2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ازدواج دختر و پسر متهم به قتل در زندان

ازدواج دختر و پسر متهم به قتل در زندان

پس از ازدواج دو نفر از عاملان قتل مرد تاجر تیم صلح و سازش تلاش خود را برای گرفتن رضایت ادامه دادند تا اینکه چند روز قبل اولیای‌دم اعلام کردند قاتل را بخشیده‌اند.

دوات آنلاین -پسر جوانی که با همدستی دو مرد و دو زن، مرد تاجر را به خاطر سرقت اموالش به قتل رسانده بود با جلب رضایت اولیای‌دم از طناب دار فاصله گرفت. این بخشش در حالی صورت گرفت که دو نفر از متهمان این پرونده در زندان با هم ازدواج کرده‌بودند.

 

به نوشته روزنامه جوان، اوایل بهمن‌ماه‌سال‌۹۲ بود که مأموران پلیس تهران با تماس تلفنی شهروندی از قتل مرد سالخورده‌ای در خانه‌اش حوالی غرب تهران با خبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس داخل خانه با جسد خونین مرد ۷۰‌ساله‌ای به نام حمید روبه‌رو شدند که دهان و دست و پایش با طناب و پارچه‌ای بسته شده‌بود. بررسی‌ها نشان داد مقتول مرد تاجر تنهایی بوده که خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کنند. همچنین مأموران در بازرسی از خانه حمید دریافتند عامل یا عاملان قتل آشنا بوده که بدون تخریب در و هیچ درگیری وارد محل زندگی مرد ۷۰‌ساله شده و در فرصت مناسب دست و پای او را بسته و پس از قتل هم تمامی اموال قیمتی و مقدار زیادی پول خارجی، طلا و اسناد ملکی سرقت کرده‌اند.

 

مردی که موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: من از بستگان نزدیک حمید هستم و هر از گاهی به خانه‌اش می‌آمدم و حالش را می‌پرسیدم، اما امروز وقتی تلفن مرا جواب نداد به در خانه‌اش آمدم و هر چقدر زنگ زدم کسی در را باز نکرد که نگران شدم و از اداره پلیس و آتش‌نشانی درخواست کمک کردم. وقتی در را باز کردند با جسد خونین حمید داخل پذیرایی روبه‌رو شدم.

 

بازداشت چند مظنون

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران پلیس چند مظنون را که به خانه مقتول رفت و آمد داشتند بازداشت کردند، اما در تحقیقات مشخص شد که هیچ یک از آن‌ها در قتل مرد تاجر دخالتی نداشته‌اند که آزاد شدند. از سوی دیگر کارآگاهان جنایی در خانه زن میانسالی که مدتی مستخدم حمید بوده تعدادی ظروف عتیقه و قیمتی کشف کردند که وی مدعی شد آن ظروف را زمانی که آنجا کار می‌کرده‌است سرقت کرده تا از مهمان‌های خارجی‌اش پذیرایی کند.

 

۵ سال بعد

بدین ترتیب تمامی مظنونان آزاد شدند و مأموران همچنان تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان قتل مرد پولدار ادامه دادند تا اینکه پس از گذشت پنج‌سال متوجه شدند سه مرد جوان با جعل اسناد متعلق به مقتول قصد دارند املاک وی را بفروشند.

 

با به‌دست آمدن این اطلاعات مأموران پلیس سه‌متهم را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. سه متهم ابتدا با تناقض‌گویی قصد فریب مأموران را داشتند، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شدند به قتل مرد تاجر با همدستی دو خواهر اعتراف کردند.

 

یکی از متهمان به مأموران گفت: چند ماه قبل از حادثه خونین از شهرستان برای کار به تهران آمدم و خانه‌ای اجاره کردم که مدتی بعد با دختر جوانی آشنا شدم و به هم علاقه پیدا کردیم. دخترمورد علاقه‌ام همراه خواهرش به خانه من رفت و آمد داشتند تا اینکه چند روز قبل از قتل آن‌ها مهمان من بودند که برای رفتن به باشگاه از خانه‌ام خارج شدم. در راه باشگاه با دو نفر از همشهریانم که باهم دوست قدیمی هستیم روبه‌رو شدم. آن‌ها هم برای کار به تهران آمده بودند که همراه من به خانه‌ام آمدند. یکی از آن‌ها با خواهر دختر مورد علاقه‌ام آشنا شد و دلباخته هم شدند. آن‌ها تصمیم گرفتند با هم ازدواج کنند، اما پولی نداشتند که خواهر دختر مورد علاقه‌ام گفت در خانه مرد تاجری کار می‌کند که اموال قیمتی زیادی دارد و اگر آن اموال را سرقت کنند پولدار می‌شوند.

 

قصد سرقت داشتیم

ما همه وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم اموال مرد سالخورده را سرقت کنیم، اما قصد قتل نداشتیم تا اینکه روز حادثه ابتدا دو خواهر وارد خانه مرد تاجر شدند و در را باز گذاشتند و بعد هم من و دو دوستم وارد شدیم. من و یکی از دوستانم دهان و دست و پای پیرمرد را بستیم و دوست دیگرم با چاقو چند ضربه به صورت سطحی به پیرمرد زد، اما فکر نمی‌کردیم که به قتل برسد. سپس اموال و اسناد املاکش را سرقت کردیم و بعد از تقسیم اموال قیمتی که تعدادی سکه و ۲۰۰‌هزار دلار بود تصمیم گرفتیم در فرصت مناسب با جعل اسناد املاکش را بفروشیم که به دام افتادیم.

 

بااعتراف متهمان، مأموران دو خواهر را نیز بازداشت کردند که آن‌ها هم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند.

 

ازدواج در زندان

بدین ترتیب دو خواهر همراه دو پسر جوان به جرم معاونت در قتل و پسر جوان دیگر به جرم مباشرت در قتل در شعبه‌۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و هیئت قضایی قاتل را به قصاص و چهار متهم دیگر را به زندان محکوم کردند. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۱۳ دیوان‌عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

 

در حالی که تیم صلح و سازش تلاش زیادی برای جلب رضایت اولیای‌دم انجام می‌داد با خبر شدند که دو نفر از متهمان در زندان ازدواج کرده‌اند.

 

بخشش متهمان

پس از ازدواج دو نفر از عاملان قتل مرد تاجر تیم صلح و سازش تلاش خود را برای گرفتن رضایت ادامه دادند تا اینکه چند روز قبل اولیای‌دم اعلام کردند قاتل را بخشیده‌اند.

 

یکی از اولیای‌دم گفت: قاتل از زندان بار‌ها با ما تماس گرفت و اظهار پشیمانی کرد و بعد هم متوجه شدیم در زندان توبه کرده‌است و از طرفی هم به ما خبر دادند که دو نفر از متهمان در زندان پای سفره عقد نشسته و با هم ازدواج کرده‌اند که ما هم تصمیم گرفتیم قاتل و همدستانش را به بدون هیچ چشمداشتی ببخشیم.

 

بدین ترتیب متهمان به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شوند و از طرفی هم با بخشش اولیای‌دم حکم تازه عروس و داماد هم کاهش پیدا خواهد کرد و به زودی از زندان آزاد می‌شوند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.