2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قاتل دختر دانشجو در یک قدمی چوبه دار

قاتل دختر دانشجو در یک قدمی چوبه دار

این پسر بعد از کشتن دختر دانشجو جسد او را آتش زده بود تا آثار جرم را از بین ببرد.

دوات آنلاین -مردی که به اتهام قتل دختر دانشجو در بازداشت به سر می‌برد به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

 

روزنامه جوان نوشت، رسیدگی به پرونده اوایل سال‌۹۸ با اعلام ناپدید شدن دختری به نام پریوش در غرب تهران به جریان افتاد. پدر او به پلیس گفت: «دخترم دانشجو است. او دیروز از خانه بیرون رفت، اما هرچه منتظرش شدیم بازنگشت و نگرانم اتفاق بدی برایش افتاده‌باشد، چون تلفن همراهش هم خاموش است.»

 

با اعلام خبر، تحقیقات پلیس آغاز شد تا این که بعد از سه هفته، جسد سوخته دختری در یک خودروی سوخته در جاده ساوه زیر پل نسیم شهر کشف شد که نشان می‌داد در جای دیگری به قتل رسیده و سپس به این مکان منتقل شده‌ است.

 

جسد به پزشکی قانونی فرستاده شد و در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد علت فوت فشار بر عناصر حیاتی گردن بوده‌است. با تکمیل تحقیقات و آزمایش دی‌ان‌ای همچنین مشخص شد جسد متعلق به پریوش است، به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت و تلاش‌ها برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد.

 

دستگیری قاتل

پلیس در ادامه تحقیقات به بررسی فهرست تماس‌های دختر دانشجو پرداخت و دریافت او آخرین بار به دیدن مردی به نام هومن به جنوب تهران رفته‌است که وی بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت به خاطر اختلاف مالی دختر جوان را به قتل رسانده است. با اقرار‌های متهم پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

متهم در اولین جلسه محاکمه در حالی که با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم مواجه شده‌بود با قبول جرمش در شرح ماجرا گفت: «پریوش را از قبل می‌شناختم و با او رفت و آمد داشتم. در جریان این رفت و آمد‌ها بود که قرار شد با هم معامله کنیم و طبق این قرار او مبلغی پول به من داد و قرار شد من هم ماهانه سودش را به او پرداخت کنم. همین بهانه‌ای بود تا پریوش هر ماه مقابل خانه‌ام بیاید و ۶۰۰‌هزار‌تومان سودش را بگیرد.»

 

متهم ادامه داد: «آخرین بار وقتی دختر جوان مقابل خانه‌مان آمد به او گفتم نمی‌توانم به صورت یکجا سود پولش را بپردازم. سپس مبلغ ۱۰۰ هزار‌تومان پرداخت کردم و از او برای پرداخت ۵۰۰‌هزار‌تومان الباقی مهلت خواستم، اما او عصبانی شد و گفت پولش را یکجا می‌خواهد. پریوش وقتی اصرار مرا دید شروع به داد و فریاد کرد. او می‌گفت قصد دارد آبروی مرا در محل و مقابل همسایه‌ها ببرد. من که به خاطر مصرف شیشه در حال خودم نبودم با دیدن داد و فریاد‌های او کنترل اعصابم را از دست دادم و پریوش را به زور داخل خانه کشاندم. سپس یک سیم برداشتم و آنرا دور گردنش انداختم و با همان سیم او را خفه کردم. وقتی به خودم آمدم دیدم جنازه او روی زمین افتاده‌است. این شد که تصمیم گرفتم جسد را مخفی کنم. به همین دلیل جسد پریوش را داخل خودروی خودش گذاشتم و آنرا زیر پل نسیم‌شهر بردم و سپس با ریختن بنزین آنرا آتش زدم.»

 

در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده و درخواست اولیای‌دم متهم را به قصاص و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کرد. این حکم با اعتراض وکیل متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما از سوی قضات شعبه‌۲۹ دیوان عالی کشور نیز تأیید شد. به این ترتیب متهم در صورتی‌که نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند در آستانه مرگ قرار خواهد گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.