2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جراحی لاغری برای چه افرادی مناسب است؛ عوارض و فواید

جراحی لاغری برای چه افرادی مناسب است؛ عوارض و فواید

آیا همه افراد می توانند جراحی لاغری انجام بدهند؟ این عمل ها چه فایده هایی دارد و عوارض آنها چیست؟

دوات آنلاین -با آن که هرسال تعداد جراحی های لاغری در حال افزایش است اما باورهای نادرست زیادی همچنان در این زمینه وجود دارد. موارد زیر برخی از حقایقی است که درباره این جراحی ها باید بدانید.

 

لیپوساکشن و جراحی لاغری؛ 2 مقوله متفاوت هستند

جام جم نوشت: لیپوساکشن برای بیمار نتایج فوری به همراه دارد اما به افرادی که بسیار چاق هستند یا اضافه وزن زیادی دارند کمک نمی کند. برای این افراد یک جراحی لاغری لازم است تا نه تنها به کاهش وزن بیمار بلکه به حفظ این کاهش وزن نیز کمک کند.

 

پس از لیپوساکشن، ممکن است سلولهای چربی برداشته شده به راحتی به حالت اولیه خود برگردند اما با جراحی چاقی، احتمال کسب نتایج طولانی مدت، بیشتر است.

آیا همه افراد می توانند با عمل جراحی لاغر شوند

جراحی لاغری معده را کوچک می کند

جراحی لاغری، اندازه معده افراد و در نتیجه میزان غذای مصرفی آنها را کاهش می دهد. بیمار تغییرات متابولیک و گاهی تغییر در هورمون ها و کاهش اشتها را تجربه خواهد کرد.

 

بخوانید: تجربه افراد چاقی که لاغر شدند

 

احتمال بروز افسردگی وجود دارد

پس از جراحی ممکن است بیمار افسردگی را تجربه کند. افرادی که دچار افسردگی هستند احتمالا با تشدید علائم این بیماری مواجه می شوند.

 

با این حال، بیشتر این افراد بهبود سلامت قابل توجهی را تجربه می کنند.

عمل جراحی لاغری چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت

هر فردی نمی تواند عمل لاغری انجام بدهد

هرچند جراحی های لاغری به عنوان راه حلی برای بسیاری از افراد مطرح می شوند، این بدان معنی نیست که همه کاندیدای این روش هستند.

 

شاخص متابولیک پایه یک فرد عامل مهمی برای تصمیم گیری است. افراد دارای چاقی شدید که معمولا شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ دارند باید تحت عمل قرار بگیرند.

 

محدودیت های غذایی وجود دارند

هوس های غذایی ناسالم پس از انجام عمل از بین می رود اما محدودیت های غذایی همچنان وجود دارد. بعد از عمل جراحی لاغری، بیمار سالم تر غذا می خورد اما نمی تواند میان وعده یا غذای زیادی در یک وعده مصرف کند.

 

بدانید: لاغری با دستگاه های مختلف چه عوارضی دارد

 

فواید این جراحی ها فراتر از کاهش وزن است

طبق اعلام کلینیک کلولند هر چند هدف اولیه از جراحی های لاغری کمک به کاهش وزن است اما این عمل ها کاهش فشارخون، کاهش آپنه خواب، درد مفاصل کمتر و از بین رفتن دیابت نوع ۲ را نیز به همراه دارند.

 

زخم کوچکی ایجاد می شود

واقعیت قابل توجه در مورد این نوع جراحی این است که بیماران اسکار یا جای زخم بزرگی نخواهند داشت. در واقع، این روش فقط شامل سه تا پنج برش با طول کمتر از سه سانتی متر است.

 

جراحی لاغری ایمن است

همه جراحی ها خطراتی را به همراه دارند با این حال، مرگ و میر ناشی از جراحی بای پس معده بسیار نادر است. جراحان بسیار مجربی این جراحی ها را انجام می دهند، بنابراین خطرات آنها بسیار کم است.

 

منبع: clevelandclinic.org

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.