2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بازگشت 4 قاتل از پای چوبه دار

بازگشت 4 قاتل از پای چوبه دار

دو نفر از این متهمان از اولیای دم رضایت گرفتند و به دو محکوم دیگر مهلت داده شد.

دوات آنلاین -تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی موفق شدند رضایت اعضای خانواده دو اولیای دم را جلب کنند و از دو خانواده دیگر برای عاملان حادثه دیگر مهلت بگیرند.

 

روزنامه جوان نوشت: ۲۲ مهر ماه سال ۹۷ بود که به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند مرد جوان حوالی بزرگراه آزادگان درگیری خونینی را رقم زده‌اند. مأموران در محل حادثه دریافتند این درگیری دقایقی قبل بین پسری جوان و دو مرد رخ داده که در جریان آن یکی از آن‌ها فوت کرده و یکی هم زخمی و عامل حادثه هم از محل گریخته ‌است.

 

بدین ترتیب با اعلام خبر قتل مرد جوان، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند.

 

بررسی‌ها حکایت از آن داشت عامل قتل، پسر جوانی است به نام آرش که لحظه حادثه با خودرواش از پارکینگ متعلق به پدرش خارج می‌شود و با دو خودروی تیبا و پژو که راننده‌های آن‌ها منتظر مسافر بودند، مواجه و با آن‌ها درگیر می‌شود. پسر جوان با قمه به دو راننده مسافرکش حمله می‌کند و یکی را زخمی و دیگری را به قتل می‌رساند و با جا گذاشتن خودرواش از محل فرار می‌کند.

 

مأموران ابتدا صاحب خودرو را به عنوان مظنون به قتل شناسایی و وی را بازداشت کردند، اما بررسی‌های فنی نشان داد قاتل، برادر صاحب خودرو است که روز حادثه خودروی برادرش را امانت گرفته و از طرفی هم شباهت زیادی به وی دارد.

 

در حالی که تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه داشت، آرش به اداره آگاهی رفت و خودش را تسلیم و به قتل اعتراف کرد.

 

کشتی‌گیر قاتل

وی با اظهار پشیمانی در توضیح ماجرا گفت: من ورزشکارم و چند سالی است به صورت حرفه‌ای کشتی می‌گیرم و حتی مقام دوم و سومی تهران و استان را دارم. در حال آمادگی برای تیم ملی بودم و آرزو داشتم در تیم ملی کشتی بگیرم، اما این اتفاق تلخ رخ داد و الان به جرم قتل دستگیر شده‌ام.

 

وی درباره حادثه گفت: پارکینگ متعلق به پدرم است و من مدیر آنجا هستم. آن روز نوبت د‌ندانپزشکی داشتم و اگر دیر می‌رسیدم، نوبتم را از دست می‌دادم که با خودروی برادرم به سرعت از پارکینگ خارج شدم. جلوی در پارکینگ با مینی‌بوسی تصادف کردم که راننده‌اش فرار کرد و از طرفی هم خودروی پژویی که راننده‌اش مسافرکشی می‌کرد، راه مرا سد کرده‌بود که با او درگیر شدم. در ادامه راننده خودروی تیبایی که او هم مسافرکش بود، به هواخواهی راننده پژو وارد درگیری شد و دوستانش هم آمدند که من قمه‌ای را از دست یکی از آن‌ها گرفتم و به دو نفرشان ضربه زدم، اما قصد قتل نداشتم.

 

پرداخت دیه شرط بخشش ورزشکار

پس از اعتراف متهم به قتل، اولیای‌دم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران، متهم را به قصاص محکوم کرد. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه ۴۷ دیوان برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. متهم مدتی قبل برای اولین‌بار پای چوبه‌دار رفت که با میانجیگری تیم صلح و سازش به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد.

 

در حالی که جلسات صلح و سازش برای جلب رضایت ادامه داشت، قاتل چند روز قبل برای دومین‌بار در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار رفت که این‌بار تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی موفق به گرفتن رضایت از اولیای‌دم شدند.

 

اولیای دم پای چوبه ‌دار اعلام کردند به شرطی که قاتل دیه را پرداخت کند، او را می‌بخشند. بدین ترتیب متهم به سلولش بازگشت و به زندگی امیدوار شد.

 

بخشش راننده کامیون پای چوبه دار

قاتل دیگری که چند روز قبل پای چوبه‌دار بخشیده‌شد، راننده کامیونی بود که پنجم مهرماه سال ۸۸ راننده موتور‌سیکلتی را در بزرگراه شهید لشگری به صورت عمد زیر گرفته و به قتل رسانده‌ بود. متهم در بازجویی‌ها گفته بود در چهار راه ایرانخودرو با راننده موتورسیکلتی مشاجره لفظی کردم که با میانجیگری رانندگان عبوری درگیری ما تمام شد، اما راننده موتورسیکلت جلوی من کند حرکت می‌کرد که می‌خواستم بترسانمش زیر لاستیک رفت و فوت کرد. متهم قبل از این سه بار پای چوبه‌دار رفته و مهلت گرفته‌بود که چند روز قبل برای چهارمین بار پای چوبه‌دار رفت و اولیای‌دم اعلام کردند با گرفتن دیه رضایت می‌دهند.

 

مهلت به ۲ قاتل

همزمان با بخشش دو قاتل پای چوبه‌دار، اولیای‌دم دو خانواده دیگر هم به دو قاتل که در دو حادثه جداگانه مرتکب قتل شده‌بودند، مهلت دادند. یکی از متهمان مردی است که ششم آبان سال ۹۶ در درگیری فردی را به قتل رسانده و متهم دیگر هم مردی است که هفتم بهمن ماه سال ۹۶ به خاطر اختلاف خانوادگی یکی از نزدیکانش را به قتل رسانده‌ است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.