2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مروری بر فیلم های امیر جدیدی؛ در مسیر ستاره شدن

مروری بر فیلم های امیر جدیدی؛ در مسیر ستاره شدن

امیر جدیدی بازیگری را از کجا آغاز کرد و بهترین فیلم های او تا به حال کدام ها هستند؟

دوات آنلاین -پیش از اکران فیلم قهرمان امید زیادی به موفقیت امیر جدیدی در اولین همکاری‌اش با اصغر فرهادی وجود داشت و طبق پیش‌بینی‌ها، حضور امیر جدیدی در فیلم مورد تحسین و توجه قرار گرفته. به بهانه موفقیت این ستاره در قهرمان، در ادامه بهترین بازی‌های امیر جدیدی مرور شده است.

امیر جدیدی در چه فیلم هایی بازی کرده است

شروع خوب امیر جدیدی

خراسان نوشت: امیر جدیدی از اوایل دهه 90 فعالیت اش را در سینما آغاز کرد. او با فیلم «رخ دیوانه» به چهره‌ مشهوری تبدیل شد و سال 94 یکی از بهترین بازی‌هایش را در فیلم «اژدها وارد می‌شود» اثر مانی حقیقی به نمایش گذاشت.

 

او در این فیلم که فضای معمایی و وهم‌انگیزی دارد، نقش یک مامور ساواک را بازی می‌کند که به دنبال حل یک پرونده قتل است. امیر جدیدی در جلد یک کارآگاه دقیق و زیرک فرو می‌رود و با بازی خوب و باورپذیر خود، شخصیت «بابک» را به‌یادماندنی می‌کند.

امیر جدیدی در فیلم قهرمان بازی خوبی را نشان داد

امیر جدیدی در عرق سرد و تنگه ابوقریب

سال 96 سال پر از موفقیتی برای امیر جدیدی بود. او در «تنگه ابوقریب» اثر بهرام توکلی و «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی، دو نقش کاملا متفاوت را ایفا کرد. شخصیت «حسن» در فیلم توکلی رزمنده‌ای است که شبیه همرزمانش رفتارهای سنجیده و منطقی ندارد و فردی شوخ و لوطی است.

 

جدیدی به خوبی از پس ایفای این نقش سخت برآمد. او با نمایش وجه شوخ‌طبع «حسن» از مخاطب خنده می‌گرفت و در لحظه‌ای که تحت تاثیر موج انفجار قرار می‌گرفت نیز احساسات تماشاگر را برمی‌انگیخت. این ستاره در «عرق سرد» نقش یک مرد متظاهر و ریاکار را بازی کرد و با تسلطی که روی نقش داشت، تضاد ظاهر و باطن «یاسر» را نشان داد و حس انزجار را در مخاطب به وجود آورد. او برای بازی در این دو فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر را گرفت.

 

روز صفر و قهرمان؛ 2 کار خوب امیر جدید

«روز صفر» کاری از سعید ملکان و «قهرمان» اثر اصغر فرهادی آخرین آثار امیر جدیدی هستند. او در فیلم ملکان، درباره دستگیری عبدالمالک ریگی نقش یک مامور اطلاعاتی را بازی کرده و با عملکرد خوب خود توانسته شجاعت، ابهت و قدرت این قهرمان را بی‌اغراق به نمایش بگذارد و تماشاگر را با خود همراه کند.

 

امیر جدیدی در فیلم فرهادی نیز تجربه ایفای نقش قهرمان یک قصه را داشته، اما یک قهرمان مردمی. او در نقش «رحیم» به لهجه شیرازی تسلط دارد و از پس ادای لهجه برآمده است. امیر جدیدی متناسب با نقش خود، لحن متفاوتی نسبت به دیگر نقش هایش دارد و به کمک حالت چهره خود، احساساتش را به مخاطب منتقل می‌کند. این بازیگر سادگی و پاکی شخصیت را نیز در بازی خود نشان می‌دهد و از سوی مخاطب پذیرفته می‌شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.