اولیای دم که چهار برادر مقتول بودند، در اقدامی خداپسندانه بدون هیچ درخواستی از حق قصاص خود گذشتند و از مجازات مرگ متهم چشم‌پوشی کردند.

 

بدین ترتیب زندانی 38 ساله از چوبه دار نجات یافت و قرار است بزودی از جنبه عمومی جرمی که مرتکب شده است، بار دیگر در شعبه یکم دادگاه کیفری پای میز محاکمه بایستد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.