2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مجازات سنگین برای دزد گردنبند علی دایی

مجازات سنگین برای دزد گردنبند علی دایی

این متهم در جریان تحقیقات به 20 سرقت دیگر نیز اعتراف کرده بود.

دوات آنلاین -سارقی که با حمله به علی دایی، اسطوره فوتبال کشور، گردنبند او را سرقت کرده بود با حکم دادگاه به جرم سرقت مقرون به آزار به 5سال و نیم حبس محکوم شد.

 

همشهری نوشت، ماجرای این سرقت جنجالی که کلیپ آن در شبکه‌های اجتماعی پیچید به هشتم آبان پارسال برمی‌گردد. آن روز علی دایی همراه دخترش از دفتر کارش در خیابان آصف تهران خارج شده بودند که سوار ماشین شوند اما سارقی از پشت‌سر به او نزدیک شد و در یک چشم برهم زدن گردنبند طلای وی را قاپید.

 

فوتبالیست معروف کشور اما با سارق درگیر شد و در نهایت سارق علی دایی را به زمین انداخت و ترک موتور همدستش نشست و هر دو فرار کردند.

 

دستگیر سارق

به‌دنبال این اتفاق، پرونده‌ای پیش روی قاضی علیرضا بهشتی بازپرس دادسرای وی‍ژه سرقت قرار گرفت و با دستور وی گروهی از مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی متهمان آغاز کردند. این درحالی بود که خبر حمله زورگیران به علی دایی و فیلم سرقت در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شد تا اینکه تلاش تیم تحقیق برای شناسایی زورگیران گردنبند قاپ خیلی زود نتیجه داد و به بازداشت یکی از سارقان منجر شد.

 

دزد دستگیر شده 27سال سن داشت و سابقه دار بود. او ادعا می‌کردکه از همدستش خبری ندارد و از سوی دیگر فکرش را نمی‌کردکه آخرین طعمه‌شان علی دایی فوتبالیست مشهور باشد.

 

وی گفت:من و همدستم چند وقتی می‌شد که سرقت‌های سریالی را شروع کرده بودیم. هردو معتاد بودیم و انگیزه‌مان از سرقت تهیه هزینه مواد‌مخدر بود. وی ادامه داد: علی دایی هم کاملا اتفاقی به دام ما افتاد و ما نقشه قبلی نداشتیم. آن روز به‌دنبال سوژه‌ای می‌گشتیم که از او سرقت کنیم و ناگهان همان لحظه علی دایی از ساختمان بیرون آمد. من به‌دلیل اینکه مواد زیادی کشیده بودم او را نشناختم. همدستم برق طلایش را دید و همین ما را وسوسه کرد تا از او سرقت کنیم. البته هنگام سرقت با خودم گفتم که چقدر شبیه آقای دایی است اما با توجه به اینکه این روزها بدل افراد مشهور زیادشده با خودم گفتم حتما بدل آقای دایی است. وی ادامه داد: پس از سرقت وقتی کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام پر شد از ماجرای سرقت گردنبند علی دایی، تازه فهمیدم که واقعا طعمه ما آقای گل جهان بوده است.متهم که سابقه سرقت و زورگیری دارد در ادامه بازجویی‌ها گفت: ما پس از سرقت، گردنبند آقای دایی را 50میلیون تومان فروختیم که پولش بین من وهمدستم تقسیم شد اما ظاهرا قیمت اصلی گردنبند حدود 250میلیون تومان بود که مالخر سرمان را کلاه گذاشت. متهم پس از اعتراف به بیش از 20فقره سرقت‌های سریالی روانه زندان شد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه بعثت فرستاده شد.

 

سارق گردنبند علی دایی مدتی قبل در شعبه 1148دادگاه بعثت محاکمه شد و به جرم مشارکت در سرقت مقرون به آزار (گردنبندقاپی علی دایی) به 5سال و نیم حبس و مشارکت در سرقت‌های دیگر به 3سال و نیم حبس و رد مال محکوم شد.

 

این در حالی است که متهم دوم این پرونده همچنان فراری و تحت تعقیب پلیس است. پرونده مجرم فراری در دادسرای وی‍ژه سرقت مفتوح است تا پس از دستگیری متهم فراری به پرونده اتهامی وی نیز رسیدگی شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.