2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه و ادویه های مجبوس مرغ عربی

طرز تهیه و ادویه های مجبوس مرغ عربی

مجبوس مرغ یکی از غذاهای خوشمزه عربی است که در ایران به ویژه جنوب کشور طرفداران زیادی دارد. دستور پخت این غذا را بخوانید.

دوات آنلاین -مجبوس مرغ یک غذای اصالتاً عربی و مخصوص کشور عربستان است که در ایران هم مورد‌توجه قرار گرفته و تهیه می‌شود. چیزی که توجه را در ترکیب مجبوس مرغ به‌خود جلب می‌کند ادویه‌های گوناگون و معطری است که طعم آن را فوق‌العاده دلپذیر می‌کند.

 

مواد لازم و ادویه برای مجبوس عربی

سینه مرغ یا ران مرغ و سیب‌زمینی (هرکدام): ۲عدد

برنج: ۳پیمانه

پیاز: یک‌عدد

لپه: یک‌پیمانه

کشمش پلویی:  نصف پیمانه

تخم گشنیز: یک چهارم قاشق چای‌خوری

زیره سبز: ۱قاشق چای‌خوری

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، دارچین، پودر سیر، پودر هل و برگ‌بو: به مقدار لازم

برای تهیه مجبوس مرغ عربی به چه ادویه هایی نیاز داریم

دستور پخت مجبوس مرغ

ابتدا مرغ‌های شسته شده را داخل قابلمه ریخته و برگ بو، نمک، فلفل‌سیاه و چوب دارچین را اضافه کرده و مقداری آب روی مرغ‌ها بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به‌مدت ۴۰ الی ۴۵دقیقه پخته شوند.

 

فیلم: طرز تهیه 2 غذای جنوبی با میگو

 

سپس از آب مرغ آنها را خارج کنید و به دلخواه می‌توانید کمی سرخ کنید. لپه‌ها را از قبل خیس کرده و داخل قابلمه ریخته و بگذارید پخته شود. حالا کف روی آن را جدا و آبکش کنید.

 

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود. سپس پیازهای خلالی شده را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه لپه و کشمش را به همراه مرغ و همه ادویه‌ها اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور تهیه سمبوسه ساده سیب زمینی

 

برنج را که از قبل با مقداری نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید. می‌توانید مقداری از آب مرغ را داخل برنج ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد.

 

سپس آبکش کرده و کف قابلمه را ته‌دیگ مناسب قرار‌داده و یک لایه برنج بریزید و سپس مواد مرغی را ریخته و هم‌بزنید و این کار را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شود. سپس برای ۵۰دقیقه برنج را دم بگذارید.

 

منبع: همشهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.