2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نجات قاتل از چوبه دار بعد از ۱۵سال

نجات قاتل از چوبه دار بعد از ۱۵سال

این متهم که به دلیل اختلاف مالی مرتکب قتل شده بود سرانجام از سوی اولیای دم بخشیده شد.

دوات آنلاین -مردی که به خاطر اختلاف مالی راننده نیسانی را ۱۵ سال قبل به قتل رسانده بود با پرداخت دیه ۵۰۰ میلیون تومانی بخشیده شد.

 

به نوشته روزنامه جوان روز نهم آذر ماه سال ۸۵ به مأموران کلانتری ۱۶ احمدآباد اسلامشهر خبر رسید رهگذری جسد بی‌جان مرد جوانی را داخل خودروی وانت نیسانی در اطراف شهر پیدا کرده است.

 

وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند با جسد مردی که هیچ مدرک هویتی همراه نداشت، روی صندلی شاگرد در حالی که طناب زرد رنگی به دور گردنش پیچانده شده بود، روبه‌رو شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت قاتل یا قاتلان وی را خفه و پس از آن تلفن همراه، مدارک هویتی و اموالش را سرقت کرده‌اند.

 

مأموران پلیس در ادامه بررسی‌های قبض‌های جریمه داخل خودرو، هویت مقتول را به نام احسان شناسایی کردند که مشخص شد وی با خودروی نیسان یکی از دوستانش کار می‌کرده است.

 

همسر مقتول به مأموران پلیس گفت: احسان با خودروی دوستش کار می‌کرد که چند ساعت قبل به من گفت قرار است با نیسان باری به شهرستان همدان ببرد، اما یک ساعت قبل به خانه آمد و گفت بارش کنسل شده است و می‌خواهد به تهران برود، چون یکی از دوستانش به اتهامی بازداشت شده است و می‌خواهد برایش سند ببرد و آزادش کند. او از خانه بیرون رفت و دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فهمیدم داخل خودرو به قتل رسیده است.

 

ردپای یک دوست

بدین ترتیب همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی تیمی از کارآگاهان جنایی برای شناسایی قاتل یا قاتلان وارد عمل شدند که دریافتند روز حادثه احسان با مرد جوانی به نام اسکندر تلفنی قرار ملاقات داشته و روز حادثه هم همراه او دیده شده است. با به دست آمدن این سرنخ مأموران اسکندر را که در کار ساخت‌وساز خانه فعالیت داشت شناسایی و از وی تحقیق کردند.

 

وی در ادعایی گفت: چند سال قبل زمینی به احسان فروختم و همین موضوع باعث آشنایی ما شد و از آن روز به بعد باهم رفت‌و‌آمد داشتیم. روز حادثه تلفنی با احسان حرف زدم، اما او را ندیدم، چون آن روز من با کارگرم سر ساختمان بودم و باهم وسایل انباری را به داخل ساختمان بردیم و الان هم خبر ندارم که چه کسی او را به قتل رسانده است.

 

چک سرقتی

در ادامه تحقیقات، مأموران پلیس دریافتند چک سرقتی متعلق به احسان از سوی مرد جوانی به نام حیدر در یکی از بانک‌ها وصول شده است. بررسی‌ها نشان داد حیدر کارگر اسکندر است و چک سرقتی را به عنوان دستمزد از اسکندر گرفته است.

 

حیدر به مأموران گفت: اسکندر دروغ می‌گوید که تمام ساعات روز حادثه با من در ساختمان بوده است، چون او عصر روز حادثه در حالی که وحشت‌زده بود به ساختمان آمد و و این چک را به عنوان دستمزد به من داد و به سرعت هم از اینجا رفت.

 

بازداشت متهم

بدین ترتیب مأموران پلیس اسکندر را به عنوان مظنون در قتل راننده نیسان بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

 

متهم در بازجویی‌های فنی با اظهار پشیمانی به قتل احسان اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: من و احسان پس از آن معامله باهم رفت‌و‌آمد داشتیم و او حتی به خانه پدرزنم نیز رفت‌و‌آمد داشت و کار‌های آن‌ها را انجام می‌داد. مدتی قبل من با احسان به خاطر همان معامله زمین باهم اختلاف پیدا کردیم و چند باری هم مشاجره لفظی داشتیم. از طرفی هم من دوست نداشتم او به خانه پدرزنم رفت‌وآمد کند و چند باری به او تذکر داده بودم، اما او قبول نمی‌کرد و مدعی بود در قبال کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهد، دستمزد می‌گیرد و من هم حق دخالت ندارم.

 

وی ادامه داد: روز حادثه با او تماس گرفتم، باهم درباره اختلاف‌مان صحبت کنیم که با خودروی نیسان دوستش سراغ من آمد. از او خواستم تا مقصدی مرا برساند که قبول کرد و سوار خودرو شدم و او هم به راه افتاد. در میانه راه که جاده خاکی شد، خواستم من رانندگی کنم که قبول کرد و من شروع به رانندگی کردم. پس از طی مسافتی خودرو را نگه داشتم و باهم صحبت کردیم که درگیر شدیم. من از فرصت استفاده کردم و طناب زردرنگی را که داخل خودرواش بود، برداشتم و به دور گردنش انداختم و خفه‌اش کردم. پس از آن تلفن همراه، مدارک و اموالش را سرقت کردم و به محل کارم رفتم و آنجا چک سرقتی را به عنوان دستمزد به کارگرم دادم.

 

حکم قصاص

متهم پس از تکمیل تحقیقات در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی هم وی را به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کرد.

 

رأی دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه متهم سه سال قبل در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه‌دار حاضر شد. طناب دار به گردن متهم آویخته شده بود که هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند.

 

بخشش

اولیای دم اعلام کردند در صورتی که قاتل دیه ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت کند او را می‌بخشند. به این ترتیب متهم از پای چوبه دار به سلولش بازگشت تا شرط اولیای دم را برآورده کند. در حالی که متهم همه دیه را نتوانسته بود فراهم کند و قرار بود به زودی دوباره پای چوبه دار حاضر شود، هیئت صلح و سازش و یکی از خیران مابقی دیه وی را به اولیای دم پرداخت کردند و قاتل در نهایت پس از ۱۵ سال زندانی آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.