2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
خواننده مشهور قاتل را از پای چوبه دار نجات داد

خواننده مشهور قاتل را از پای چوبه دار نجات داد

مجید خراط‌ها خواننده مشهور که در فعالیت‌های عام المنفعه زیادی حضور دارد به تیم‌های صلح و سازش پیوست و در نهایت زمانی که متهم برای سومین بار پای چوبه دار رفته بود موفق شدند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند.

دوات آنلاین -مجید خراط‌ها خواننده مشهور همراه گروه صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران و گروه صلح‌یاران به کمک قاتل اعدامی شتافت و وی را که برای سومین بار پای چوبه‌دار رفته بود از مرگ نجات داد.

 

به نوشته روزنامه جوان، بیست و سوم اسفند‌سال‌۹۱ بود که زن میانسالی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و اعلام کرد دخترش شهلا به قتل رسیده‌است. بررسی‌ها نشان داد که زن ۴۱‌ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است. بررسی‌ها همچنین نشان داد عامل قتل آشنا بوده که بدون تخریب در وارد شده و پس از قتل و سرقت اموال و دو گوشی همراه گریخته‌است.

 

مادر مقتول گفت: شهلا تنها زندگی می‌کرد و تلفنی با من ارتباط داشت. وقتی به تماس‌هایم جواب نداد به خانه‌اش آمدم و با جسدش مواجه شدم.

 

در بررسی‌های بعد معلوم شد شهلا با مرد جوانی به نام شاهرخ ارتباط تلفنی داشته و آخرین نفری بوده که با او تماس داشته و نزدیکی خانه‌اش هم دیده‌شده است که او بازداشت شد.

 

به خاطر ۶ میلیون تومان

وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل از حادثه با شهلا در مهمانی آشنا شدم. ما هر دو مجرد بودیم که با هم ارتباط برقرار کردیم و شهلا از من خواست با او ازدواج کنم، اما من شرایط ازدواج نداشتم تا اینکه روز حادثه درباره ازدواج سؤال کرد. او به من گفت خانه‌اش کوچک است و از من خواست ۶‌میلیون‌تومان به او بدهم تا خانه‌ای اجاره کند و با هم زندگی‌مان را آغاز کنیم که به او گفتم پولی ندارم. همین موضوع باعث درگیری ما شد که عصبانی شدم و چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به او ضربه زدم. متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم متهم را به قصاص محکوم کردند.

 

تلاش خواننده مشهور

رأی دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان‌عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

 

متهم پس از گرفتن استیذان حکمش مدتی قبل برای اولین بار پای چوبه ‌دار رفت که با میانجیگری هیئت صلح و سازش به سرپرستی قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد. متهم در ادامه برای دومین بار نیز پای چوبه دار رفت و این بار هم با تلاش تیم صلح و سازش دوباره مهلت گرفت.

 

پس از این تیم صلح و سازش دادسرای جنایی، گروه صلح یاران و گروه چتر نجات برای جلب رضایت اولیای‌دم جلسات صلح و سازش برگزار کردند و همچنین مجید خراط‌ها خواننده مشهور که در فعالیت‌های عام المنفعه زیادی حضور دارد به تیم‌های صلح و سازش پیوست و در نهایت زمانی که متهم برای سومین بار پای چوبه دار رفته بود موفق شدند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند. اولیای‌دم مقتول اعلام کردند چنانچه قاتل ۱۵۰‌میلیون‌تومان دیه پرداخت کند او را می‌بخشند. پس از این خواننده مشهور با کمک طرفدارانش قسمت زیادی از دیه را فراهم و به اولیای‌دم تحویل دادند و بقیه دیه را نیز گروه‌های صلح وسازش با کمک خیرین پرداخت کردند.

 

مجید خراط‌ها درباره این اقدام خداپسندانه گفت: مدتی قبل از طریق گروه صلح یاران با پرونده متهم آشنا شدم و فهمیدم که او پدر و مادرش را از دست داده و از عمل خود هم پشیمان است. از طرفی هم با خبر شدم که مادر مقتول به عنوان تنها اولیای‌دم درخواست دیه کرده است که تصمیم گرفتم به این زندانی کمک کنم و به همین سبب موضوع را در صفحه اینستاگرامم استوری کردم و از طرفدارانم خواستم برای نجات مرد زندانی کمک مالی کنند که طرفداران هم به من اعتماد کردند و بدین ترتیب قسمت زیادی از دیه فراهم شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.