2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
کجا گل بفروشم؟

کجا گل بفروشم؟

شاید یکی از دغدغه های فروشنده های گل این باشد که کجا گل بفروشم؟مکان مناسب برای گلفروشی یک دغدغه مهم است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است از حرفه گلفروشی، پرورش گل، گل آرایی و مکان گلفروشی بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

دوات آنلاین -شاید یکی از دغدغه های فروشنده های گل این باشد که کجا گل بفروشم؟مکان مناسب برای گلفروشی یک دغدغه مهم است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است از حرفه گلفروشی، پرورش گل، گل آرایی و  مکان گلفروشی بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

فاکتور هایی که قبل از در نظر گرفتن مغازه گلفروشی

فعالیت در زمینه گل و گیاه تا حدود زیادی به ذوق و علاقه شما بستگی دارد. البته این شرط لازم است ولی کافی نیست. شما به فاکتور های زیادی نیاز دارید تا یک مغازه گلفروشی خوب با بازدهی بالا داشته باشید. در اولین قدم شما باید یک هزینه ای را به عنوان هزینه اولیه برای شروع فعالیت در نظر داشته باشید. یکی از مزیت هایی که حرفه گلفروشی دارد این است که فروش کاملا نقدی بوده و گل ها هر زمان به فروش برسد پول به دست صاحب مغازه خواهد رسید. اما در مقابل خرید گل  می تواند به صورت اقساطی باشد این باعث می شود فروشنده های گلفروشی در ابتدا دغدغه هزینه را نداشته باشند. البته لازم به ذکر است که نمی توان یک قیمت و هزینه مشخص برای شروع این فعالیت در نظر گرفت زیرا قیمت ها متغیر بوده و در هر نقطه از سطح شهر متفاوت است.

مکان مناسب و اسم مناسب برای گلفروشی قدم بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هویت مغازه را نام آن مشخص می کند و میزان فروش آن را نیز مکان مناسبی که گلفروشی در آن قرار میگیرد مشخص می کند. لازم به ذکر است که افرادی که مغازه های بزرگ و زنجیره ای را برای ارائه گل و خدمات مربوط به آن در نظر میگیرند باید در انتخاب مکان مناسب برای مغازه گلفروشی به نزدیک بودن مغازه  به گلخانه یا مزارع گل هم توجه داشته باشند زیرا گل به دلیل حساسیت بالایی که دارد خیلی زود آسیب می بیند.

بعد از انتخاب مکان مناسب آنچه اهمیت دارد به کارگیری کادری مجرب و خوش برخورد جهت ارائه گل و خدمات مربوط به آن می باشد برخورد مناسب فروشنده و همچنین داشتن اطلاعات کافی در زمینه گل و گیاه و ارائه دادن همان اطلاعات به مشتری ها در جذب مشتری تاثیر مثبتی خواهد داشت و این در نهایت به یک فروش خوب منجر خواهد شد.

کجا گل بفروشم؟

بهترین جا برای گلفروشی کجاست؟

 اینکه تصور کنید حرفه گلفروشی کار آسانی است و شما با دنیایی از رنگ و زیبایی سر و کار دارید باید گفت در کنار زیبایی،این کار ظرافت و دقت بالایی هم نیاز دارد چون گل و گیاه قدرت ماندگاری بالایی ندارند و باید در نگهداری آنها دقت زیادی صورت گیرد. در واقع این حرفه هم به ذوق نیاز دارد و هم به تجربه و کسب اطلاعات مهم در زمینه گل و گیاه، اگر قصد فعالیت در زمینه گل و گیاه دارید و ایده یک مغازه زیبا در ذهن شماست توصیه می شود اطلاعات خود را در این زمینه و اینکه مغازه خود را چگونه دیزاین کنید و همچنین نحوه فروش انواع گل و گیاه افزایش دهید، تا بتوانید یک کارآفرین نمونه در این حرفه باشید.

یکی از روش های کسب اطلاعات برای اینکه بتوانید مغازه گل فروشی خود را زیبا تر و کامل تر کنید، بررسی گل فروشی های بین المللی است. شما میتوانید با بررسی گل فروشی های بین المللی و گل فروشی های خارج از کشور ایده های فراوان مانند: دیزاین و تزئین مغازه، نحوه فروش، آشنایی با انواع گل و گیاهان آپارتمانی، ارائه خدمات و... را بدست آورید که بسیار میتواند در کسب و کار شما و همچنین سود شما موثر باشد. برای آشنایی و معرفی بهترین گل فروشی های بین المللی در دنیا به سایت 1pezeshk مراجعه کنید.

حالا اگر قصد دارید ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید باید به دنبال مکان مناسب برای مغازه گلفروشی باشید، بعد از کسب اطلاعات این اولین قدم در جهت شروع این فعالیت است. بسیاری از گلفروشی ها به صورت مجموعه ای و زنجیره ای فعالیت می کنند یعنی یک مزرعه بزرگ پرورش گل به عنوان مجموعه مادر فعالیت را شروع می کندو زیر مجموعه های آن مانند مغازه های کوچک و بزرگ یا فروش سیال در این مجموعه کار را ادامه می دهند. این ایده ها می تواند بازدهی خوبی هم داشته باشد  و نیروی کار بیشتری هم مشغول به کار می شوند. در چنین شرایطی یک کارآفرین با آغاز فعالیت خود اشتغال ایجاد می کند و افرادی به صورت  مستقیم و غیرمستقیم در این حرفه شروع به فعالیت می کنند.

خیلی از افراد در کنار بیمارستان ها و مکان های بسیار شلوغ مغازه گلفروشی دارند و از آنجایی که گل در مناسبت های مختلف کاربرد دارد فروش این افراد نسبت به دیگر جاهای سطح شهر ممکن است بیشتر باشد. اگر گلفروشی سیال دارید مکان های شلوغ در سطح شهر اولین جای مناسب برای این کار است، زیرا رفت و آمد بیشتری دارند. البته در چنین شرایطی باید نقاطی را انتخاب کنید که گل ها در معرض نور مستقیم خورشید نباشند زیرا خیلی زود پژمرده خواهند شد.  برای مغازه گلفروشی بهتر است جایی را  انتخاب کنید که می دانید تردد بیشتری دارد و یا مکان هایی که مغازه ای در آنجا نیست و مغازه شما تقریبا اولین مکان گلفروشی  آن منطقه به حساب می آید این باعث می شود فروش خوبی داشته باشید و افراد ساکن در آن منطقه نیز برای خرید گل نیاز ندارند جایی دیگری بروند.

کجا گل بفروشم؟

چه گل هایی فروش خوبی دارند؟

فعالیت در زمینه گل و گیاه صرفا منحصر به فروش گل  نیست افرادی که به دنبال کسب و کار در زمینه گل هستند معمولا به پرورش گل فکر می کنند اما در این خصوص هم باید به برخی نکات مهم توجه کرد   از جمله اینکه چه گل هایی در چه مناطقی قابلیت رشد دارند و پرورش آنها چه میزان در سودآوری نقش دارد.

برخی گل ها ممکن است فروش خوبی داشته باشند اما در مقابل حساسیت بالایی هم دارند پس در نتیجه نیاز به مراقبت بیشتری دارند  و در پرورش آنها باید نهایت دقت صورت گیرد. معمولا چون خرید گل در تمام مناسبت های غم و شادی کاربرد دارد و خدمات مرتبط با گل مانند گل آرایی هم امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، پرورش همه نوع گلی احساس نیاز می شود  اما برخی گل ها بیشتر در یک نوع مناسبت به کار بردهمی شوند و پرورش دهنده های گل نیز معمولا گل هایی که کاربرد کمتری دارند را به درخواست مشتری ها پرورش می دهند.

مکان های پرورش گل مثل گلخانه و مزارع گل  باید مکان های مجهزی باشند برخی گل ها برای رشد رنگ نیاز به نور آفتاب دارند و برخی گل ها باید کمتر در معرض نور خورشید باشند و این نکته باید قبل از پرورش گل مورد نظر مورد توجه قرار گیرد. در واقع یک شخصی که به عنوان پرورش دهنده گل فعالیت در این زمینه را آغاز می کند باید ویژگی های یک مهندس کشاورزی را هم داشته باشد .اینکه بخواهیم به طور مشخص بگوییم چه گل هایی برای کسب و کار در زمینه گلفروشی مناسب است بستگی به سلیقه مشتری دارد اما معمولا گل رز در تمام فصول سال و در مناسبت های مختلف خریداری می شود و  مشتری ها به  خرید این نوع گل تمایل بیشتری دارند.

خاص بودن تنها یک ویژگی در گل فروشی نیست، نتیجه یک انتخاب آگاهانه است…

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.